-
Viešasis transportas – ypatingo taupymo režimu 13
Bilietų kainos nesikeitė nuo 2020-ųjų. Deja, to negalima pasakyti apie infliaciją. Ypač pasikeitė kuro kainos:
„Orlen Lietuva“ duomenimis
„GET Baltic“ prekybos informacija
Tokiomis aplinkybėmis svarstomi įvairūs papildomi pajamų didinimo ir išlaidų mažinimo sprendimai.
Infliacija – visos šalies problema
Tik prieš keletą dienų Vilniuje pavyko išvengti viešojo transporto vairuotojų streiko (https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1793935/vilnius-didina-finansavima-vilniaus-viesajam-transportui-dides-vairuotoju-atlyginimai).
Kad miesto gyvenimas dėl streiko nebūtų paralyžiuotas, Vilniaus taryba turėjo skirti papildomą 5,586 mln. eurų dotaciją municipaliniam vežėjui. Tai leis ir kompensuoti kuro kainas, ir pakelti vairuotojų atlyginimus. Pas mus vairuotojai irgi nėra patenkinti dabartiniu atlyginimu. Nors dar nesigirdi kvietimų į streikus, vežėjai vis dažniau susiduria su vairuotojų trūkumu – kvalifikuoti vairuotojai gali rinktis geresnes sąlygas.
Mūsų įstaiga pagal sutarčių su vežėjais sąlygas reguliariai indeksuoja perkamos ridos įkainius ir tikisi, kad jie ras resursų išspręsti vairuotojų stygiaus problemą.
Ridą kirpsime nežymiai
Išlaidas taupysime optimizuodami autobusų ridą. Rytinio ir vakarinio piko metu mažinti negalime – autobusai yra pilni. Tačiau dar kartą atidžiai įvertinsime pagal aktualiausius naujus rugsėjo ir spalio pradžios duomenis vakarinius ir savaitgalių tvarkaraščius, atsirinkdami mažiausiai užpildytus maršrutus ir laikus.
Autobusai vakarais važiuotų rečiau, darbą baigtų anksčiau.
Tas pat ir savaitgaliais bei šventinėmis dienomis. Taip pat nutraukiame maršrutinio taksi M31 pirmąjį rytinį reisą į Palangos oro uostą. Prie šio maršruto, reikalingo visam regionui, kurį aptarnauja oro uostas, išlaikymo gretimos savivaldybės neprisideda, visa finansinė našta tenka Klaipėdos miestui.
Pabėgėliai, matyt, turės pirkti bilietus
Kaip žinome, iki šiol nuo karo Ukrainoje pas mus pabėgę žmonės autobusais važinėja nemokamai.
Užuojautos ir solidarumo su jais mums nesumažėjo, tačiau galimybių jau nebeturime tiek, kiek pavasarį. Įstaiga siūlys valdybai priimti sprendimą nuo lapkričio 1 d. nebetaikyti nemokamo pabėgėlių vežimo tvarkos. Taip mes mažintume veiklos nuostolį. Tikimės, kad dauguma pabėgėlių per pusmetį jau susirado darbus ir turi pajamų, o likusiems socialinės apsaugos institucijos nemažins dalykiško dėmesio ir globos.
Taupome ir pačios įstaigos išlaidas
Nors išlaidos įstaigos administravimui sąnaudose sudaro tik nežymią dalį, taupome ir šioje srityje. Darbuotojai, kurių darbo pobūdis tai leidžia, slankiuoju grafiku dirba nuotoliniu būdu ir daugiau nei rekomenduojamos 2 dienos. Taip pat sutrumpinome ir kontaktinio klientų aptarnavimo laiką.
Elektros energijos kilovatvalandžių suvartojame mažiau. Patalpose prasidėjus šildymo sezonui bus palaikoma žemesnė nei įprastai temperatūra.
Jau vasaros pradžioje atsisakėme vieno tarnybinio automobilio, trys buvo pakeisti į hibridinius – tai šiek tiek papildomų elektros kWh, bet daugiau ekologijos ir gerokai mažiau litrų.
-
Gyventojų prašoma paskubėti susitvarkyti parkavimo leidimus ir naujose teritorijose 20
Naujai apmokestintos teritorijos
Šiaurinėje miesto dalyje tokia teritorija prasideda nuo Klaipėdos valstybinio Jūrų uosto teritorijos ties Naujosios Uosto ir J. Janonio gatvių sankirta, J. Janonio gatve iki sankirtos su Sportininkų g., Sportininkų gatve iki sankirtos su Dariaus ir Girėno g., Dariaus ir Girėno gatve iki Stadiono g., Stadiono gatve iki Malūnininkų g., Malūnininkų gatve iki Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytinės ribos, toliau palei Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytinę ribą iki Naujosios Uosto ir J. Janonio gatvių sankirtos.
Pietinėje miesto dalyje teritorija prasideda nuo Tilžės g. ir Šilutės plento sankirtos, Šilutės plentu iki sankirtos su Kauno gatve, Kauno gatve iki sankirtos su Agluonos gatve, Agluonos gatve iki sankirtos su įvažiuojamuoju keliu į Naująją perkėlą (Nemuno g. 8), įvažiuojamuoju keliu į Naująją perkėlą, Nemuno g. 8 (kai kur žymima Varnėnų g.) iki sankirtos su Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytine riba, palei Klaipėdos valstybinio uosto teritorijos rytinę ribą iki Minijos g. 6, toliau Minijos gatve iki sankirtos su Sausio 15-osios g., Sausio 15-osios gatve iki sankirtos su Tilžės g. ir Tilžės gatve iki sankirtos su Šilutės pl.
Su visu Klaipėdos miesto tarybos sprendimu galima susipažinti čia.
Gyventojų ir verslo leidimai
Pasitikrinę pagal aprašą ir žemėlapį, ar jų deklaruota gyvenamoji vieta patenka į naujai apmokestintas teritorijas, ten deklaruoti gyventojai gali išsiimti parkavimo leidimus. Pirmasis toks leidimas dvylikai mėnesių kainuoja 10 eurų, antrajam automobiliui – 72 eurai. Verslui pirmasis – 30 eurų, antrasis – 80 eurų. Leidimus galima išsiimti ir 24 mėnesiams. Abonementų ir rezervacijos kainos yra nurodytos tarybos sprendime.
Dėl epidemiologinės saugos reikalavimų prašymų leidimams pildymas mūsų Klientų aptarnavimo centre yra esmingai apribotas ir ta galimybe prašytume naudotis tik išimtiniais atvejais. Patogiausias ir greičiausias būdas – prašymą pildyti internetu.
Tokios patirties neturintiems klientams esame sukūrę instrukciją, kaip tą atlikti žingsnis po žingsnio, bei mokomąjį filmuką. Prieš pildant prašymą rekomenduojame perskaityti ir pasižiūrėti čia – leidimų užsakymas.
Internetinio puslapio, skirto užsakyti leidimus https://pparking.klaipedatransport.lt/ Parkavimo skiltyje Parkavimas prie namų, – vartotojų patogumui įvedėme ir atskiras eilutes – leidimai nuo 2022 01 01.
Prašymų apdorojimo ir leidimų išdavimo greitis priklauso nuo mūsų žmogiškųjų išteklių ir, esant dideliam momentiniam prašymų antplūdžiui, gali užtrukti net keletą dienų. Todėl apmokestintose teritorijose gyvenančiųjų automobilininkų prašytume jau dabar pasirūpinti savo leidimais, kad Naujuosius jie galėtų sutikti be šio rūpesčio.
Atsiskaitymas mobiliosiomis programėlėmis
Automobilininkams, kurie nėra tų teritorijų gyventojai, pasistačius automobilį už stovėjimą nuo sausio 1 dienos privaloma mokėti Mėlynosios zonos tarifu – 30 centų už dvi stovėjimo valandas. Parkomatai šiose teritorijose bus išdėstyti kiek rečiau nei miesto centre. Patogiausia už stovėjimą atsiskaityti yra išmaniuoju telefonu mobiliosiomis parkavimo programėlėmis. Šiuo metu Klaipėdoje veikia 4 tokios aplikacijos: „ParkMan“, „UniPark“, „mParking“ arba „Flowbird“. Nesinaudojantys programėlėmis atsiskaityti gali trumpąja SMS žinute.
Neužmirštant rinkliavos prasmės
Kalbant apie mokamo parkavimo reikalus, svarbu nepamiršti ir šios sistemos prasmės. Apmokestintas automobilių statymas leidžia pristabdyti chaotišką automobilizaciją, saugo nuo degradacijos gyvenamąją aplinką, gerina oro kokybę. Naujai apmokestintose teritorijose turėtų pralaisvėti kiemai nuo automobilių, kuriuose ten statosi atvažiavusieji.
Surinktos lėšos grįžta į miesto infrastruktūrą tvarkomų stovėjimo aikštelių, šaligatvių, takų, perėjų apšvietimo ir kt. pavidalu, dalis lėšų skiriama papildomomis viešojo transporto lengvatomis, išmaniajai eismo valdymo sistemai.