Triukšmo prevencijos planas – tik dėl vaizdo? | KaunoDiena.lt

TRIUKŠMO PREVENCIJOS PLANAS – TIK DĖL VAIZDO?

Klaipėdos savivaldybės triukšmo prevencijos veiksmų planas 2019–2023 metams sulaukė kritikos strėlių. Politikų teigimu, dauguma šiame dokumente numatytų darbų įgyvendinimo terminai smarkiai prasilenkia su tikrove ir yra labiau deklaratyvūs nei realistiniai.

Sudarė darbo grupę

Parengtas didelės apimties veiksmų planas apima didžiausius triukšmo šaltinius: geležinkelio ir kelių transportą, pramoninę veiklą.

Per artimiausius penkerius metus numatytos grandiozinės priemonės, kurios esą padėtų sumažinti triukšmo lygį mieste.

Kaip Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdžio metu pasakojo Klaipėdos savivaldybės Sveikatos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė Rožė Perminienė, planas pradėtas rengti dar praėjusį spalį, sušaukus darbo grupę.

Ją sudarė 13 narių: savivaldybės administracijos specialistai, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos filialo, bendrovės "Lietuvos geležinkeliai", Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos, Klaipėdos universiteto ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai.

Darbo grupei pirmininkavo tuo metu savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas ėjęs Olegas Mariničius.

Pasak R.Perminienės, viešojo pristatymo visuomenei metu planas sulaukė pastabų ir pasiūlymų.

Pastabų jam turėjo ir komiteto nariai.

Terminai – nerealūs

"Pagrindinės plano priemonės yra orientuotos į transporto srautų valdymą, teritorijų planavimą, žemėtvarką, technines triukšmo valdymo priemones, tokias kaip apsauginių sienučių įrengimas, garso perdavimo mažinimo priemonės, ūkinės veiklos sąlygų reglamentavimas, triukšmo kontrolė, vykdant stebėseną ir matavimus bei kitos", – vardijo Klaipėdos savivaldybės Sveikatos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė Ineta Pačiauskaitė.

Dokumente teigiama, kad Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcija bus pradėta ir užbaigta iki 2020-ųjų, stebina ir kitų projektų nerealūs terminai.

"Paruoštas planas, už kurį labiausiai atsakinga yra Klaipėdos savivaldybė ir, kaip suprantu, šios priemonės bus integruotos į strateginį veiklos planą. Numatyti įgyvendinimo laikotarpiai kai kuriais atvejais jau dabar kelia klausimų. Kai kurie projektai iki šiol nėra pradėti, o numatyta juos užbaigti 2019–2020 metais. Ar tas planavimas yra realistinis?" – teiravosi komiteto narė Elida Mantulova.

Teks koreguoti

E.Mantulovai antrino Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto pirmininko pavaduotojas Arūnas Barbšys.

"Ačiū Dievui, jeigu ką nors pradėsime 2020-aisiais. O čia jau kalbama apie pabaigą. Tie terminai niekur "netelpa", yra neįgyvendinami ir su realybe niekaip nesusiję. Šiuo metu strateginiuose veiklos planuose yra visai kiti jūsų įvardytų darbų terminai", – stebėjosi A.Barbšys.

Savivaldybės specialistės paaiškino, kad rengdama dokumentą darbo grupė vadovavosi miesto plėtros strateginiu planu.

Tokiu atveju tai yra niekam nereikalingas dokumentas.

"Siūlyčiau sieti ne su plėtros planu, kuris yra ilgalaikis, o su veiklos planu, kuriame aiškiau ir konkrečiau detalizuojami terminai", – pamokė E.Mantulova.

Prašyti miesto tarybos pritarimo šiam dokumentui ketinama liepą.

Todėl politikai paprašė specialisčių sugrįžti į komitetą su pakoreguotu planu, nes tokiam, koks jis yra dabar, taryba esą negalės pritarti.

"Iš esmės tai yra strateginis dokumentas. Šiuo metu jis visiškai nedera su miesto strateginiais dokumentais, ir mes nė nežinome, kiek jis dera su kitų institucijų strateginiais planais. Tokiu atveju tai yra niekam nereikalingas dokumentas", – nukirto E.Mantulova.

Rašyti komentarą
Komentarai (7)

Lina

Statybos Baltijos pr. žiede, uosto naktinis triukšmas, nesibaigiantys kelio remontai,plytelių pjaustymas.Visi tik renovuoja,remontuoja.Vaikai kas antras spec. poreikių nuo ko ?

Sparnuotas

nervuotu babciu eskadronas su šiziku klubu siautėja

Anonimas

Toj supis.toj lietuvoj VISKAS daroma del vaizdo ir del pauksciuko ataskaitoje Briuseliui, o siaip VISKAS MELAS
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS