Rusija tuščiai pučia burbulą dėl Kaliningrado: paskatino greičiau stiprinti keltų liniją | KaunoDiena.lt

RUSIJA TUŠČIAI PUČIA BURBULĄ DĖL KALININGRADO: PASKATINO GREIČIAU STIPRINTI KELTŲ LINIJĄ

Panašu, kad, užuot padėkojusi ES ir Lietuvai, kad suteikė naują galimybę, Rusija tuščiai pučia burbulą dėl Kaliningrado srities tranzito.

Padaugėjo įvairių blokadų

Jei dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje Europos Sąjunga (ES) įvedė sankcijas Rusijai, logiška, kad geležinkeliais per Lietuvą gabenamos sankcionuojamos prekės stabdomos. Bent jau taip išaiškino ES biurokratai.

Lietuva yra ES šalis ir privalo laikytis bendrų nuostatų. Jei ES šalys susitarė dėl sankcijų Rusijai, kurios taikomos dėl jos sukelto karo Ukrainoje, jos turi daryti viską, kad susitarimų būtų laikomasi. Kitaip pasaulis ir pati Rusija juoksis iš ES, kad ši biurokratinė mašina nieko negali, jos sankcijos yra neveiksmingos.

Panašią kalbą iš Rusijos prezidento Vladimiro Putino girdėjome verslo forume Sankt Peterburge, kur buvo pasakyta, kad ES sankcijos neveikia.

Rusija turėtų suvokti, kad požiūris į ją po įsiveržimo į nepriklausomą valstybę, Ukrainą, iš esmės pasikeitė ne tik Europoje, bet ir jos artimiausių sąjungininkų, pavyzdžiui, Kazachstano. Su šios šalies nafta, blokuodama jos tranzitą per Novorosijsko uostą, Rusija elgiasi taip, kaip nenorėtų, kad su ja elgtųsi ES, blokuodama tam tikrų prekių gabenimą per Lietuvą.

Jau nekalbant apie tai, kaip Rusija elgiasi Ukrainos uostuose, blokuodama grūdų gabenimą per juos ir taip bandydama sukelti pasaulinę maisto krizę ar kelti kainas, kad jos grūdai, patekę į rinką, būtų brangesni.

Reisas: jūrų keltas "Maršal Rokosovskij" iškraunamas Baltijsko uoste. / "Fleetphoto.com" nuotr.

Iš esmės nieko neįvyko

Uždraudus Rusijai per Lietuvą į Kaliningrado sritį gabenti ES sankcionuotas prekes, ši valstybė gavo šansą sutvarkyti jūros susisiekimą tarp Leningrado ir Kaliningrado sričių. Anksčiau Rusija ne kartą yra teigusi, kad įsirengs keltų linijas, kad Lietuvai nemokėtų už prekių tranzitą geležinkeliais į Kaliningrado sritį.

Apie tai užsiminė ir Kaliningrado srities gubernatorius Antonas Alichanovas. Jis situaciją pavadino nemalonia, bet išsprendžiama. Iš jo pirminio vertinimo galima suprasti, kad iš esmės nieko reikšmingo neįvyko uždraudus  sankcionuotas prekes gabenti per Lietuvą.

Kol kas sankcijos apima tik plieno ir juodojo metalo tranzitą. Nuo liepos 10 d. įsigalios draudimas cementui ir alkoholiui, o nuo metų pabaigos – ir naftos produktams. Iš viso sankcijos apims 40–50 proc. Kaliningrado tranzito per Lietuvą.

Rusija skelbia, kad kiekvieną mėnesį į Kaliningradą arba iš jo per Lietuvą važiuoja apie 100 traukinių sąstatų su prekėmis. Per metus gabenama apie 6 mln. tonų prekių – maždaug 3,5 mln. t įvežama į Kaliningrado sritį, o 2,5 mln. t išvežama. Jūros keliu iki šiol būdavo gabenama 10–15 proc. Kaliningrado srities aprūpinimo prekių.

Rusija gavo šansą vieną kartą ir visiems laikams sutvarkyti jūros susisiekimą tarp Leningrado ir Kaliningrado sričių.

Kad į Kaliningrado sritį iš centrinės Rusijos būtų galima atgabenti prekes, kurioms taikomos  sankcijos, anot A.Alichanovo, reikėtų skubiai atlikti pertvarkymą keltų linijoje iš Ust Lugos į Baltijską.

A.Alichanovas užsiminė, kad keltų liniją reikėtų skubiai papildyti naujais laivais, metalą, kitus  krovinius į Baltijską ar Kaliningradą galima gabenti ne tik linijiniais keltais, bet ir balkeriniais ar kito tipo laivais.

"Mes jau dirbame kartu su federalinėmis žinybomis, kaip "Minstrans" (Rusijos transporto ministerija), RŽD (Rusijos geležinkeliai), "Rosmorport" (Rusijos jūrų uostų federalinė įmonė)", – sakė A.Alichanovas.

Surado naują laivą

Taip buvo svarstoma pačioje pradžioje, kol į areną išėjo Maskvos "artilerija" su įprastine gąsdinimų doze.

"Lietuvos sprendimas riboti tranzitą į Kaliningrado sritį yra beprecedentis ir neteisėtas. Tai yra visko pažeidimas", – tikino Rusijos prezidento atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas.

Vėliau paaiškėjo, kad Lietuva niekuo dėta, nes sprendimas neleisti gabenti sankcionuotų prekių priimtas Briuselyje, apie tai užsiminė ir ES vyriausiasis įgaliotinis Josepas Borrellis.

Nesuprantama, kodėl Rusijos politinės ambicijos negali nusileisti iki realybės lygio. Rusijos sukelto karo Ukrainoje pasekmė (ES sankcijos) yra tai, kad atsirado problema dėl Kaliningrado srities aprūpinimo prekėmis. Jis lengvai sprendžiama. Rusija gali nukreipti 2-3 papildomus laivus linijoje iš Leningrado į Kaliningrado sritį ir problemos neliks.

Ir iš tiesų, valdininkams tik reikėjo pajudėti. Kaliningrado srities gubernatorius A.Alichanovas greitai surado naują laivą. Jis Maskvai pranešė, kad naujas laivas į liniją stos birželio 25 d. Kaip nesurasi, jei dėl sankcijų daug laivų Rusijoje neturi darbo?

Suplanuota, kad Kaliningrado sritį iš viso aprūpins 5 laivai. Plauks jie ne tik iš Ust Lugos, bet ir iš Bronkos uosto, kuris yra šalia Sankt Peterburgo. Laivai sustos ne tik Baltijsko keltų prieplaukoje, bet ir šalia esančiu kanalu nuplauks iki Kaliningrado.

Dabar iš Leningrado srities į Kaliningrado sritį kursuoja keltai "Ambal", "Baltijsk", "Maršal Rokosovskij", "Ursa Major". Dar bus A.Alichanovo įvardytas laivas. Jau pranešta, kad nuo šių metų rugsėjo pradės kursuoti ir dar vienas didelis naujas jūrų keltas "General Cherniakhovsky". Rusijoje pasirodė ir tokia papildoma informacija, kad iki metų pabaigos ji Kaliningrado srities aprūpinimui paruoš dar 7 laivus.

GALERIJA

  • Reisas: jūrų keltas „Maršal Rokosovskij“ iškraunamas Baltijsko uoste.
"Fleetphoto.com" nuotr.
Gairės: Kaliningradas, karas Ukrainoje, keltai, keltų linija
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS