Įskaudino atvykę greitosios medikai: vietoj „labas vakaras“ mums pažėrė priekaištų | KaunoDiena.lt

ĮSKAUDINO ATVYKĘ GREITOSIOS MEDIKAI: VIETOJ „LABAS VAKARAS“ MUMS PAŽĖRĖ PRIEKAIŠTŲ

Portalo kauno.diena.lt skaitytoja Jūratė Bagdonienė po greitosios pagalbos medikų vizito liko įskaudinta. „Atsiprašiau, kad juos kvietėme“, – prisipažįsta Aleksote gyvenanti moteris, taip ir nesupratusi, ką ji sekmadienio naktį turėjo daryti.

Pažėrė priekaištų

J. Bagdonienė Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties specialistus savo 25-erių metų sūnui iškvietė sausio 6-osios naktį, apie 1 val. Anot skaitytojos, jauno vyro kūnas, išskyrus kojas, buvo išbertas, veidas degte degė. Bėrimus jam itin niežėjo. Pašnekovė teigė, kad su panašiu bėrimu sūnus, kenčiantis ir nuo spuogų, susidūrė pirmą kartą. Vyrui temperatūra nebuvo pakilusi. Ši būklė nerimą kėlė tiek motinai, tiek visą dieną dirbusiam jos sūnui.

„Namuose turėjome vaistų nuo alergijos, tačiau jų sūnus negėrė. Juk nežinojome, kuo sūnus susirgo. Jis visą dieną pradirbęs kitą dieną vėl turėjo eiti į darbą. Tai ką daryti? O ir šeimos gydytoja yra sakiusi, kad greitosios pagalbos medikai savaitgalį ar esant sudėtingai būklei gali suteikti daugiau paslaugų“, – pasakojo kaunietė.

J. Bagdonienė liko nepatenkinta atvykusios medikės elgesiu. „Medikė buvo nemandagi, veido išraiška ir išsakytais žodžiais leido suprasti, kad juos naktį trukdome be svarbios priežasties. Dar tarpduryje ji vietoj „labas vakaras“ pažėrė priekaištų. Mūsų šeima nepiktnaudžiauja alkoholiu, nesmurtauja, tai mane labai įskaudino toks bendravimas“, – įvykio detales pasakojo pašnekovė. 

Medikės žodžiuose buvo girdima pajuoka.

„Ką visą dieną veikei? Chm, dirbai.“ Medikės žodžiuose buvo girdima pajuoka“, – sakė skaitytoja. Aptarnavimo srityje dirbanti J. Bagdonienė prisipažino netylėjusi: „Pasakiau „atsiprašau“. Bet jei jūs šiąnakt dirbate, tai atsiprašau, kad sutrukdėm. Juk dirbam visi!“, – J. Bagdonienė pasigedo ir medikės žmogiškumo.

Skaitytojai labiausiai kliuvo medikės bendravimas, dėl suteiktų medicininių paslaugų – specialistai jaunam vyrui pamatavo kraujo spaudimą ir temperatūrą, nuvežė į ligoninę – skundų neturėjo. Jaunam vyrui buvo nustatyta alergija ir skirti vaistai.

Per metus – keli nusiskundimai

Nemalonią situaciją portalui pakomentavo Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stoties (Kauno miesto GMPS) direktoriaus pavaduotoja medicinai Ilona Kajokaitė.

– Kaip vertinate šią situaciją?

– Kaip konfliktą dėl nepateisintų bendravimo lūkesčių esant nekasdienei situacijai.

– Ar medikas turi teisę priekaištauti, jei žmogus greitąją pagalbą išsikvietė naktį, gal ir ne itin skubiu atveju?

– Medikas neturi teisės priekaištauti jokiu atveju. Bet jei simptomas ar susirgimas trunka kurį laiką, medikas privalo išsiaiškinti, kaip keitėsi būklė, todėl visada klausia: „Kas atsitiko?“, „Kas pasikeitė dabar?“, „Ar buvote pas savo šeimos gydytoją?“.

– Kur pacientas gali kreiptis, jei jį įžeidė medikų elgesys arba jis buvo nepatenkintas gautomis paslaugomis?

– Pacientas visada gali kreiptis į paslaugas teikiančią įstaigą telefonu, elektroniniu paštu arba atvykti pats ir pareikšti pretenziją žodžiu arba raštu.

– Ar dažnai pasitaiko atvejų, kai žmonės, išsikvietę greitosios pagalbos medikus, turi jiems priekaištų dėl bendravimo?

– 2018 metais VšĮ Kauno miesto GMPS aptarnavo virš 82 tūkst. kvietimų. Esant tokiam kiekiui kvietimų per metus būna keli nusiskundimai dėl galimai netinkamo bendravimo (pacientų ar jų artimųjų nuomone). Kiekvienas toks atvejis yra tiriamas. Kiekvienas toks atvejis yra skaudus ir nemalonus.

Pacientas visada gali kreiptis į paslaugas teikiančią įstaigą telefonu, elektroniniu paštu arba atvykti pats ir pareikšti pretenziją žodžiu arba raštu.

– Kiek vidutiniškai per parą Kauno miesto GMPS medikai sulaukia iškvietimų?

– Per parą mūsų įstaiga aptarnauja 200-300 kvietimų Kauno mieste bei priima ir perduoda apie 400 papildomų kvietimų Kauno apskrities, Alytaus, Tauragės ir Marijampolės apskričių teritorijas aptarnaujančioms greitosios medicinos pagalbos brigadoms. Per parą sulaukiame iki 1000 skambučių.

– Ne kartą teko girdėti (tą minėjo ir skaitytoja), kad šeimos gydytojai savaitgaliais sunkiau susirgus ar pasireiškus neįprastoms būklėms siūlo kviesti greitąją pagalbą, o ne pačiam vykti į gydymo įstaigą. Neva tuomet gydymo įstaigoje toks pacientas bus apžiūrėtas greičiau. Ar sutinkate su šiuo teiginiu?

– Sunkiau susirgus, pasireiškus neįprastiems ar bauginantiems simptomams būtina kreiptis į medikus. Tokiais atvejais viską lemia laikas. Ne tik poliklinikų gydytojai, bet ir mes raginame nedelsiant kreiptis į greitąją medicinos pagalbą jei yra miokardo infarkto tikimybė (netrauminis krūtinės skausmas), ūmiai pasireiškia neurologiniai simptomai – galimas insultas (staiga sutriko kalba ir/ar nusilpo ranka ar koja, ir/ar atsirado veido asimetrija), pacientas praranda sąmonę ir t.t.

Paskambinus į greitąją medicinos pagalbą pirmasis simptomo/susirgimo pobūdį ir reikiamos pagalbos mastą įvertina dispečeris. Jis užduoda standartizuoto protokolo klausimus. Jei tai yra neatidėliotinos pagalbos poreikis, tai dar pokalbio su dispečeriu metu siunčiami du greitosios medicinos pagalbos automobiliai – artimiausias įvykio vietai ir specializuotas, o dispečeris teikia instrukcijas, tarkim, kaip gaivinti, priimti naujagimį. Tokiais atvejais pagalba yra teikiama nedelsiant.  Jei simptomai/susirgimas nereikalauja skubios pagalbos – greitosios medicinos pagalbos automobilio būna, kad tenka ir palaukti. Ligoninių skubios pagalbos skyriuose pacientai irgi yra apžiūrimi ir pagalba teikiama atsižvelgiant į jų būklę. Todėl ir stacionaruose ambulatorinio lygio paslaugų esant dideliam pacientų srautui tenka palaukti.

Šiuo konkrečiu atveju, mano žiniomis, nusiskundimai, dėl kurių kreiptasi, truko jau tris dienas. Greitosios medicinos pagalbos medikė po apžiūros transportavo pacientą į ligoninę. Pacientas stacionare konsultuotas ir išleistas ambulatoriniam gydymui. Todėl skubios pagalbos slaugos specialistės klausimas, ar pacientas kreipėsi į polikliniką, o jei nesikreipė, tai kodėl, yra natūralus.

– Į kokią gydymo įstaigą vežamas ligonis, išsikvietęs greitąją pagalbą, – į artimiausią, ar pagal ligos pobūdį?

– Pagal ligos pobūdį, paciento būklę, ligoninės teikiamas paslaugas.

– Per kiek laiko greitosios pagalbos medikai įprastai turi atvykti pas pacientą?

– Skubiu atveju miesto teritorijoje per 15 minučių. Šiuo atveju skambutis buvo 1 val. 54 min., greitosios medicinos pagalbos automobilis atvyko į vietą  2 val. 04 min. Šiuo neskubiu, nereikalaujančiu būtinosios pagalbos atveju, pas pacientą atvykta per 10 min.

Gairės: greitoji pagalba, greitoji medicinos pagalba, medikai, skaitytojo naujiena
Rašyti komentarą
Komentarai (37)

klaipiediete

Klaipedoje irgi taspats 6 val.ryte issikvieti greitaja pirmas pasakymas piktu veidu buna,kaip jus tokiu metu galit kviest [tik nepasako dar buciau skaniai miegojus iki pamainos pasikeitimo...]

Kaunietis

Nereikia bijoti kad nebus kas gydo,bus tikrai ir gerų medikų iš pašaukimo.Kuo grečiau atlaisvinkite vietas , jos nebus tuščios.Šundaktariai liko Lietuvoje,greičiau juos vyti reikia iš gydymo įstaigų.I darbą ateina kavos gerti ir del tam tikrų priežasčių.

Linas

2019.01 14 d.vakare vėl kviečiau GMP į Aleksotą.Atvažiavo vyresnė amžiumi pora.Vėl viskas labai normaliai.Taigi-du vakarai,3 ekipažai ir jokio negatyvo, tik Geras žodis ...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS