Pažintis su folkloru – interaktyviai | KaunoDiena.lt

PAŽINTIS SU FOLKLORU – INTERAKTYVIAI

Kauno miesto muziejaus Tautinės muzikos skyrius kviečia į naują interaktyvią erdvę, kurioje bus galima susipažinti su įvairiais muzikos instrumentais ir pasimokyti lietuviškų šokių.

Kitaip apie folklorą

Apie Kauno miesto muziejaus Tautinės muzikos skyriaus muzikinę dėžę „DJ folk“, ko gero, jau esate girdėję. Linksmas, visą šeimą ar draugų kompaniją įtraukiantis žaidimas, vos su keliomis kaladėlėmis gerai pažįstamoms liaudies dainų melodijoms suteikia šiuolaikišką skambesį, o kiekvienam muziejaus lankytojui leidžia pasijausti muzikos kūrėju – derinti vokalo, melodijos, būgnų ir bosų skambesį.

Jei to dar nepatyrėte, turėtumėte stoti prie pulto, o tada leistis į naują, analogų Baltijos šalyse neturinčią interaktyvią tradicinių šokių ir kapelos žaidimų erdvę, kuri nuo šiol atvira visiems Kauno miesto muziejaus Tautinės muzikos skyriaus svečiam.

„Tiek vaikams, tiek dažnai skeptiškai folkloro atžvilgiu nusiteikusiam jaunimui tai gali tapti puikia vieta smagiai praleisti laiką. Tikimasi, kad šios erdvės pagrindinis akcentas – interaktyvus šokių ir kapelos žaidimas, paskatins daugiau žmonių susidomėti tradiciniais lietuviškais šokiais ar net padrąsins prisijungti prie muziejuje daugiau kaip dešimtmetį vykstančių ir didelio populiarumo susilaukiančių „Lietuviškų šokių vakarų” bendruomenės. Mes norime muzikinį folklorą visuomenei pateikti kaip įdomų dalyką, todėl ieškome formų, kaip tai padaryti interaktyviai ir patraukliai šiuolaikiniam žmogui“, – sakė Tautinės muzikos skyriaus vedėja dr. Gintarė Dusevičiūtė-Neimontienė ir vylėsi, kad muziejininkų sumanymas pavyko.

Tiek vaikams, tiek dažnai skeptiškai folkloro atžvilgiu nusiteikusiam jaunimui tai gali tapti puikia vieta smagiai praleisti laiką.

Trys žaidimai

Naujai įrengtoje erdvėje pateikiami net trys žaidimai, leidžiantys geriau pažinti liaudies muzikos tradicijas. Žaidimo „Šok“ dalyje galima išmėginti du senuosius lietuviškus šokius „Žemaitukas“ ir „Griečenikė“. Kad, žiūrint į didžiulį ekraną, trepsėti būtų dar smagiau, galima išsirinkti sau tinkamą porą ir ant parketo suktis drauge.

Antrasis žaidimas „Grok“ – improvizuotos kapelos „pultas”, kurį sudaro net 30 skirtingų muzikos instrumentų: būgnas, akordeonas, gitara, smuikas, ryla, vargonai, kanklės, dūdmaišis ir daug kitų. Kiekvienas instrumentas, anot muziejininkų, ekraną palietus pirštu leis susipažinti su daugiau ar mažiau girdėtais skambesiais, žaisti su jais ir improvizuoti.

Pradėję dirbti su projektu, sumanytojai minty turėjo dvi žaidimo dalis. Natūraliai gimė ir trečioji – „Pajusk ritmą“. Ji kiekvienam muziejaus svečiui suteiks progą iš arčiau pažinti ir pamuzikuoti tikru mušamuoju muzikos instrumentu – tambūrinu. Tai bus vienintelis fizinis instrumentas interaktyvioje erdvėje. Tie, kurie norės pamatyti daugiau muzikinių instrumentų, kviečiami apsilankyti muziejaus ekspozicijoje, pasakojančioje apie jų istoriją.

Interaktyvu: palietus ekraną, erdvė užsipildys muzikos instrumentų garsų arba kvies liaudies šokio. Justinos Lasauskaitės nuotr.

Pritaikyta visiems

Anot G. Dusevičiūtės-Neimontienės, naujoji interaktyvi erdvė ypatinga tuo, kad yra pritaikyta įvairių poreikių lankytojams. Veiklos čia ras ir jauni, ir  pagyvenę, ir judrūs, aktyvūs, ir judėjimo negalią turintys lankytojai.

Nors pagrindinis akcentas muzikiniuose žaidimuose ir viktorinose sutelkiamas garsui, įsitraukti į atrakcijas galės kurtieji ir neprigirdintieji lankytojai. Interaktyvaus šokio metu per  judesius jie turės galimybę pajusti lietuviškų tradicinių šokių grožį. Po konsultacijų su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Kauno miesto filialo specialistais naujoji erdvė pritaikyta ir regėjimo negalią turintiems lankytojams, kurie čia ras daugybę įtraukiančių veiklų.

„Darsyk pasikartosiu, kad stengėmės galvoti apie tas grupes, kurios sulaukia mažiau dėmesio. Nebuvo labai lengva, nes nepakanka vien tik parengti produktą. Reikia jį tinkamai pritaikyti. Esame dėkingi Kauno neįgaliųjų draugijai, „Arkos“ bendruomenei, kad padėjo padidinti projekto vertę ir gauti geresnį rezultatą“, – G. Dusevičiūtė-Neimontienė patikino, kad be bičiulių įgyvendinti užsibrėžtų tikslų būtų buvę kur kas sunkiau.

Projektą „Interaktyvi tradicinių šokių ir kapelos erdvė” finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Projekto partneriai: UAB „Gluk Media“, Kauno neįgaliųjų draugija, asociacija „Kauno muzikos klubas Bandonija“, BĮ Kauno rajono Babtų kultūros centras, UAB „Diena media News“, VŠĮ Kaunas IN, Tradicinių šokių draugija.

GALERIJA

  • Pažintis su folkloru – interaktyviai
  • Pažintis su folkloru – interaktyviai
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS