Mėsininkams kirto per nagus | KaunoDiena.lt

MĖSININKAMS KIRTO PER NAGUS

  • 0

Klaipėdos apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) išaiškino atvejį, kai didmenine mėsos produktų prekyba užsiimanti bendrovė savo lėšomis finansavo mėsininkų gaminių reklamą didžiuosiuose prekybos tinkluose.

Mėsos produktų reklamai logistikos įmonė atseikėjo per 440 tūkst. eurų (per 1,5 mln. litų), tokiu būdu didino veiklos sąnaudas ir, kaip įtariama, siekė išvengti mokesčių.

Patikrinimo metu priversta patikslinti deklaracijas, bendrovė reikšminga suma padidino apmokestinamąsias pajamas ir papildomai deklaravo apie 95 tūkst. eurų (apie 330 tūkst. litų) pridėtinės vertės mokesčio (PVM), teko sumokėti ir delspinigius.

"Vertinant bendrovės PVM atskaitos pagrįstumą suabejota, kodėl logistikos paslaugas teikusi bendrovė pasinaudojo šia atskaita už įsigytas reklamos paslaugas ir iš biudžeto susigrąžino pridėtinės vertės mokestį, nors visoje reklamoje nebuvo nė užuominos apie bendrovę ar jos veiklą. Didmenininkas mokėjo už žinomų mėsos gamintojų, kurių dalį akcijų valdė jis pats, prekių demonstravimą specialiose reklaminėse lentynose, reklamą bukletuose ir plakatuose, degustacijas ir kita. Nustatyta, kad jau 2014 m. pradžioje turėdamas apie 120 tūkst. eurų sukauptų reklamos paslaugų, per metus šią sumą išaugino kone keturis kartus", – paaiškino Klaipėdos AVMI Kontrolės departamento direktorė Gražina Rimkienė.

PVM sąskaitų faktūrų už suteiktas reklamos paslaugas mėsos gamintojams bendrovė neišrašydavo, nors toks susitarimas ir buvo: įmonė buvo įsipareigojusi prekybos vietose organizuoti įvairias produkcijos pristatymo akcijas bei kitais būdais reklamuoti prekės ženklus, o gamintojai – sumokėti už paslaugas. PVM sąskaitas faktūras gamintojams bendrovės darbuotojai išrašė ir mokesčius sumokėjo tik pradėjus patikrinimą.

Patikrinimo metu kilo įtarimų, kad įmonė vykdo apgaulingą "žaidimą" antkainiais, kuris gali būti parankus didiesiems prekybos tinklams. Taip galimai sudaromas įspūdis, jog prekybininkai prekėms taiko tik mažą antkainį. Apie galimus vieno prekybos tinklų daromus pažeidimus informacija perduota Konkurencijos tarybai.

VMI darbuotojai ketina stebėti rizikingų mokesčių mokėtojų sandorius ir kontroliuoti, kad mokesčiai patektų į biudžetą. Nurodymus teikti registrinius PSF duomenis pirmajame etape gaus 7 tūkst. didžiausią riziką turinčių įmonių.

Pagrįstų įtarimų sukėlę verslo subjektai bet kuriuo metu gali sulaukti tokio nurodymo ir patekti į rizikingų įmonių sąrašą.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS