Nuo „Titaniko“ iki ateities kruizinių laivų | KaunoDiena.lt

NUO „TITANIKO“ IKI ATEITIES KRUIZINIŲ LAIVŲ

Šimtmetis laivyboje yra didelis laiko tarpas, ypač nuo XX amžiaus, kai keleiviniai laivai keitėsi ypač sparčiai. Ateitis gali būti dar spartesnė ir netikėtesnė.

„Titanikas“ nublanksta

XX amžiaus pradžioje 269 m ilgio ir 28 m pločio keleivinis-kruizinis laivas „Titanikas“ savo laikmečiui atrodė didingai, buvo tarsi stebuklas. Jį statė pagal naujausias laivų statybos technologijas.

Šalia didžiausių XXI amžiaus kruizinių laivų „Titanikas“ atrodytų juokingai. Galima įsivaizduoti ir palyginti. Vienas didžiausių šiuolaikinių kruizinių laivų „Harmony of the Seas“ yra 362 m ilgio ir 66 metrų pločio.

Jo 226 tūkst. 963 tonų vandentalpa yra daugiau nei keturis kartus didesnė nei buvo „Titanike“ (52 tūkst. 310 tonų).

Šiuolaikiniam keleiviniam gigantui „Titanikas“ nė iš tolo neprilygsta nei pagal keleivių skaičių, nei pagal įgulos dydį. „Titanikas“ galėjo priimti 2 556 keleivius, o „Harmony of the Seas“ – iki 6 780. „Titaniko“ įgulą sudarė 892 nariai, šiuolaikiniame kruizų gigante ji siekia iki 2 300 žmonių.

Šiuolaikinio kruizinio laivo negalima palyginti su „Titaniku“ nei pagal pramogų ar restoranų laive skaičių, nei pagal technologijas, nei pagal sukurtą aplinką.

Kryptis: jau šiemet pasirodysiantis kruizinis laivas „Silver Nova“ klientams pasiūlys pačias didžiausias erdves. „Trawel.com“ nuotr.

Tabletės ir dronai laivuose

Pagal tokią seką galima manyti, kad dar po šimtmečio bus pastatyti laivai, kurie jau neprimins laivų, o bus kokie nors plaukiojantys sodai, miesteliai ar panašiai. Tai tarsi atitiks šiandien žmonijos keliamą problemą, kad viskas žemėje turi keistis išsaugant ją, kad būtų stabdoma pernelyg greita klimato kaita.

Kasmet Floridoje vykstančioje kruizinės laivybos verslo parodoje pristatomi koncepciniai ateities kruizinių laivų modeliai. Ne išimtis ir šie metai.

Ateities kruizinių laivų pristatymo madas diktuoja ne azijiečiai, kaip daugelyje pramoninės laivybos sričių, o europiečiai.

Floridoje buvo pristatytas šiek tiek laivą, šiek tiek pingvinų uolas primenantis kruizinis laivas. Jis įvardytas kaip 2100 m. laivas.

Naujos kartos laive bus daug stiklo, žalių plotų, miestų aikštes primenančių atvirų erdvių, daug dronų ir kitos skraidančios technikos nusileidimo aikštelių.

Ateities kruiziniai laivai gali būti surenkami iš atskirų modulių. Jie turės galimybę keistis vos ne kiekvieną sezoną.

Įdomiausia tai, kad ateities kruiziniuose laivuose nedominuoja barai ar daugybė restoranų, kaip „Harmony of the Seas“, kur vien restoranų yra per 20. Sunku patikėti, bet ateities kruiziniuose laivuose dėliojama kraštutinė koncepcija, kad maistas žmonėms bus nereikalingas. Maistinės medžiagos bus koncentruotose tabletėse.

Vizija: konceptinis kruizinis XXII amžiaus laivas su daugybe dronų nusileidimo aikštelių. „Marinelog.com“ nuotr.

Ateities laivų koncepcija

Ateities kruizinių laivų pristatymo madas diktuoja ne azijiečiai, kaip daugelyje pramoninės laivybos sričių, o europiečiai.

Kruizinių laivų statybos verslo lyderiai yra Prancūzijos, Suomijos, Vokietijos kompanijos. 2100 m. koncepcinio kruizinio laivo modelį pristatė „Meyer“ grupė, kuri turi vieną didžiausių pasaulyje kruizinių laivų statyklų „Meyer Turku“ Suomijoje.

Ji šiais metais planuoja pateikti ir keletą kruizinės laivybos naujovių. Vasarą laukiama laivo „Silver Nova“, kurį užsakė kompanija „Silversea Cruises“. Tai bus „Titaniko“ dydžio 54 tūkst. tonų vandentalpos laivas. Išskirtinis šio laivo bruožas tas, kad jis bus skirtas keliauti palyginti nedideliam žmonių skaičiui. Numatytas 728 keleivių skaičius, o juos aptarnaus 556 įgulos nariai. Aišku, kad tai bus turtingiems žmonėms skirtas laivas. Tai yra viena iš ateities kruizinių laivų statybos koncepcijų – statyti išskirtinius laivus su naujausiomis technologijomis, kuriais galės plaukti tik išskirtiniai žmonės.

Šioje laivų statykloje statomi ir kiti laivai – ilgiausiu pasaulyje turintis tapti „Icon of the Seas“ su didžiausiu vandens parku kruiziniuose laivuose. Šis laivas užsakovui turėtų būti perduotas 2024 m. Kartu tai yra dar viena ateities laivų koncepcija. Gali būti, kad 2100 m. reikės ir itin didelių kruizinių laivų, kurie priimtų mases žmonių. Tik dideliuose laivuose, kur telpa daug keleivių, galima tikėtis sumažinti kelionių kainas, orientuotis į klientą su mažesnėmis pajamomis.

Suomijoje pradėtas statyti ir metanoliu varomas kruizinis laivas „Mein Schiff 7“. Kartu tai gali būti nuoroda į tai, kad po 70–80 metų nebebus laivų, kurie degins jūrinį mazutą. Tai vėlgi tarsi sugrįžimas šimtmečiu atgal, kai, pavyzdžiui, „Titanikas“ garo mašinoms varyti naudojo anglis, o to seniai laivuose nebėra.

Rašyti komentarą
Komentarai (7)

kolxozas

juokinga skaityti kaimo budulių kliedesius,kurie apart savo primyžtos kaimo kūdros,nieko daugiau nematė

Vakarai valdo

Rsai cia kaip ir daug kur nepazenge

kruizas

Satinku su Alexo nuomone. Visi kruiziniai laivai tai grazi ir splavuota reklama tiem kas to nemate ir svajuoja apie tokius kruizus. Kam teko "pramogauti" kaip kelieviams ant toikiu laivu-daugiau nebenori to dariti, nes tai primena Juros svente kur daug zmoniu ir jokios tvarkos.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS