Papuošalų kūrėja apie Kauno klinikų darbą: su tokiu greičiu vienas kelias – į kapines | KaunoDiena.lt

PAPUOŠALŲ KŪRĖJA APIE KAUNO KLINIKŲ DARBĄ: SU TOKIU GREIČIU VIENAS KELIAS – Į KAPINES

  • 37

Kauno „Žalgirio“ komandoje žaidžiančiam profesionaliam regbio žaidėjui Valdui Monginui praėjusią savaitę prireikė skubios medikų pagalbos – sportininkui buvo stipriai sužalota ausis.

Prireikus skubios medicininės pagalbos vyras buvo nugabentas į Kauno klinikas, kuriose, kaip teigiama, atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje. Apie šį incidentą nusprendė papasakoti žinoma papuošalų kūrėja bei vyro sutuoktinė Elvyra Monginienė, kuri savo socialinio tinklo „Facebook“ sekėjams aprašė Skubios pagalbos skyriaus darbą.

„Kai paprašai vyro prižadėti, kad iš varžybų grįš be mėlynių, bet niekas negarantavo, kad ausis bus vietoje“, – šmaikščiai įrašą feisbuko paskyroje pradėjo moteris.

Žaidėjo žmona teigia, kad po nelaimės skubi pagalba nebuvo suteikta taip jau skubiai – otorinolaringologo pagalbos reikėjo laukti net kelias valandas.

„Ačiū mūsų Klinikoms, kad ten galima praleisti tiek laiko, jog patekus pas juos, atrodo, turime rezerve dar du gyvenimus. Linkiu kada nors sugriauti tą supuvusią sistemą“, – tęsdama įrašą rašė E. Monginienė.

Valdas Monginas ir Elvyra Monginienė / zalgiris.lt ir Asmeninio archyvo nuotr.

Moteris nevyniojo žodžių į vatą tūkstančiams savo sekėjų: „Nesumenkinu medikų darbo, šneku apie Skubios pagalbos skyrių. Su tokiu greičiu vienas kelias – į kapines.“

Portalui kauno.diena.lt susisiekus su Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vyriausiąja specialiste Eglė Audickaite, ji pasidalijo bendrąja tvarka, pagal kurią veikia Skubiosios pagalbos skyrius bei ką turėtų atminti kiekvienas pacientas.

„Kauno klinikos yra didžiausia tretinio lygio sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga Lietuvoje, į kurią patenka pačiomis sudėtingiausiomis ligomis sergantys pacientai.

Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje pirmiausia yra apžiūrimi ir gydomi tie pacientai, kuriems pagalbos antrinio lygio gydymo įstaigoje dirbantys specialistai suteikti negali.

Per parą šiame skyriuje apsilanko vidutiniškai apie 200 pacientų iš visos Lietuvos. Iš jų nemaža dalis yra sudėtingos būklės, jų gyvybei gresia pavojus, todėl šiems pacientams pagalba yra suteikiama pirmiausiai. Primename, kad Skubios pagalbos skyriuje pagalba yra teikiama ne pagal atvykimo laiką, o pagal būklės sunkumą.

K. Vanago / Fotobanko nuotr.

Tie pacientai, kuriems skubioji medicinos pagalba nėra būtina, yra diferencijuojami pagal būklės sunkumą SAM nustatyta tvarka ir kriterijais – jiems konsultacijos gali tekti palaukti ir ilgiau. Remiantis užsienio šalių duomenimis, Skubios pagalbos skyriuje daugiau nei 4 valandas užtrunka apie 70 proc. pacientų. Tuo tarpu Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje yra priešingai – daugiau kaip 70 proc. pacientų ištyrimo ir gydymo laukia mažiau nei 4 val.

Kalbant apie laukimo ligoninės priimamajame trukmę, reikėtų atskirti du dažnai painiojamus, tačiau labai svarbius dalykus: tai laukimas pirminės gydytojo apžiūros ir laukimas, kol bus atliktas pilnas ištyrimas, nustatyta diagnozė ir priimtas tolimesnis sprendimas dėl gydymo. Visa tai priklauso nuo paciento būklės sunkumo, atliekamų tyrimų sudėtingumo ir įvairovės, sklandaus paciento ir gydytojo bendradarbiavimo. Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje pirminis paciento būklės vertinimas dažniausiai trunka iki 10 minučių nuo paciento registracijos pradžios, o vidutinis laukimo laikas iki gydytojo apžiūros nesiekia 45 minučių.

Kai kurių į Skubios pagalbos skyrių atvykstančių pacientų sveikatos problemos gali būti greičiau išsprendžiamos pirminėje sveikatos priežiūros grandyje, t. y. su šeimos gydytojų pagalba. Būtent šie specialistai turi visą reikiamą informaciją apie pacientų vartojamus vaistus, persirgtas ligas, išrašytus receptus ir kitus svarbius aspektus.

Pacientai visada gali rinktis bet kurią gydymo įstaigą Lietuvoje, o vien Kaune yra keletas priėmimų skyrių, kuriuose yra teikiama kvalifikuota specialistų pagalba. Tačiau tai, jog pacientai kaip gydymo įstaigą renkasi Kauno klinikas, mums yra malonus ir teigiamas įvertinimas. Gegužės-birželio mėnesiais atlikta apklausa parodė, kad net 93 proc. Kauno klinikų pacientų, ligoninėje besilankiusių per pastaruosius 3 metus, yra patenkinti teikiamų paslaugų kokybe, o stipriausiomis Kauno klinikų savybėmis respondentai laiko platų teikiamų paslaugų spektrą, pažangią įrangą, aukštą personalo kvalifikaciją ir gerą reputaciją.

Kadangi ši tema yra jautri ir svarbi, siūlytume peržiūrėti praktiką kitose Europos šalyse, kuriose veikia Skubios pagalbos skyriai ir kaip juose yra organizuojamas darbas, užtikrinant kokybiškų paslaugų teikimą“, – portalui teigė specialistė.

Primename, kad tai ne pirmas atvejis, kuomet įstaigoje tenka apsišarvuoti kantrybe. Drabužių kūrėja Indrė Šimaitytė-Kvedarienė taip pat patyrė nemalonių išgyvenimų. Pas gydytoją užsiregistravusi moteris su sūnumi turėjo laukti dvi valandas, o tada sužinojo, kad gydytojas dar negrįžęs iš atostogų.

Rašyti komentarą
Komentarai (37)

Sandra

Vyras patyrė traumą darbe, ~20 min buvo be sąmonės. Praleido 1 valandą klinikose, paklausiau, kas mano vyrui. Už to ilgo stalo sėdinti moteris tepasakė, kad "pas mus yra pacientų iš 9 aukšto iškritusių". Mano darbe toks pasakymas būtų tolygu pasakymui eik tu n...ui. Sumokami nežmoniški mokesčiai, o kokybės nerasta niekur, juk čia tokia pat paslauga, kaip ir kitos, tik daug svarbesnė, nes be jos neapseisi.

Nesvarbu

Man kai reikėjo pagalbos ji buvo suteikta ypatingai greitai kadangi buvau atvežta komos būsenos o pacientai patys kalti kad dėl kitur galimos gauti pagalbos kreipiasi būtent į klinikas jie visada turės laukti nes sunkiam ligoniui visada bus suteikta pirmenybė ir nėra čia ko pyktintis yra ir kitų gydymo įstaigų Kaune

Žaneta

Teko kreiptis. Viską atliko labai greitai, bet įspūdi truputį sugadino pamirštas ant rankos uzverzimas ir vienos slaugytojos labai ilgi nagai ir nenoras darbo laiku dirbti...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS