-
Šedžių dramoje – kritika pareigūnams: Monika pagalbos nesulaukė tris valandas? 29
Žinoma moteris įraše išreiškė nerimą ne tik dėl to, jog A. Šedžius iš keršto nepateikė informacijos, kur yra judviejų sūnus, tačiau išsakė ir nusivylimą policijos pareigūnais, kurie į jos pranešimą nepažvelgė rimtai bei, jos teigimu, nesiėmė jokių veiksmų.
M. Šedžiuvienė įtaria, kad sutuoktinio elgesys gali būti daromas bandant atsirevanšuoti, nes ji taip pat yra vėlavusi atvežti vaiką, tačiau moters atveju tai nebuvo sąmoninga – jai koją pakišo Vilniaus kamščiai.
Policijos šūkis – „GINTI, SAUGOTI, PADĖTI“, o aš, niekaip tos pagalbos nesulaukiu.
„Jau senokai kalbėta iš mano pusės šia tema, nes ji ne tik kad nemaloni, bet jau darosi ir „šlykšti“ tema. Vyksta skyrybos. Nustatytos laikinosios apsaugos. Su vaiku matymosi grafikas (pagal paties tėvo norus). Ir vis tiek gaunu replikas ir nepasitenkinimo strėles, kaip jam nepatogu antradieniais ir ketvirtadieniais važinėti pasimatyti, pabūti su vaiku po darželio iki vakaro. (Primenu, šių dienų – antradieniais ir ketvirtadieniais ir kas antrą savaitgalį – tėvas reikalavo teisme pats).
Mano siūlymas buvo, kad gali matytis kada nori – netiko.
Šiandienos situacija. Ketvirtadienis. Vaikas darželyje. Paimu vaiką prieš 17 val. ir važiuojame maždaug nuo Seimo pusės Geležinio vilko gatve link prekybos centro „Ozas“. Ten sutarta vieta perduoti vaiką. Kas gyvena Vilniuje, tikriausiai žino, kokie kamščiai šiomis dienomis būtent važiuojant šiuo maršrutu.
Atvažiuojame į sutartą vietą maždaug 17.35-17.40 val.
Monika Šedžiuvienė ir Andrius Šedžius / „Facebook“ nuotr.
Kaip ir buvo galima tikėtis, vaiko tėvas, išlipęs iš savo automobilio ir einant link mūsų (kol traukiau vaiką iš automobilinės kėdutės), pasipylė pakeltu ir piktu balso tonu nepasitenkinimo strėles man. Buvo uždavinėjami klausimai, į kuriuos man nebuvo net progos atsakyti, nes liejosi, kaip nesustabdomas potvynis.
Ir, aišku, grasinimai, kad aš pavėlavau atvežti vaiką (apie 20 min), todėl jis nusprendė, kad mane nubaus ir man vaiko (kaip buvo sutarta) neatveš iki 21 valandos. Ir aš savo vaiką pamatysiu tik sekmadienį (nes jo savaitgalis su vaiku).
Aš, žinoma, nesutikau, nes vaikas turi savo režimą ir lanko darželį, o atsisveikindamas su draugais ir auklyte pasakė „iki rytojaus“.
Tėvui nerūpi vaiko ugdymas, vaiko rutina, kad jam reikia eiti į darželį penktadienį, kad jis pats nori ten eiti, nes turi ten draugų, su kuriais smagiai leidžia laiką ir t.t.
Bet kur tau rūpės, kai tėvas nežino, ką reiškia sumokėti už vaiko darželį, prisidėti supirkti visas reikalingas priemones, patalynę ir t.t. Žodžiu, mamos ir, tikiu, daugelis tėčių, tą supranta... Neišsiplėsiu.
Suprantu, kad apie vaiką iš jo pusės čia negalvojama, galvoja tik kaip čia dar įskaudinti vaiko mamą. Ir kaip dar man įkąsti.
Ir jis pasirenka savavališkai išsivežti vaiką ir man jo neparvežti iki 21 valandos. Kantriai laukiu, galvoju OK. Kerštas. Vėluos. 21.40 val. vaiko nėra, skambinu, atmeta ir taip šešis kartus, rašau žinutę – perskaito, bet neatsako. Skambinu vėl – telefonas išjungtas. Arba užblokavo, nežinau.
Kitas žingsnis – skambinu policijai, bandau pasakoti situaciją. Paklausia mano vardo, adreso ir koks durų kodas. Liepa laukti – susisieks. Na, tai laukiu iki pat dabar. Jau beveik pirma valanda nakties, laukiu nei daug, nei mažai – 3 valandas.
Monika Šedžiuvienė ir Andrius Šedžius / LNK archyvo nuotr.
Kaip simboliška – mano vaikui treji metai. Aš nežinau, kur jis yra, nežinau, kodėl vaiko tėvas nieko neatrašo, gal kas nutiko, perskrodžia mintis mano galvą, bet, aišku, veju ją tolyn, nes žinau, kad tai man kerštas už 20-ties minučių vėlavimą.
Kai policijos šūkis – „GINTI, SAUGOTI, PADĖTI“, o aš, niekaip tos pagalbos nesulaukiu. Ir jokių žinių.
Aš suprantu ir tikiuosi, kad mano vaikas saugus su savo tėvu (kad ir koks neadekvatus žmogus su manimi), bet iš kur žino policijos pareigūnai, kad ši situacija nėra rimta? Kai vaikas realiai yra išvežamas ir AŠ, mama, nežinau, kur mano vaikas?“, – feisbuke dėstė ji.
Portalui kauno.diena.lt susisiekus su policijos departamento atstovu Ramūnu Matoniu, jis patvirtino, kad toks moters pranešimas iš tikrųjų buvo gautas bei užfiksuotas.
„Pranešimas buvo gautas 21.58 val. Pranešėja pranešė, jog jos vyras laiku negrąžino vaiko po pasimatymo. Vaiką turėjo atvežti 21 val., tačiau iki šiol neatvežė, į telefono skambučius neatsako, vyksta skyrybų procesas. Pranešėja prašė pareigūnų fiksuoti pažeidimą. Pranešimas buvo užfiksuotas, kadangi nebuvo jokių duomenų apie tai, kad vaikui yra kilusi bent minimali grėsmė, medžiaga perduota toliau aiškintis į teritorinį policijos komisariatą.
Svarbu paminėti, kad moteris nekvietė pareigūnų, o tik prašė fiksuoti informaciją, kad vaikas negražintas laiku. Tokie klausimai turėtų būti sprendžiami teismo metu, išskyrus atvejus, jei vaikui kiltų realus pavojus ar grėsmė“, – teigė jis.
A. Matonis sakė, kad apie įvykį informuoti vaiko teisių ir įvaikinimo tarnybos specialistai, bei, jo žiniomis, šiandien teritorinio policijos komisariato tyrėjai susisiekė ir bendravo su A. Šedžiuviene.
Portalui delfi.lt susisiekus su A. Šedžiumi jis teigė, kad žmonos įraše yra netikslios informacijos bei tuo metu, kai vaikas turėjo būti grąžintas, moters telefonas buvo išjungtas, todėl vaiką išsivežė į Šiaulius.
Portalas primena, kad apie Monikos ir Andriaus klibančią santuoką buvo kalbama kurį laiką, tačiau anuomet poros jausmus išgelbėjo dainininkės nėštumas. Pora susilaukė sūnaus Gabrieliaus ir kurį laiką atrodė kaip darni, laiminga šeima. Tačiau nebepuoselėti santykių sutuoktiniai nusprendė 2017 metais po beveik dešimtmečio buvimo drauge, o šiuo metu vyksta teisminis procesas, kuriame kovojama dėl sūnaus globos.
Anksčiau vyras neigė norintis iš Monikos atimti bendrą sūnų, todėl neva siekiantis jo globos ir gyvenamosios vietos nustatymo su juo. „Nenoriu iš mamos atimti vaiko. Noriu garanto, kad vaikas nebus paimtas iš manęs“.
Moteris yra sakiusi, kad šioje situacijoje jai svarbiausia išsaugoti sūnaus ramybę.
-
Papuošalų kūrėja apie Kauno klinikų darbą: su tokiu greičiu vienas kelias – į kapines 39
Prireikus skubios medicininės pagalbos vyras buvo nugabentas į Kauno klinikas, kuriose, kaip teigiama, atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje. Apie šį incidentą nusprendė papasakoti žinoma papuošalų kūrėja bei vyro sutuoktinė Elvyra Monginienė, kuri savo socialinio tinklo „Facebook“ sekėjams aprašė Skubios pagalbos skyriaus darbą.
„Kai paprašai vyro prižadėti, kad iš varžybų grįš be mėlynių, bet niekas negarantavo, kad ausis bus vietoje“, – šmaikščiai įrašą feisbuko paskyroje pradėjo moteris.
Žaidėjo žmona teigia, kad po nelaimės skubi pagalba nebuvo suteikta taip jau skubiai – otorinolaringologo pagalbos reikėjo laukti net kelias valandas.
„Ačiū mūsų Klinikoms, kad ten galima praleisti tiek laiko, jog patekus pas juos, atrodo, turime rezerve dar du gyvenimus. Linkiu kada nors sugriauti tą supuvusią sistemą“, – tęsdama įrašą rašė E. Monginienė.
Valdas Monginas ir Elvyra Monginienė / zalgiris.lt ir Asmeninio archyvo nuotr.
Moteris nevyniojo žodžių į vatą tūkstančiams savo sekėjų: „Nesumenkinu medikų darbo, šneku apie Skubios pagalbos skyrių. Su tokiu greičiu vienas kelias – į kapines.“
Portalui kauno.diena.lt susisiekus su Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vyriausiąja specialiste Eglė Audickaite, ji pasidalijo bendrąja tvarka, pagal kurią veikia Skubiosios pagalbos skyrius bei ką turėtų atminti kiekvienas pacientas.
„Kauno klinikos yra didžiausia tretinio lygio sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga Lietuvoje, į kurią patenka pačiomis sudėtingiausiomis ligomis sergantys pacientai.
Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje pirmiausia yra apžiūrimi ir gydomi tie pacientai, kuriems pagalbos antrinio lygio gydymo įstaigoje dirbantys specialistai suteikti negali.
Per parą šiame skyriuje apsilanko vidutiniškai apie 200 pacientų iš visos Lietuvos. Iš jų nemaža dalis yra sudėtingos būklės, jų gyvybei gresia pavojus, todėl šiems pacientams pagalba yra suteikiama pirmiausiai. Primename, kad Skubios pagalbos skyriuje pagalba yra teikiama ne pagal atvykimo laiką, o pagal būklės sunkumą.
K. Vanago / Fotobanko nuotr.
Tie pacientai, kuriems skubioji medicinos pagalba nėra būtina, yra diferencijuojami pagal būklės sunkumą SAM nustatyta tvarka ir kriterijais – jiems konsultacijos gali tekti palaukti ir ilgiau. Remiantis užsienio šalių duomenimis, Skubios pagalbos skyriuje daugiau nei 4 valandas užtrunka apie 70 proc. pacientų. Tuo tarpu Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje yra priešingai – daugiau kaip 70 proc. pacientų ištyrimo ir gydymo laukia mažiau nei 4 val.
Kalbant apie laukimo ligoninės priimamajame trukmę, reikėtų atskirti du dažnai painiojamus, tačiau labai svarbius dalykus: tai laukimas pirminės gydytojo apžiūros ir laukimas, kol bus atliktas pilnas ištyrimas, nustatyta diagnozė ir priimtas tolimesnis sprendimas dėl gydymo. Visa tai priklauso nuo paciento būklės sunkumo, atliekamų tyrimų sudėtingumo ir įvairovės, sklandaus paciento ir gydytojo bendradarbiavimo. Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje pirminis paciento būklės vertinimas dažniausiai trunka iki 10 minučių nuo paciento registracijos pradžios, o vidutinis laukimo laikas iki gydytojo apžiūros nesiekia 45 minučių.
Kai kurių į Skubios pagalbos skyrių atvykstančių pacientų sveikatos problemos gali būti greičiau išsprendžiamos pirminėje sveikatos priežiūros grandyje, t. y. su šeimos gydytojų pagalba. Būtent šie specialistai turi visą reikiamą informaciją apie pacientų vartojamus vaistus, persirgtas ligas, išrašytus receptus ir kitus svarbius aspektus.
Pacientai visada gali rinktis bet kurią gydymo įstaigą Lietuvoje, o vien Kaune yra keletas priėmimų skyrių, kuriuose yra teikiama kvalifikuota specialistų pagalba. Tačiau tai, jog pacientai kaip gydymo įstaigą renkasi Kauno klinikas, mums yra malonus ir teigiamas įvertinimas. Gegužės-birželio mėnesiais atlikta apklausa parodė, kad net 93 proc. Kauno klinikų pacientų, ligoninėje besilankiusių per pastaruosius 3 metus, yra patenkinti teikiamų paslaugų kokybe, o stipriausiomis Kauno klinikų savybėmis respondentai laiko platų teikiamų paslaugų spektrą, pažangią įrangą, aukštą personalo kvalifikaciją ir gerą reputaciją.
Kadangi ši tema yra jautri ir svarbi, siūlytume peržiūrėti praktiką kitose Europos šalyse, kuriose veikia Skubios pagalbos skyriai ir kaip juose yra organizuojamas darbas, užtikrinant kokybiškų paslaugų teikimą“, – portalui teigė specialistė.
Primename, kad tai ne pirmas atvejis, kuomet įstaigoje tenka apsišarvuoti kantrybe. Drabužių kūrėja Indrė Šimaitytė-Kvedarienė taip pat patyrė nemalonių išgyvenimų. Pas gydytoją užsiregistravusi moteris su sūnumi turėjo laukti dvi valandas, o tada sužinojo, kad gydytojas dar negrįžęs iš atostogų.