Jūrų laivyboje vis dažnesni incidentai | KaunoDiena.lt

JŪRŲ LAIVYBOJE VIS DAŽNESNI INCIDENTAI

Laivai, traukiniai ir lėktuvai, jau nekalbant apie krovininių automobilių transportą, dažnai patenka į incidentus ar avarijas.

Gaisras ir mirtis

Laivų, traukinių ir lėktuvų avarijas tiria Lietuvos teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius.

Dažniausiai fiksuojamos nedidelės avarijos, vadinamos "metalinėmis", kur nenukenčia žmonės. Tačiau būna avarijų ir su skaudžiomis pasekmėmis.

Neseniai baigtas tyrimas gaisro mašinų skyriuje Maltoje registruotame dujų ir chemijos produktų gabenimo laive "Samus Swan". Per gaisrą nukentėjo du jūrininkai. Vienas iš jų, Lietuvos pilietis, nuo sužalojimų mirė.

Gaisras įvyko 2021 m. rugsėjo 11 d. laivui Viduržemio jūra plaukiant iš Italijos Livorno uosto į Tuniso Gabeso uostą.

Gaisras kilo mazuto separavimo skyriuje ir išplito po mašinų skyriaus patalpas. Vienam patalpoje buvusiam jūrininkui pavyko išbėgti, nors jis ir sunkiai apdegė, kitas (Lietuvos pilietis) žuvo. Manoma, kad ugnis staigiai pliūptelėjo, kai į aplinką pateko karštų laivo kuro garų.

Incidentas įvyko mazuto separavimo skyriaus patalpose įgulos nariams remontuojant slėgio reguliatoriaus vožtuvą. Tyrėjai nepateikė galutinės išvados, nuo ko, išsiliejus karštam laivo kurui, akimirksniu įsiplieskė ugnis. Kaip versija pateikta, kad ugnis įsiplieskė nuo remonto metu naudoto šilumos šaltinio.

Pavojingos avarijos tyrimą atliko Maltos saugos tyrimų biuras.

Šiemet rugsėjį tyrimo išvada anglų kalba paskelbta ir Lietuvos transporto avarijų tyrimo skyriaus ataskaitoje.

Įprasta, kad didelių avarijų tyrimai laivuose, ypač kai tai įvyksta toliau nuo Lietuvos, trunka metus, o kartais ir ilgiau.

Klaipėdos uostas gavo rekomendacijas iš laivų avarijų tyrėjų labiau kelti locmanų kvalifikaciją.

Kanale "grybavęs" laivas

Taip pat šiemet buvo pateikta tyrimo informacija apie 2021 m. įvykusią laivo "CL Tomo" avariją Klaipėdos uoste. Laivybos kanale esant tirštam rūkui prasilenkdamas su jūrų keltu jis kliudė prie 3 ir 4 krantinių prišvartuotus laivus "PS Houston" ir "Melinda".

Po susidūrimo korpuso pažeidimai buvo padaryti visiems trims laivams. Incidento metu buvo nutrauktas laivo "PS Houston" švartavimo lynas. Į šį laivą buvo pakrauta 36,6 tūkst. tonų benzino.

Incidento metu žmonės nenukentėjo. Nepateko  į aplinką ir benzinas. Tačiau pats incidentas sukėlė daug minčių, nes laivas susidūrė su nemažai benzino pakrautu cheminių medžiagų ir naftos produktų tanklaiviu.

Avariją sukėlusiame laive "CL Tomo" buvo Klaipėdos uosto locmanas. Incidento tyrėjai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai rekomendavo daugiau dėmesio skirti locmanų mokymui ir kvalifikacijos palaikymui. Logiška, kad užsienio laive esant locmanui jis neturėtų taip "grybauti" net ir per rūką, kliudydamas prie krantinių stovinčius laivus.

Taip pat rekomenduota, kad Susisiekimo ministerija ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įvertintų Klaipėdos uosto laivų prasilenkimo vietas esant įvairioms oro sąlygoms. Neatrodo profesionalu, kai laivai prasilenkia uosto vartų rajone prie naftos produktų krovos krantinių, kur gali kilti ypač skaudžių pasekmių galinčių turėti incidentų.

Nuostata: manoma, kad kai laive yra locmanas, jis iš uosto turėtų išplaukti saugiai, bet ne visada taip būna. Avarijos tyrimo medžiagos nuotr.

Laivų avarijų daugėja

2021 m. Lietuvoje buvo išskirtiniai pagal avarijų skaičių. Iš viso buvo užfiksuoti 144 incidentai ir avarijos. Iš jų 86 geležinkelių transporte, 41 laivybos transporte, 17 orlaivių incidentų.

Lietuvoje kiekvieną mėnesį įvyksta po 15–20 incidentų ar avarijų, kurios apima vandens, geležinkelių ir oro transportą.

Tai, kad 2021 m. vandens transporte įvyko 41 incidentas ir avarija, yra pats aukščiausias lygis nuo 2012 m. Iki šiol daugiausia avarijų, net 33, buvo 2020 m.

Kokie bus 2022 m. dar neaišku. Per 9 mėnesius fiksuotos 38 avarijos geležinkeliuose, 24 – vandens transporte ir 11 – oro transporte.

Paskutinis įvykis Klaipėdos uoste užfiksuotas rugsėjo 19-ąją. Laivas "Wilson Drammen", kuriame buvo locmanas, manevruodamas prie krantinės kliudė laivą "Day Blue". Incidento metu niekas nenukentėjo, aplinka neužteršta.

Šiemet Klaipėdos uoste, bent iki rugsėjo pabaigos, nebuvo užfiksuota laivų avarijų, kuriose būtų žuvę ar sužeisti žmonės.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Klaipėdietis

Labai didelis pasiekimas, tuščias uostas ir avarijų nėra. Tik Kauno mariu valtelės plaukioja ir tiek.

Vilkas Larsenas

Laivu seimininkai ir IMO apkrauna jureivius "popiergaliais", nebera laiko uzsiimti navigacija, kas supranta.

No comments

Saugumo taisyklių nesilaikoma!!!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS