Klastotės ne puošia, o juokina | KaunoDiena.lt

KLASTOTĖS NE PUOŠIA, O JUOKINA

Žiniasklaidoje pasirodžius informacijai apie mados namų "Michael Kors" rankinės, įvertintos 950 eurų, vagystę iš restorano, ne vienas asmuo, mėgstantis vardinius ženklus, susirūpino savo daiktų saugumu.

Tiesa, mėgti tokius gaminius ir jų turėti – toli gražu ne tas pats. Ypač žinant, kiek prigaminama padirbinių. Žinomų pasaulyje mados namų ir dizainerių sukurtos rankinės, batai, saulės akiniai, drabužiai ir aksesuarai, kvepalai šiandien vis dar laikomi statuso ir prabangos rodikliu.

Tiesa, už vardą ir idėjas tenka mokėti. Ir nemažai. Dėl to pasaulyje klesti padirbinių ir klastočių verslas, o nemažai vartotojų, net ir žinodami, kad įsigyja padirbinius, džiaugiasi ir puikuojasi daiktais, kurie nuo originalių dažnai skiriasi ir kaina, ir kokybe, ir išvaizda.

Didieji mados namai kasmet rengia didžiulius šou ir investuoja į reklamos akcijas, kad jų sukurti daiktai taptų vartotojų geidžiami ir patrauklūs. Jokia naujiena, kad atitinkamo modelių, formos ir spalvų rankinės tampa tokios geidžiamos, kad dažnai jas norinčioms turėti moterims tenka netgi laukti, kol galės įsigyti.

Žinodami tai, klastočių meistrai nedelsia ir skuba pasiūlyti trokštamą daiktą už patrauklią kainą. Klastočių nesudėtinga įsigyti daugelyje Europos didmiesčių gatvių, paplūdimių, turgelių. Kartais jie pasirodo netgi anksčiau, nei įvyksta pasaulinė vieno ar kito gaminio premjera. Netgi juokaujama, kad kinai labai akylai stebi kone visus didžiųjų mados namų šou net nuo stogų, kad galėtų netrukdomi per nuotolį nukopijuoti, kas bus populiaru ir madinga artėjančiais metais, ir aplenkti didžiuosius mados korifėjus.

Tiesa, padirbiniai nuo originalų dažnai skiriasi metalinių detalių, pamušalo, medžiagų, iš kurių pagaminti (jei tai rankinės) kokybe. Vartotojai, įsigyjantys juos mados namų butikuose tai atskiria labai greitai ir padirbinių jiems neįsiūlysi net veltui. Tačiau tie, kurie svajoja apie prabangią rankinę ir negali sau to leisti, dėl svajonės perka padirbinį. Prieš keletą metų dizainerė Agnė Jagelavičiūtė, su suklastota "Louis Vuitton" rankine pasirodžiusi vakarėlyje, specialiai ant jos užrašė: "padielka" (išvertus iš rusų kalbos – padirbinys). Daugeliui tai kėlė šypsenas.

Tačiau nemažai vartotojų dėl to nesuka galvos ir perka tai, kas populiaru ir madinga, nepaisydami, ar tai klastotė. Psichologai tokį reiškinį vadina noru pasipuikuoti bet kokia kaina.

Kita vertus, kai kone kas antra moteris ir netgi nedideliuose miesteliuose nešioja rankines su žinomo dizainerio ar mados namų inicialais, suprantame, kad tai – ne originali prekė. Tokių nenusipirksi turguje ar gatvėje, nes įprastai vardiniai daiktai parduodami mados namų butikuose specialiose pakuotėse, turi serijos numerį ir sertifikatą, atitinkami ženklai būna ir nematomose vietose, pvz., pamušale, užtrauktuko vidinėje pusėje ir pan.

Tiesa, retkarčiais originalų daiktą galima įsigyti antrų rankų parduotuvėse, tačiau tai tikrai nebus naujo sezono daiktas.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS