Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“ Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“

2012-11-06 15:57
Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“ Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“ Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“ Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“ Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“ Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“ Vilniuje atidaroma paroda iš A.Vasiljevo kolekcijos „Secesijos mada“

Vilniuje, Taikomosios dailės muziejuje, trečiadienį atidaroma paroda „Secesijos mada“ iš mados istoriko, kolekcininko Aleksandro Vasiljevo kolekcijos.

Parodoje eksponuojama per 100 unikalių secesijos stiliaus suknelių, pranešė Lietuvos dailės muziejus (LDM).

Visos jos sukurtos modeliuotojų, siuvėjų ir siuvinėtojų garsiuose Europos madų namuose – „Worth“, „Doucet“, „„Paquin“, „Cheruit“, „Rouff“, „Poiret“, „Babani“, „Fortuny“.

Kolekcijos suknelės demonstruoja patvarius šimtmečio senumo audinius, nėrinius, drabužių kirpimą, siuvinėjimus, aplikacijas bei daugybę aksesuarų: batelių, rankinukų, skrybėlaičių, sagčių, smeigtukų, smeigių, pokylių užrašų knygelių, kvepalų flakonų, vėduoklių.

Drabužių ir aksesuarų ekspoziciją papildo secesijos stiliaus madas iliustruojančios fotografijos, tapybos darbai, baldai.

Pasak A.Vasiljevo, XIX-XX amžių sandūroje mados, meno srityse išpopuliarėjo art nouveau stilius. Art nouveau kiekvienoje šalyje buvo kitoks. Vokiečiai, latviai jį vadino jugendu, rusai – modernu, austrai, lenkai, lietuviai – secesija, arba atsiskyrimu nuo stilių eklektikos, istorizmo postulatų, sustabarėjusių akademizmo formų.

„Naujasis menas augo stilizuodamas gyvosios gamtos (ypač vandens augmenijos, jūrų gyvūnijos) formas, žaisdamas motyvų įvairove, ornamento asimetrija, o to meto menininkai įkvėpimo sėmėsi mistinėse viduramžių vizijose, simbolizmo literatūroje, Rytų kraštų mene, tautiniuose šaltiniuose“, - teigiama Lietuvos dailės muziejaus pranešime.

XX amžiaus pradžioje moterys vadavosi iš korsetų, pasikeitė mados spalvų paletė, atsirado daugiau ryškių spalvų. Žali, violetiniai, raudoni, oranžiniai, geltoni tonai ir pustoniai siejosi su fovistų tapyba.

Grakščių linijų, vešlios augmenijos, mistinių simbolių ir vizijų kupinas secesijos menas paskatino tobulinti linijinį piešinį, šriftus, pakeitė grafikos lakšto kompoziciją, knygų išvaizdą, plakato funkciją, tapybą.

A.Vasiljevas per pastaruosius keletą metų Vilniuje jau pristatė parodas „Karalienės Viktorijos laikų mada“, „Nuo mini iki maksi. Septintojo dešimtmečio mada“, art deco stiliaus ekspoziciją.

Paroda „Secesijos mada“ veiks iki 2013 metų spalio 31 dienos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra