Ekologiški maisto produktai net 10–40 proc. brangesni nei įprastiniai. Tačiau tai netrukdo augti ekologiškos produkcijos pardavimui, o prekybininkai ieško būdų ją piginti.
Krizė nepalietė
Pablogėjusi ekonominė padėtis šalyje pakeitė vartotojų įpročius ir paskatino dažniau dairytis su nuolaidomis siūlomų maisto produktų. Tačiau ekologiškų produktų vartojimas beveik nekito, nepaisant net didesnės jų kainos.
"Praėjusiais metais ekologiškų produktų pardavimas išliko tokio paties lygio, kaip ir 2008-aisiais, o šių metų pradžioje stebime vartojimo augimą. Tai leidžia daryti išvadą, kad didžioji dalis sveikai besimaitinančių žmonių savo įpročių dėl ekonominės padėties nepakeitė ir nemažino maistui skiriamų lėšų", – kalbėjo "Rimi Lietuvos" generalinis direktorius Tony Holmbergas.
Pardavimas auga
Panašios tendencijos ir prekybos tinkle "Maxima". Praėjusiais metais, palyginti su 2008-aisiais, didesnių pokyčių prekyboje ekologiškais produktais nepastebėta. Tačiau lyginant šių metų sausio ir vasario pardavimus su tuo pačiu periodu pernai akivaizdu, kad ekologiški produktai ima viršų. Štai ekologiškų daržovių ir grybų parduota penktadaliu daugiau, ekologiškų bakalėjos prekių – 18 proc. daugiau.
"Mes jau įpratome prie skaičių matyti minuso ženklą, tačiau to negalima pasakyti apie ekologiškas prekes. Net sunkmečiu ekologiškų maisto produktų pardavimas nemažėja. Kitose prekių grupėse stebime keliomis dešimtimis procentų ar net keliais kartais sumažėjusį pardavimą, o ekologiškų produktų pardavimas ūgtelėjęs keliais procentais", – patvirtino prekybos tinklo "Maxima" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė.
"Maxima" jau anksčiau yra sukūrusi savo ekologiškų produktų liniją "Ekologica". Anot pašnekovės, prekybos rezultatai patvirtina, kad sprendimas išplėsti ir stiprinti ekologiškų produktų liniją pasiteisino.
Sveika, bet brangu
Vienintelė kliūtis didesniam ekologiškų produktų populiarumui – kaina. Dėl didesnių gamybos sąnaudų ekologiški produktai, palyginti su įprastiniais, brangesni 10–40 proc.
Šių metų vasarį "Rimi" organizavo ekologijos savaitę ir taikė specialius pasiūlymus ekologiškiems produktams. Per ją daugumos produktų pardavimas išaugo net 200 proc. Tai liudija ne tik ekologiškų maisto produktų paklausą, tačiau ir tai, kad vartotojai pageidautų mažiau už juos mokėti.
Reaguodama į pirkėjų poreikius, "Rimi" penktadienį pristatė savo ekologiškų produktų liniją "I love Eco" (aš myliu Eco – angl.). "Rimi" teigimu, toks sprendimas leis ekologiškų maisto produktų pasiūlyti pigiau. Naujosios linijos produktai palyginti su kitų prekės ženklų ekologiškais produktais bus 10–60 proc. pigesni.
"Rimi" prognozuoja, kad šiais metais ekologiškų maisto produktų rinka gali augti daugiau nei 20 proc.
Asortimentas plečiasi
"Rimi" ketina pasiūlyti 50 naujosios "I love Eco" linijos produktų: miltų, kruopų, aliejaus, gaiviųjų gėrimų, makaronų, kavos, kakavos, sausainių ir t. t.
Iki šiol "Rimi" siūlė apie 300 ekologiškų maisto produktų, daugiau nei pusė jų buvo lietuviški.
Prekybos tinklas "Maxima" savo pirkėjams siūlo daugiau nei 600 pavadinimų ekologiškų produktų. Iš jų 150 su nuosavu "Ekologicos" ženklu.
Naujausi komentarai