Ar žinote, kaip taisyklingai važiuoti žiedu? | KaunoDiena.lt

AR ŽINOTE, KAIP TAISYKLINGAI VAŽIUOTI ŽIEDU?

Eismas žiedinėse sankryžose daugeliui vairuotojų atrodo reikalaujantis itin didelio susikaupimo ir papildomo dėmesio. Iš dalies jie yra teisūs, nes tokiose sankryžose eismas sudėtingiausias, tačiau ne dėl to, kad važiuoti žiedu yra sudėtinga. Pavojaus šaltiniu žiedas tampa dėl to, kad didelė dalis vairuotojų jame važiuoja pagal savas taisykles.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia, kad kaip ir bet kur kitur eisme, taip ir žiedinėje sankryžoje reikia važiuoti vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis (KET), stebėti kelio ženklus ir kelio ženklinimą. Galioja stereotipas, kad žiedas visada yra pagrindinis kelias įvažiuojamųjų kelių atžvilgiu, tačiau taip nėra. Sankryžoje Kaune, ties Kauno pilimi viename atsišakojime pirmumo teisę turi važiuojantys žiedu, o kitame priešingai. Eismą šia žiedine sankryža ir vairuotojams kylančius pavojus aptarsime kitame priede "Ratai", o šįsyk panagrinėkime tuos žiedus, kurių yra daugiausia Lietuvoje.

Pažvelkite į pateiktą paveikslėlį. Prie įvažiavimo į žiedą vairuotojai mato tuos pačius kelio ženklus – "Eismas ratu" (410) ir "Duoti kelią" (207). Prie kai kurių žiedų dar yra išlikusi ir papildoma lentelė "Pagrindinio kelio kryptis".

"Ši lentelė labai padeda vairuotojui. Ji patvirtina, kad visas žiedas yra laikomas pagrindiniu keliu ir vairuotojas gali neabejoti, kad situacija žiede nesikeis", – teigia vairavimo instruktorius.

Prieš įvažiuojant į tokio tipo žiedus stovi jau anksčiau nurodyti ženklai, o įvažiavus į patį žiedą pastatyti ženklai "Eismo kryptys sankryžoje" (507). Jie nurodo juostų skaičių ir kryptis, kuriomis leidžiama važiuoti kiekviena juosta. Piešinyje matome pirmojoje eismo juostoje stovintį automobilį. Įvažiavęs į žiedą jis pamato ženklą 507. Vadinasi, kad jis turi iš žiedo išvažiuoti jau kitame išvažiavime ir būtinai pasukti į pirmąją eismo juostą. Jei reikia iš žiedo išsukti antrame ar trečiame išvažiavime, vairuotojas turi nedelsdamas persirikiuoti į antrąją juostą, prieš tai praleisdamas ja važiuojančius automobilius. Visai kitaip gali elgtis vairuotojas, į žiedą įvažiavęs iš antrosios juostos. Tiesa, jis turi praleisti žiedu važiuojančius automobilius. Atsidūręs antrojoje žiedo juostoje vairuotojas gali pasukti į dešinę pirmame išvažiavime arba toliau važiuoti žiedu. Įdomi viena aplinkybė. Važiuodamas antrąja juosta ir sukdamas į dešinę (į antrąją išvažiavimo juostą), vairuotojas gali nesisaugoti susidūrimo iš dešinės, nes pirmojoje juostoje, pagal šiame žiede galiojančias taisykles, neturi būti jokios transporto priemonės. Trečioji eismo juosta šiame žiede skirta tiems vairuotojams, kurie nori greičiau pasiekti paskutinį išvažiavimą, tačiau jiems nereikėtų pamiršti laiku persirikiuoti į antrąją eismo juostą.

Kaip reikėtų taisyklingai rodyti posūkio signalus? "Dabar KET jau yra reglamentuota, kad įvažiuojant į žiedą posūkio signalas nėra rodomas", – primena A.Pakėnas. Iš pirmosios eismo juostos į žiedą įvažiavęs automobilis turi įjungti dešinį posūkio signalą, nes jis daro manevrą į tą pusę. Automobilis, įvažiavęs į žiedą iš antros eilės, nerodo jokio signalo, kol neprivažiuoja reikalingo išvažiavimo. Prieš išsukdamas iš žiedo, vairuotojas privalo įsijungti dešinį posūkio signalą. "Važiavimą žiedu galėtume prilyginti ir važiavimui tiesiu keliu. Juk čia visiems aišku, kad posūkio signalą reikia rodyti tik prieš atliekant manevrą – išvažiuojant iš žiedo (dešinį) arba persirikiuojant į kairę (kairį) ir vėl persirikiuojant į juostą dešinėje (dešinį)", – patarimais dalijasi vairavimo specialistas.

Važiuodami žiedine sankryža vairuotojai daro tris pagrindines klaidas. Dažnai jie, važiuodami antrąja žiedo eismo juosta ir sukdami į dešinę, išvažiuodami iš žiedo bando "ištiesinti kelią" ir veržiasi į pirmąją eismo juostą, nepraleisdami į ją įvažiavusiųjų iš šalutinio kelio. Šiuo atveju pirmumo teisę turi pirmąja eismo juosta važiuojantys automobiliai, nes jie nekeičia eismo juostos, o važiuojantys antrąją siekia persirikiuoti. Kitą klaidą daro vairuotojai, iš pirmos eilės bandydami įvažiuoti iš karto į antrąją žiedo eismo juostą. Trečiąją klaidą daro tie vairuotojai, kurie žiedu važiavę trečiąja juosta iš jos bando išvažiuoti iš anksto nepersirikiavę į antrąją. Štai šių kelių pagrindinių klaidų pakanka, kad taisyklingai važiuojantis vairuotojas labai greitai patektų į avariją.

Norint greičiau pervažiuoti tokio tipo sankryžą, reikia į ją įvažiuoti iš tinkamos eismo juostos. Jeigu jums reikia išvažiuoti iš žiedo jau pirmame posūkyje, tai ir įvažiuoti į žiedą reikia iš pirmosios eismo juostos. Jeigu jūs suplanavęs išvažiuoti antrame ar trečiame išvažiavime, tai į žiedą turite įvažiuoti iš antrosios eismo juostos.

Saugaus kelio!

Rašyti komentarą
Komentarai (9)

Darius

Na aiskiau jau negalima parasyti ir parodyti ! Aciu rasytojams ,viskas super suprantama,be jokiu papildomu ir painiojanciu paaiskinimu! Vaziuosiu per zieda-tiesiai ! Juokauju)

Q

Pagal koki KET punktą vairuotojas turi rodyti poukio signalą įvažiuodamas į žiedą iš pirmos juostos? rašo straipsnyje, kad tai manevras... Klausimas o iš antros juostos ta jau nėra manevras? Veiksmai, vairo pasukimas beveik identiški važiuojant iš pirmos ir antros juostos i žiedinę sankryža. KET: XI. Įspėjamieji signalai: 86. Įspėjamieji signalai turi būti pradėti rodyti iš anksto prieš manevrą (stabdymą, susijusį su manevru) ir baigti tuojau pat po manevro (signalizuoti ranka galima baigti prieš pat manevrą). Signalą reikia rodyti taip, kad jis neklaidintų kitų eismo dalyvių. Posūkių šviesos signalai nerodomi įvažiuojant į sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu.

>

Gerai kad Kaune nėra tokių nesąmoniu - 2 juostos -> 3 eilės žiede - kamščiai ir avarinės situacijos - garantuotos.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS