Bioetanolis - ateities kuras? Pereiti į pagrindinį turinį

Bioetanolis - ateities kuras?

2004-05-11 09:00

Pramonė

Bioetanolis - ateities kuras?

Šilutėje jau du mėnesius gaminamas alternatyvus kuras - bioetanolis. Kuo šis kuras skiriasi nuo įprasto? Ar galima teigti, kad atradome ateities kurą?

Lietuvos rinkai bioetanolis yra teikiamas denatūruotas. Šis priedas pilamas į degalus vietoj kitų, kenksmingų, priedų (pvz., tetraetilo švino). Tai biologinės kilmės etanolis (etilo alkoholis - 99,5 proc.), pagamintas iš grūdų, naudojamas kaip priedas vidaus degimo variklių kurui.

Pasak Artūro Listavičiaus, koncerno “MG Baltic” viceprezidento, valdančio bioetanolio įmonę, šis gaminys turi daugybę privalumų ir atneš naudą ne tik kiekvienam vartotojui, bet ir valstybei. Pasak A.Listavičiaus, ūkininkui naudinga tai, kad bioetanolis gaminamas iš lietuviškų grūdų ir kvietrugių. “Mat 30 tūkst. tonų grūdų yra gaunami iš 1 tūkst. vidutinių ūkių. Kyla klausimas, ar nebus rūpesčių dėl žaliavos trūkumo, juk rugiai naudojami ne vien tokiai gamybai”, - teigia A.Listavičius. Pasak jo, gamykla naudoja pašarinius, o ne maistinius rugius. Šiuo metu gamykla pagamina 24 tonas bioetanolio per parą. Visas gamybos procesas nuo pradžios iki pabaigos užtrunka 3-4 paras. Šis kuras yra parduodamas “Lukoil Baltija”(A 92 E5), o “Statoil Lietuva” ir “Mažeikių nafta” greitu laiku planuoja pradėti prekybą. Bioetanolis gali būti naudojamas ne vien minėtiems degalams, bet ir 95 markės kurui. Negalima pamiršti ir to, kad naudojant bioetanolį degaluose sumažėja sunkiųjų metalų, kenksmingai veikiančių mūsų gyvenamąją aplinką.

Atsakydamas į “Klaipėdos” klausimą, ar jų gaminys nėra kenksmingas automobilio varikliui, A. Listavičius atsakė, kad po tyrimų, atliktų VGTU ir nepriklausomose Klaipėdos krašto laboratorijose, jis drįstų sakyti, kad nekenksmingas.

Gamyklos vadovybė prisipažino, kad dar nėra išsprendusi atliekų utilizavimo problemos. Per parą lieka apie 400 t žliaugto, o išvežama tik 70 t. Jį nuo rudens vidurio iki pavasario pradžios pasiima ūkininkai ir naudoja kaip pašarą gyvuliams. Kainos kurį laiką irgi nežadama mažinti. Žinoma, ji nėra aukštesnė už paprastų degalų, tačiau dėl nedidelių prekybos mastų artimiausiu laiku nesumažės. Beje, kaip vienas iš veiksnių, lemiančių kainą, yra mūsų žmonių konservatyvumas ir nenoras priimti diegiamas naujoves”, - sakė A. Listavičius. Nemažą įtaką kainos kitimui daro ir valstybė, kadangi ji kontroliuoja degalų rinką.

Į gamyklos rekonstrukciją iki šių metų gegužės 1 dienos buvo investuota 8 mln. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų