Korėjietiškas grožio kultas
Korėjietiškos kosmetikos populiarumas toli gražu nėra tik nauja mados tendencija ar pavykusi reklama. Grožis Pietų Korėjoje yra labai svarbus ir tai yra tam tikra kultūros dalimi. Čia nuo senų laikų grožiui buvo naudojami natūralūs produktai, o ši nuostata bandoma išlaikyti ir šiandien kuriant efektyvius kosmetikos gaminius. Legendos pasakoja, kad žinomiausios valdovų dinastijos čia grožio procedūroms naudojo tokius ingredientus kaip ryžių vanduo, augaliniai aliejai, žolelės, pupelės. Būtent iš šių kraštų kilo skaisčios, lygios ir kone porcelianinės odos mada. Tokia oda tapo tam tikru grožio etalonu ir kilmingumo požymiu.
Tačiau šiandien korėjietiška kosmetika toli gražu nėra tik elitui prieinama produkcija. K-Beauty jau tapo tam tikru pasaulinio garso reiškiniu. Jo populiarumas susijęs ir su kitomis korėjiečių tendencijų madomis. Pirmiausia, pasaulį sužavėjo K-pop muzikantai, o vėliau labai paplito ir korėjietiškas kinas, kuris šiandien taip pat vertinamas įvairiose šalyse. Kartu dėmesys nukrypo ir į žinomų atlikėjų, aktorių išvaizdą. Natūraliai kilo klausimas: kaip jiems pavyksta visada taip gerai atrodyti. Tuomet ir išryškėjo korėjietiškos kosmetikos vaidmuo. Tai tapo tam tikra grožio revoliucija. Korėjietiškos kosmetikos gaminiai, kažkada buvę nišinių Seulo parduotuvių produktais, šiandien eksportuojami į įvairiausias šalis. Vis daugiau pasirinkimo yra ir Lietuvoje. Net žinomi Lietuvos žmonės išbando K-beauty produktus ir juos rekomenduoja kitiems.
Kas lemia korėjietiškos kosmetikos populiarumą?
Korėjietiška kosmetika yra kaip tam tikras fenomenas – ji populiari tapo tiesiog žaibiškai. Šiandien ši kosmetika jau suprantama kaip tam tikras kokybės ženklas. Taip yra dėl daugybės privalumų, kuriais pasižymi šie kosmetikos gaminiai iš Pietų Korėjos.
• Inovacijos. Korėjietiška kosmetika išsiskiria dėmesiu inovacijoms. Kai kurie prekių ženklai netgi turi savo laboratorijas, kuriose atliekami tyrimai, ieškomos naujos receptūros, kurios atlieptų klientų poreikius. Būtent Pietų Korėjos kosmetika dažnai pasiūlo naujas receptūras ir ingredientus, kurie vėliau pripažįstami pasaulyje. Pavyzdžiui, kai kurie šaltiniai teigia, kad BB kremas iki jam išpopuliarėjant Europoje, prieš tai jau buvo naudojamas Pietų Korėjoje. Taip pat čia gimė ir lakštinių kaukių revoliucija. Korėjietiškos lakštinės veido kaukės šiuo metu yra tikroje populiarumo viršūnėje.
• Gera sudėtis. Pietų Korėjoje visuomet buvo vertinamas natūralumas, iš gamtos atkeliaujantys ingredientai. Todėl iki šiol kosmetikos gamintojai čia didelį dėmesį skiria kosmetikos receptūroms. Čia skleidžiama filosofija, kad gera kosmetika yra ta, kurios sudėtis yra efektyvi ir draugiška mūsų odai. Todėl korėjiečiai stengiasi naudoti kuo mažiau nereikalingų komponentų, bet receptūras praturtinti tokiais efektyviais ingredientais kaip žaliosios arbatos, asiūklio, ryžių, medaus, sraigių sekreto komponentai.
• Prieinama kaina. Dar vienas pokytis, kurį grožio industrijoje paskatino korėjietiška kosmetika – tai pasikeitusi nuostata dėl kokybiškos kosmetikos kainos. Europoje gera kosmetika kainuoja brangiai, tačiau Pietų Korėja siūlo kitą standartą. Jų filosofija yra tokia, kad gera kosmetika nebūtinai turi kainuoti brangiai. Iš Pietų Korėjos atkeliaujanti kosmetika yra kokybiška ir parduodama patrauklia kaina, todėl tinkamai rūpintis savo oda dabar gali kiekvienas. Pietų Korėjoje tai yra įprasta, nes odos priežiūra ten yra kasdienybės dalis.
• Estetika ir stilius. Korėjiečiai didžiulį dėmesį skiria vizualiam pateikimui. Kaip jie rūpinasi savo išvaizda, taip mėgsta, kad ir jų naudojami produktai būtų stilingi. Todėl korėjietiški prekės ženklai tikrai išsiskiria stilingomis ir estetiškomis pakuotėmis. Korėjietiškos kosmetikos pakuotės spalvingos, stilingos, o kartais ir šmaikščios bei linksmos.
• Nauja filosofija. K-Beauty pasiūlė pasauliui naują požiūrį į grožio supratimą. Jie siūlo remtis ne į kosmetikos priemonių gausą, bet į holistinį požiūrį į grožį. Tai reiškia, kad jų filosofija skleidžia idėją, jog turime visapusiškai rūpintis savimi bei pradėti grožio kelią nuo meilės sau. O kosmetika tik pabrėžia mūsų individualų grožį ir natūralų švytėjimą. Korėjietiškos kosmetikos tikslas ilgalaikis – tinkamai naudojami ir pasirinkti produktai turi užtikrinti skaisčią ir sveiką odą ilgam.
Dešimties žingsnių veido priežiūros rutina – mitas ar realybė?
Korėjietiška kosmetika. Partnerio nuotr.
Vienas labiausiai žinomų faktų apie korėjietišką kosmetiką yra dešimties žingsnių korėjietiška veido priežiūros rutina, kuri, teigiama, turėtų ir sukurti sąlygas pasiekti ilgalaikį kosmetikos rezultatą – sveiką ir švytinčią odą. Mitas tai ar tiesa, sunku pasakyti. Iš dalies tai galima laikyti mitu, nes nėra tai patvirtinančių faktų, o ir pačioje Pietų Korėjoje tikrai ne visi žmonės naudoją visus rutinos žingsnius.
Tačiau iš kitos pusės, daugybė žmonių išbando šią rutiną ir džiaugiasi teigiamais rezultatais. Korėjietiška veido priežiūros rutina diktuoja taisyklę, kaip pradedant nuo odos šveitimo, naudoti produktus juos sluoksniuojant, kad veido oda būtų gražesnė. Šia rutina siekiama pakeisti odos maskavimą ir suteikti gerą efektą. Svarbu, nepraleisti rutinoje nurodytų produktų. Taigi, tai daugiau ne taisyklė, o gairės, kuriomis galima naudotis individualiai.
• Aliejinis odos valiklis pašalina makiažą ir riebalų perteklių.
• Vandens pagrindo prausiklis giliai valo.
• Šveitiklis pašalina negyvas ląsteles.
• Tonikas atkuria odos PH ir paruošia odą kitoms priemonėms.
• Esencija lengvai drėkina.
• Serumas arba ampulė padeda spręsti individualias odos problemas.
• Lakštinė kaukė papildomai giliai drėkina.
• Akių kremas kaip būtina rutinos dalis, naudojama kasdien.
• Veido kremas tarsi užrakina visus sluoksnius.
• SPF apsauga apsaugo nuo saulės spindulių žalos.
Pripažinti korėjietiškos kosmetikos prekės ženklai
Lietuvoje šiandien taip pat galime sutikti daug korėjietiškų prekės ženklų. Kai kurie jų dar mažai žinomi mūsų šalyje, tačiau vis stebima tendencija, kaip vis labiau populiarėja korėjietiška kosmetika atsiliepimai tiesiog sprogdina internetą. Korėjietišką kosmetiką internetu reklamuoja net žinomi žmonės ir nuomonių formuotojai.
• COSRX – didžiulį dėmesį jautriai ir probleminei veido odai skiriantis prekės ženklas. Kosmetika pakuojama minimalistinėse pakuotėse, tačiau pasižymi veiksmingomis formulėmis.
• TIRTIR – Lietuvoje tikra korėjietiškos kosmetikos vizitine kortele tapęs prekės ženklas, ypač žinomas dėl savo raudono TIRTIR kušono. Tai kosmetika, kuri siekia ne maskuoti problemas, bet pagerinti natūralų veido odos švytėjimą.
• NACIFIC – korėjietiška kosmetika, skirianti daug dėmesio produktų sudėtims. Jie skleidžia filosofiją, kad su jų produktais galite pradėti savo kelią į natūralų grožį.
Įdomūs faktai apie korėjietišką kosmetiką
Pietų Korėjos kosmetika tampa vis populiaresnė, todėl ja domisi vis daugiau žmonių. O ši kosmetika tikrai savo istorijoje slepia daug įdomių faktų ir situacijų. Pavyzdžiui, būtent korėjietiška kosmetika išpopuliarino produktus, kuriuose yra sraigių sekretas. Korėjietiškos kosmetikos gaminiuose esantis sraigių mucinas čia buvo pradėtas naudoti po to, kai sraigių sekreto efektyvumą pastebėjo ūkininkai, dirbantys sraigių ūkiuose.
Pačioje Pietų Korėjoje gera išvaizda tokia svarbi, kad kosmetikos gaminių galima įsigyti tiesiog gatvėje ar metro stotyse esančiuose specialiuose kosmetikos automatuose.
Dar vienas įdomus faktas – korėjietiška kosmetika skirta ne tik moterims. Pietų Korėjoje grožis svarbus kiekvienam todėl daugybė vyrų taip pat kasdien naudoja įvairias kosmetikos priemones. Kai kurie kosmetikos savo spintelėje turi gal net daugiau nei dalis moterų lietuvių.
Tai tik šiek tiek iš K-Beauty pasaulio. Korėjietiška kosmetika artimiausiu metu tik populiarės ir tai stebėsime ir Lietuvos rinkoje. Tai šiuo metu yra puiki proga rinktis produktus geromis kainomis, jeigu ieškote efektyvių ir gamtos įkvėptų produktų savo grožiui.

Naujausi komentarai