„Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis | KaunoDiena.lt

„KAUNO BALDŲ“ SĖKMĖ SKATINA BENDROVĘ PLĖSTIS

  • 7

Šią savaitę pranešta, kad sparčiai augant SBA grupės įmonės "Kauno baldai" produkcijos paklausai bus plečiami bendrovės pajėgumai ir statomas naujas fabrikas. Investicijos į būsimą gamyklą gali siekti apie 25 mln. eurų.

Kol kas bendrovė dar tik žvalgosi vietos, kur galėtų statyti naują fabriką. Planuojama statybas užbaigti iki 2021-ųjų. "Kauno baldų" proveržį lėmė prieš kelerius metus pakeista strategija ir rinkai pradėti siūlyti pačių kuriami baldai. Kauniečių kurtas kolekcijas ypač palankiai priėmė pirkėjai Europoje.

Apie vienos seniausių Kauno bendrovių plėtros planus kalbamės su "Kauno baldų" vadovu Tomu Mauricu.

– Kodėl pakeitėte įmonės strategiją ir ėmėte daugiau baldų kurti patys?

– Pirmiausia siekėme kurti aukštesnę pridėtinę vertę mūsų įmonėje, o ne būti vien tik užsakovų sukurtų baldų gamintojais. Kurdami ir gamindami patys atsiriekiame didesnę dalį vertės grandinėje. Tokie pokyčiai "Kauno baldams" buvo būtini, kad jie galėtų konkuruoti ir augti. Kartu naujoji strategija mums suteikė galimybę patiems būti labiau atsakingiems už įmonės veiklą ir jos rezultatus, t.y. vairą labiau suimti į savo rankas.

Dabar mes greičiau reaguojame į baldų madų tendencijas, pokyčius baldų rinkoje, operatyviau priimame sprendimus dėl asortimento. Tai duoda vaisių. Be to, patys gamindami didesnę dalį mūsų dizainerių kurtų baldų, galime kontroliuoti gamybos procesą, padidinti jo efektyvumą. Pakeitę strategiją mes galime pasiekti geresnių rezultatų, tačiau kartu skirti ir didesnį dėmesį darbuotojams.

Išsikėlę naują tikslą ir atkakliai jo siekdami, iš rinkos pajutome teigiamus rezultatus. Smarkiai išaugo pardavimai. Planuojame, kad šiemet jie viršys 20 mln. eurų, tai dvigubai daugiau nei prieš trejus metus. Manome, kad geriausiai įtikome Beniliukso ir Skandinavijos šalių pirkėjams, nes pardavimai ten auga labiausiai. Pernai įžengėme ir į Vokietijos rinką, kur neblogai sekasi.

Šiuo metu gaminame 85 savo kurtas baldų kolekcijas. Pirkėjai pastebėjo, kad mūsų baldai atitinka mados tendencijas, yra kokybiški ir yra didelis pasirinkimas.

Dabar gaminame 70 proc. pačių sukurto asortimento. Likusi dalis – kolekcijos, kurias užsako kitos kompanijos pagal jų kurtą dizainą.

Tomas Mauricas

– Šie žingsniai ir paskatino statyti naują gamyklą?

– Didžiausią impulsą tam davė įmonės augimas. Esamose patalpose Žemuosiuose Šančiuose gamybos išdėstymas per keturis aukštus nepatogus. Yra daug vidinės logistikos, derinimo, tad dar labiau plėsti gamybą čia sudėtinga. Įvertinus dabartinius ir ateities augimo tempus, pajėgumų plėtimas vien tik esamoje teritorijoje nenutraukiant gamybos būtų vargiai įmanomas.

Todėl gimė idėja papildomą gamybą vykdyti naujame pastate ir naujoje teritorijoje. Statant naują fabriką jau galima iš karto apgalvoti, kaip patogiai suplanuoti gamybos etapus, įdiegti naujausias technologijas, kad gamyba būtų efektyvi, bet kartu ir nepamirštant pasirūpinti darbuotojais. Manau, kad naujas pastatas padės daug tokių klausimų išspręsti, nes dabartiniuose, kaip minėjau, gamybos plėtra gerokai apribota.

Patys gamindami didesnę dalį mūsų dizainerių kurtų baldų, galime kontroliuoti gamybos procesą, padidinti jo efektyvumą.

Norėtųsi surasti vietą naujam pastatui Kaune arba Kauno rajone. Abiem atvejais svarbu geras susisiekimas darbuotojams ir tinkama infrastruktūra. Preliminari investicija papildomo fabriko statybai – apie 25 mln. eurų. Numatoma, kad jo plotas sieks apie 30 tūkst. kv. m. Planuojama, kad naujoje gamykloje dirbtų apie 400 darbuotojų. Jei viskas vyks pagal planą, per penkerius metus visa mūsų gamyba išaugtų dvigubai. Kol kas esame apsisprendę dėl papildomos plėtros, tad esamoje "Kauno baldų" teritorijoje ir toliau vyks gamyba.

– Ko gero, pakeitus strategiją teko gerokai sustiprinti komandą?

– Tikrai taip. Sustiprinome naujų gaminių vystymo, pardavimo padalinius. Čia dirba kvalifikuoti, didelę patirtį turintys žmonės. Tikri savo srities profesionalai dirba pirkimų padalinyje, gamybos administravimo, planavimo ir personalo skyriuose. Pritraukėme ir jaunų žmonių, kurie bendrovei suteikia energijos. Būtent tvirta komanda ir lėmė sėkmingą pasirinktos strategijos įgyvendinimą.

Dabar mes turime aiškų planą, kokius naujus produktus gaminsime, kokiose parodose ir kokias kolekcijas pristatysime. Naujus gaminius pirmiausia parodome pirkėjams, kad jie įvertintų ir išsakytų pastabas. Tuomet išgryniname modelį ir tik tada pradedame gamybą. Turime labai sėkmingų variantų, bet būna ir tokių modelių, kurių gamybos net nepradedame, nes jie rinkoje nesulaukia dėmesio.

– Pritraukti 400 darbuotojų yra gan didelis iššūkis?

– Didelis, bet įveikiamas. Auganti bendrovė turi ką pasiūlyti darbuotojams. Pradedant konkurencingu atlyginimu, geromis darbo sąlygomis, baigiant darbuotojų savirealizacijos ir karjeros galimybėmis. Augančioje ir kuriančioje bendrovėje reikia pačių įvairiausių kompetencijų ir stiprios komandos. Motyvuotos komandos. Pats svarbiausias dalykas sėkmei yra žmonės.

– Ar nesudėtinga Kaune rasti darbuotojų?

"Kauno baldams" sparčiai augant, darbuotojų poreikis tikrai didelis. Mokymo įstaigos gamybos specialistų tiek neparuošia. Todėl mes dedame labai daug pastangų ne tik pritraukti naujų žmonių ir juos apmokyti, bet ir išlaikyti jau dirbančius. Turime motyvacinę skatinimo sistemą, priklausančią nuo kvalifikacijos ir padarytų darbų.

Darbo užmokestį kiekvienais metais  taip pat didiname. Šiuo metu atlyginimo įmonėje vidurkis toks pat, kaip šalyje – 1 260 eurų, neatskaičiavus mokesčių. Tačiau stengiamės nuolat gerinti darbo sąlygas, palaikyti gerą mikroklimatą ir žmonėms rodyti nuolatinį dėmesį. Kaip įmonės vadovas dedu daug pastangų ir siekiu, kad "Kauno balduose" dirbantys žmonės būtų patenkinti, motyvuoti ir ateitį sietų su bendrove.

Aktyviai dalyvaujame ir socialiniuose projektuose, prisidedame ir prie bendruomenės iniciatyvų bei miesto projektų, nes esame Kauno bendruomenės dalis.

– Kadangi patys kuriate mados tendencijas atitinkančius baldus, pasidalykite, kokie dabar baldai ant bangos?

– Mūsų gaminamų baldų stilius labiau skandinaviškas. Viena priežasčių, kad ten viena didžiausių mūsų rinkų. Eidami į naują šalį, tokią kaip Vokietija, esame taip pat patrauklūs, nes siūlome kitokius baldus nei ten įprasta produkcija. Kelerius pastaruosius metus buvo itin madingi minkšti aukštesni baldai, bet pastarosiose parodose matėme, kad jie pradeda žemėti.

"Kauno baldų" vadovas T.Mauricas tikino, kad pirkėjai įvertino jų kurtų baldų kolekcijas.

Madingi išlieka lengvi baldai, per daug neapkrauti detalėmis.

Į madą vėl grįžta stambesnio audimo medžiagos. Spalvos taip pat nuolat keičiasi. Anksčiau būdavo vien ruda, juoda ar pilka, dabar galima rasti nemažai šviesesnių spalvų.

Aišku, kiekvienos šalies rinka yra skirtinga ir ne visiems tas pats modelis tinka, tačiau baldų madų ciklas yra bent treji metai – gerokai ilgesnis nei, tarkime, drabužių.

GALERIJA

  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
  • „Kauno baldų“ sėkmė skatina bendrovę plėstis
Laimio Steponavičiaus nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (7)

TAIP>>>>>>

Dar nepradėjo statyti, net nežino kur statys, o kada baigs žino.... Genialu.

...

...pries dvidesimt metu ta strategija buvo pasiulyta.Lb ilgai keliauja iki "smegenu"!

Anonimui

Daune galesi pahalyti, kapeikas man atneš ožį
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS