Klaipėdos uoste pagaliau ištaisytos klaidos, kurias rekonstruojant krantines prieš 15 metų padarė belgų kompanija.
Klaidų kaina
Padėtas taškas probleminėse Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) 7-9 krantinėse. Po rekonstrukcijos 1998 m., kuri kainavo apie 30 mln. litų, prie krantinių nebuvo galima gilinta iki 14,5 metrų. Baimintasi, kad jos, nekokybiškai rekonstruotos įgrius. Nuostoliai iš kaltininkų nebuvo prisiteisti.
Krantines teko rekonstruoti iš naujo. Tai kainavo 25 mln. litų. Praėjusį penktadienį rekonstruotų 7-9 krantinių aktą su gausybe parašų KLASCO vadovui Audriui Paužai perdavė Klaipėdos valstybinės jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Priima "Postpanamaksus"
Iš viso rekonstruotų krantinių ilgis per 650 metrų. Prie jų gylis padidėjo nuo 13 iki 14,5 metrų. Liepos pabaigoje uosto kapitonas Adomas Alekna pasirašė įsakymą, kuriuo nustatė maksimalią 13,4 metrų gramzdą. Ji palanki priimti "Postpanamax" klasės laivams.
Krantinė jau pasirengusi ir ateityje galimiems didesniems Klaipėdos uosto gyliams, nes įlaidai įkalti į 25,5 metrų gylį.
Krantinės liniją, kuri nuo senosios į kanalo pusė persistūmė 2,4 metrus. teko įrengti naujus pokraninius kelius. Perkelti esami geležinkelio keliai, atnaujintos gelžbetoninės dangos tarp geležinkelio kelių ir už jų. Darbus atliko bendrovė „Latvijas tilti“.
Krova vyks sparčiau
Prie rekonstruotų krantinių pradėtas krauti uoste naujas krovinys - metalurgijos žaliavos. Taip pat bus kraunamas cukrus, grūdinės kultūros, kiti kroviniai.
Krantinių perdavimo dieną prie jų kaip tik jau buvo kraunamas „Postpanamax“ laivas.
"Prie 7–9 krantinių atvirose aikštelėse galime sukaupti iki 300 tūkst. tonų verstinių krovinių. Dabar, kai Uosto direkcija rekonstravo 7–9 krantines, pritaikytas iškart švartuoti du „Postpanamax“ laivus, kurių talpa didesnė negu 70 tūkst. tonų, juos pakrauti galėsime sparčiau", - tikino A.Pauža.
Uosto direkcijos vadovas A.Vaitkus džiaugėsi, kad baigta daugiau kaip 10 metų trukusi 7-9 krantinių rekonstrukcijos istorija ir KLASCO gali pasinaudoti naujomis galimybėmis.
Naujausi komentarai