Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams | KaunoDiena.lt

SEIMAS SPRĘS, AR ŠVELNINTI ATSAKOMYBĘ TARŠIŲ AUTOMOBILIŲ SAVININKAMS

Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą.  

Seimas ketvirtadienį po pateikimo priėmė opozicijos ir valdančiųjų inicijuotas dvi Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriomis siūloma švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams. Pakeitimus apsvarsčius komitetuose, juos birželio 6-ąją svarstys Seimas.   

„Mūsų misija nuimti įtampas visuomenėje“, – pristatydama pataisas teigė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė. 

„Turime atsitraukti nuo labai griežtos pozicijos“, – pridūrė ji.

Pataisomis taip pat siūloma ilgiau, pavyzdžiui, mėnesį pratęsti taršių automobilių techninę apžiūrą – dabar tam numatytos dvi paros. 

„Automobilio savininkas per protingą laiką, kurį nustatys Aplinkos ministerija, turės susitvarkyti savo transporto priemonę“, – teigė A. Gedvilienė.

Pasak jos, per porą parų neįmanoma taršaus automobilio susitvarkyti bei dar kartą nuvykti į techninę apžiūrą: „48 val. nėra patogus laikas susitvarkyti automobilį. Iki gegužės tas terminas bus peržiūrėtas.“

Automobilio savininkas per protingą laiką, kurį nustatys Aplinkos ministerija, turės susitvarkyti savo transporto priemonę.

 

A. Gedvilienės pataisomis už taršius automobilius siūlomos 100-300 eurų baudos gyventojams, o įmonėms – 300-500 eurų.

Tuo metu demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovas Algirdas Stončaitis siūlo pirmą kartą sustabdytų taršių automobilių savininkus tik įspėti, o vėliau bausti nuo 100 iki 500 eurų.

Pasak jo, 17-18 metų senumo automobiliais žmonės važinėja ne todėl, kad norėtų teršti aplinką: „Šita Lietuvos dalis, didžioji Lietuvos dalis, neįperka tų naujų automobilių“.  

„Laisvietis“ Vytautas Mitalas tikino, kad finansinė sankcija veiktų geriau negu bet koks įspėjimas. 

„Kietųjų dalelių tarša yra didelė problema ir švelninant reguliavimus darome meškos paslaugą tiems patiems žmonėms, nes paliekame juos taršoje, sirgti plaučių ir kitomis ligomis, ir būtent dėl to nereikia keisti Seimo priimto reguliavimo. Reikia būti bent milimetru žalesniems“,  – tvirtino jis.

Dujų išmetimus nuo sausio 1-osios keliuose gali tikrinti Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnai, taip pat policijos ir Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pareigūnai.

Vairuotojai privalo sustoti stabdomi uniformuoto pareigūno, o nepaklusus reikalavimui gresia nuo 850 iki 1,2 tūkst. eurų bauda. 

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Svarbiausia

netikrinti komercinio transporto! Negi kenksite vietiniam verslui!? As jums,skia!!!

Kapsas

Turėtų spręsti, kad panaikinti šitą nesąmonę, ko nėra visame civilizuotame pasaulyje, jei TAC suteikė teisę ekspluatuoti automobil du metusį, žinoma jei ne tos teisės ,,nenusipirko,, tai asmuo ją gali naudotis tuos du metus jei neatsiras eismo saugumui grėsmės keliančių problemų, o dabar miško gestapininkai neturėdami nei kompetensijos, nei reputacijos, naudodami tai transporto priemonei nesertifikuotus įrenginius, gali panaikinti, be teismo, kitos institucijos sprendimą. Tai gal tuos miškinius siųskite ir ant geležinkelių, kad stbdytų taršius lokomatyvus, š jūra ir kelkite dronais š dangų kad patikrintų laivų ir orlaivių teršalus.

Anonimas

aijajai, koks geras seimas----kazka svelnins.. tai gal apmokestins tankus ir lektuvus, kurie dabar lietuvoje intensyviai treniruojasi? kai cia gali buti,kad didziules azijos salys tiek daug tersia, o moketi turim mes? jeigu jau smelis byra ant galvu atskrides is afrikos, tai kiek tersalu atskrenda is kinijos? butu gerai, kad seimas uzdraustu vulkanams dumyti...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS