M. Skritulskas: įstatymo pataisos išardytų monopolinį apsukrių verslininkų mazgą | KaunoDiena.lt

M. SKRITULSKAS: ĮSTATYMO PATAISOS IŠARDYTŲ MONOPOLINĮ APSUKRIŲ VERSLININKŲ MAZGĄ

Pusantro milijono vairuotojų bent kartą per dvejus metus yra priversti apsilankyti viename iš dešimties techninės apžiūros centrų.

Kodėl tokių privilegijuotų  įmonių su savo filialais yra tik dešimt? Kodėl Lietuvos teritorija suskirstyta į dešimt teritorijų, kuriose be jokios konkurencijos tokias paslaugas gali išimtinai teikti tik viena iš šių dešimties įmonių? Kodėl ši tvarka, nepaisant, kad pasikeitė daugybė Susisiekimo ministrų, nesikeičia 29 metus, t.y. tiek pat metų, kiek klesti 10 išskirtinių įmonių (steigimo data skiriasi tik mėnesiais, įstatinis kapitalas, kai kuriais atvejais minimalus, nesiekia nė 3000 eurų)?

Atsakymai, ko gero, verti milijonų. Tiek, kiek gyvuoja ši tvarka, tiek per vienerius metus gauna šios įmonės pajamų – 29 milijonus eurų!

Susibūrusios į asociaciją techninę apžiūrą vykdančios įmonės –  monopolininkės vienu balsu tvirtina, kad tokia tvarka užtikrina saugumą keliuose, nepaperkamumą ir skaidrumą. Bet ar tikrai taip?

a) Jei jau tokia būtų skaidri ir nekorumpuota šių įmonių veikla, ko gero STT nebūtų  atlikusi tyrimų dėl korupcijos. O jų būta!

b) Kitose, eismo saugumo prasme pažangesnėse nei Lietuva šalyse: Olandijoje, Vokietijoje, Jungtinėje karalystėje, Švedijoje, Danijoje ir kitur nėra tokių monopolinių įmonių, veikia konkurencija ir gali tikrinti visi sertifikuoti servisai, dėl ko saugumas ten keliuose tikrai nenukentėjo.

Lietuvos ypatumai, o tiksliau – paradoksas, kuomet automobilių gamintojų servisai, atliekantys garantinį automobilių aptarnavimą, negali konstatuoti, kad jų parduotas automobilis atitinka techninius reikalavimus! Nejaugi „Mercedes“, „Volkswagen“, „Toyota“ ar kitų gamintojų akredituotų servisų specialistai yra kvailesni ar mažiau išmano apie savo automobilius nei mėlynu kombinezonu šmirinėjantis techninės apžiūros stoties darbuotojas?

Kodėl vairuotojas, atvykęs pasikeisti automobilio alyvos, kartu negali pasitikrinti ir automobilio techninio stovio bei gauti techninės apžiūros pažymėjimą? Tikėtina, tai jis darys dažniau, nes bent kartą per metus jis atlieka techninį automobilio aptarnavimą. 

Atsižvelgiant į tai, kolegos Andriaus Bagdono iniciatyva kartu su Seimo narių grupe šiandien registravome įstatymo pataisas, kurios atvertų rinką naujoms įmonėms bei išardytų šį milijonines pajamas garantuojantį monopolinį apsukrių verslininkų mazgą.

 

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

gali būt,

kad ne tik ministrui "nubyra".Praeitą kadenciją "šurikas"labai aršiai aiškino , kodėl dvokiantis monopolis yra gėris. Man gėris būtų, jeigu ryte atvarei mašiną, vakare pasiėmei sutvarkytą, su tech. apžiūra, o ne kaip dabar: atvažiuoji pas susireikšminusius šūdarankius, ir galvoji: kaži, ar malkinis ožys ta koja išlipo iš lovos, ar jau pavaidino darbe "specialistą"? Klausimas: darbščioji "konkurencijos" tarnyba kur žiūri? Ar jai taip pat nubyra?

WWWW

Nieko sau tvarkele! Susisiekimo ministrui matyt irgi nubyra, nes kaip gi galima palaikyti tokia situacija? Kur nebesi pirstu - visur betvarke. Stai tokia nepriklausoma Lietuva!

Maladiec

Skrtulskas! Seniai reikėjo!
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS