J. Mačiūno verslo idėja virto sėkminga socialine akcija | KaunoDiena.lt

J. MAČIŪNO VERSLO IDĖJA VIRTO SĖKMINGA SOCIALINE AKCIJA

Graži Kauno paveikslų galerijos ir "Fluxus" judėjimo pradininko Jurgio Mačiūno draugystės istorija prasidėjo prieš du dešimtmečius, kai galerijos erdvėse Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus direktorės pavaduotojos parodoms ir ekspozicijoms, kuratorės Eglės Komkaitės-Baltušnikienės iniciatyva buvo atidarytas "Fluxus" kabinetas.

Pernai rudenį šiai draugystei buvo nuspręsta suteikti naują impulsą ir kabinetą atnaujinti. "Atėjo laikas, kai jį reikėjo perdaryti iš naujo: kitaip, įdomiau", – sako E.Komkaitė-Baltušnikienė. Švenčiant antrąkart duris atveriančio, naujais kūriniais papildyto "Fluxus" kabineto atsinaujinimą, juk nebuvo galima apsieiti be įsimintino atidarymo įvykio.

"Skaitydama apie J.Mačiūną, atradau labai įdomią istoriją, susijusią su konservais. Per savo gyvenimą menininkas ėmėsi daugybės verslų, kurių nei vienas, deja, nepasisekė. Bet su konservais susijusi istorija įdomi tuo, kad kai J.Mačiūnas po visą Europą išsiuntinėjo laiškus  konservų gamintojams su prašymu atsiųsti jam įvairių konservų pavyzdžių, kuriuos jis galėtų pasiūlyti Amerikos rinkai, gamintojai iš tiesų tų konservų jam prisiuntė tiek, kad visas sandėliukas namuose buvo jais užgrūstas. Net Jonas Mekas su broliu Adolfu kaskart, aplankę J.Mačiūną, namo parsinešdavo įmantriausių konservų. Viename savo filmų J.Mekas net yra pasakęs: "Tuo laikotarpiu mes valgėme veik lakštingalų liežuvėlius", – pasakoja kuratorė.

Įkvėpta šios istorijos, E.Komkaitė-Baltušnikienė sugalvojo, kad naujai atidarant "Fluxus" kabinetą, lankytojai vietoj bilieto atsineštų po konservų dėžutę. "Norėjosi, kad ši smagi akcija atrakcija nebūtų tik vieno vakaro įvykis. Juolab kad į kabineto atidarymą atvykę žmonės, konservų prinešė tiek, jog prikrovėme jų net šešias dideles dėžes. Galvojau, ką su tais konservais padaryti, kad maistas nebūtų tiesiog iššvaistytas. Taip ir gimė idėja bendradarbiauti su "Maisto banko" Kauno padaliniu", – atskleidžia E.Komkaitė-Baltušnikienė.

Kadangi šios akcijos įkvėpėjas – J.Mačiūnas, kiekviena konservų dėžutė buvo pažymėta Paveikslų galerijos lipduku ir "Fluxus" kabineto antspaudu, kad konservų gavę žmonės turėtų galimybę su tuščia dėžute ateiti į Paveikslų galeriją ir apžiūrėti visas ekspozicijas nemokamai, lydimi edukatorės Eglės Velaniškytės. "Maisto bankui" ši idėja patiko, jie ją palaikė ir po kurio laiko konservų gavę žmonės pradėjo eiti į galeriją", – džiaugiasi kuratorė.

Tai nėra pirmoji Paveikslų galerijos inicijuota socialinė akcija, tačiau ši ypatinga tuo, kad į galeriją ateina žmonės, kurie nei muziejuose, nei galerijose nėra lankęsi.

Gera, kad ši inicijuota akcija yra ne tik apie maistą, bet ir apie peną sielai.

"Jiems labai svarbu, kad į juos atkreipė dėmesį, pakvietė, jų laukia. Todėl žmonės eina ir po vieną, ir grupėmis, pasipuošę, tarsi į šventę. Gera, kad ši inicijuota akcija yra ne tik apie maistą, bet ir apie peną sielai, – sako E.Komkaitė-Baltušnikienė. – Tai svarbi patirtis ir mums, nes įprastai savo aplinkoje su tiek daug skirtingų socialinių grupių žmonių bendrauti netenka. Gauname neįkainojamos vieni kitų pažinimo patirties. Nors konservų dalijimo akcija pasibaigė, bet žmonės vis dar ateina, todėl turime minčių, ją pakartoti."

"Maisto banko" Kauno padalinio vadovė Martyna Žirgulė sako, kad šios akcijos nauda – abipusė. "Gavome virš 200 konservų dėžučių, kurias išdalijame socialinėms organizacijoms, su kuriomis bendradarbiauja "Maisto bankas". Su viena konservų dėžute į galeriją gali ateiti ne vienas žmogus, o visa grupė, todėl tai skatina bendruomeniškumą. Ekspozicijose apsilanko vaikų dienos centrų auklėtiniai, reabilitacijos centrų, moterų krizių centrų gyventojai, labdaros valgyklose besilankantys paramos gavėjai ir kt.

Netikėta, kaip nepavykęs verslo planas gali tapti pagrindu naujai idėjai, kuri transformuotusi į įdomią, prasmingą ir sėkmingą socialinę akciją. Tai patvirtina faktą, kad idėjos iš tiesų sklando ore, tereikia šiek tiek sėkmės vieną tikrai gerą pagauti ir užsidegimo ją įgyvendinti.

GALERIJA

  • J. Mačiūno verslo idėja virto sėkminga socialine akcija
  • J. Mačiūno verslo idėja virto sėkminga socialine akcija
  • J. Mačiūno verslo idėja virto sėkminga socialine akcija
Vilmanto Raupelio nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (5)

IDOMU

gera ideja

Vagi nu

Anglijoj, kolčesterio mieste, viešąjame tualete yra sukabinta fluxus paroda. Man atrodo, anglai gerai žino fluxus vertę....

ot sukciai

Pripudrin smegenis konservu gamintojams ir vietoje, kad reklamuotu juos amerikej, patys suslamste uzsigerdami babatuku.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS