Muzikinė Pažaislio vasara artėja prie pabaigos | KaunoDiena.lt

MUZIKINĖ PAŽAISLIO VASARA ARTĖJA PRIE PABAIGOS

Paprastai vasarą prasidedantis ir jos gale pasibaigiantis tarptautinis Pažaislio muzikos festivalis ne kasmet įkopia į rudenį. Šiemetiniam, 24-ajam, Pažaislio vardu pavadintam kultūros įvykiui trijų vasaros mėnesių nepakako, – festivalis prasidėjo gegužės 30-ąją, pasibaigs rugsėjo 1-ąją.

– Kuo dar šiemet buvo išskirtinė muzikos šventė, tradiciškai kasmet prasidedanti bei pasibaigianti šimtmečius ant Taikos kalno stūksančiame Pažaislio vienuolyne?

Atsakyti į šį bei kitus klausimus naujienų agentūra ELTA paprašė vieno iš Pažaislio muzikos festivalio sumanytojų bei jo organizatorių Justino Krėpštos.

– Pirmiausia turėtume paminėti puikius orus, džiuginusius mus visą vasarą. Tuo pačiu – ir fantastišką publiką, kuri liko ištikima festivaliui. Netgi tomis karščiausiomis dienomis, kai daug kas lėkė prie jūros ar kitur pailsėti, minios susirinkdavo mūsų koncertuose. Galima sakyti, kad daugelyje jų muzikos gerbėjų buvo anšlagai. O iš pradžių bijojom, kad žmonių nesurinksim, bet nuogąstavimai nepasitvirtino. Akivaizdu, kad publikos „muzikinis alkis“ tik auga, geros muzikos poreikis – irgi.

Džiaugiamės, ir kad mažieji kamerinės muzikos koncertai sulaukė daugybės klausytojų mažuose miesteliuose, kur viešėjo Pažaislio festivalis. O išskirtiniais šią vasarą galėtume pavadinti liepą bei rugpjūčio pradžioje Kauno valstybinėje filharmonijoje vykusius Kinijos menininkų pasirodymus. Festivalio publika, drąsiai galiu sakyti, svaigo nuo Paganinio konkurso laureato, kinų smuikininko Mengla Huang (drauge su Čiurlionio styginiu kvartetu iš Lietuvos), taip pat pianisto Haiou Zhang (Vokietija/Kinija) virtuoziškai atliekamos muzikos.

Išskirtinis, sakyčiau, buvo ir ką tik nuskambėjęs Pažaislio koncertas Jonavoje, Joninių slėnyje, kur dalyvavo Kauno miesto simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras ir plačiai tarptautiniu mastu žinomas operos solistas Kristian Benedikt (V. Vyšniauskas) bei dirigentas Constantine Orbelianas (JAV). Visų pirma išskirtinis koncertas buvo rekordiniu tam slėniui žiūrovų skaičiumi, nes jų čia susirinko daugiau nei 2 tūkstančiai. Net koncertą dovanoję Jonavos rajono savivaldybės vadovai stebėjosi, kad tiek žmonių susirinko pasiklausyti klasikinės muzikos, operos žvaigdžių.

Pažaislio festivalio pripažinimas vis labiau auga, ir jo misija parodyti klasikinės muzikos grožį dažniausiai su popkultūra susiduriančiai ir vadinamąją lengvąją muziką mėgstančiai publikai, tikiu, pastebimai vykdoma. Argi tai ne puiku?

Apskritai galima sakyti, kad visuose festivalio koncertuose tarp ištikimų Pažaislio gerbėjų vis daugiau matome naujų veidų. Tai – tikrai geras ženklas, – muziką mylinčiųjų būrys pastebimai sulig kiekviena vasara Lietuvoje auga.

– Pažaislio festivalis turi išsiugdęs ir tūkstančius istorinės dramos mėgėjų, bet šiemet jie prie Kauno pilies tradicinio dramos spektaklio nepamatė?

– Na, taip, savo „vizitinės kortelės“ – dramos spektaklio istorine tema prie pilies – 24-asis Pažaislio muzikos festivalis nepateikė, tačiau istorinės tematikos tikrai „neišsižadėjo“. Šiemet prie pilies nuskambėjo kauniečio kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus opera „Prūsai“. Įtraukėme šį didingą muzikos kūrinį į festivalio programą, pagerbdami jo autorių G. Kuprevičių jo 75-ojo gimtadienio proga. Ir neabejojame, jog nenuvylėme žiūrovų tokiu pasirinkimu. Tą bylojo prie Kauno pilies po spektaklio ilgai plojusi atsistojusių kelių tūkstančių kauniečių minia.

24-oji Pažaislio muzikinė vasara netruks pati tapti istorija, tai gal jau galvojate apie ateinantį, kitąmet vyksiantį, jubiliejinį festivalį?

– Žinoma, nors tebegyvename šiemetinio festivalio rūpesčiais, bet jie greit pasibaigs. Po truputį dėliojame ateities planus, galimą festivalio programą. Norėtume 25-ąjį Pažaislio muzikos festivalį pradėti pasaulyje populiaria vieno žymiausių ir populiariausių XX amžiaus muzikų.- amerikiečių kompozitoriaus Džordžo Geršvino opera „Porgis ir Besė“, sukurta 1935-aisiais.

Užbaigti festivalį norėtume italų opera „Lietuviai“. Reikėtų priminti, kad žymaus italų kompozitoriaus Amilcare’s Ponchielli opera „Lietuviai“ buvo sukurta pagal Adomo Mickevičiaus poemą „Konradas Valenrodas“, o jos premjera 1874 metais įvyko garsiajame Milano „La Scala“ teatre. Apie lietuvių didvyriškumą karuose su kryžiuočiais pasakojantis kūrinys tuomet sulaukė nepaprasto pasisekimo ir tapo pačių italų laisvės kovų simboliu.

Bet turėčiau pridurti, kad per anksti patvirtinti, jog būtent tokia bus 2020-aisiais vyksiančio Pažaislio muzikos festivalio pradžia ar pabaiga. Savaime aišku, ir visos festivalio programos kol kas negalima tiksliai žinoti. Iki tokio žinojimo bei patvirtinimo dar seks netrumpas derybų su atlikėjais periodas, derinimai, tikslinimai bei panašiai. Tačiau organizacinis darbas po truputį jau vyksta.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Alio

Kiek neziuriu internete nesiskelbia nera reklamos..Tikriausiai uzdari vakarai?Nei per radija nei per TV nesiskelbia----uzsislaptine.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS