Ekspertai pabrėžia, kad jau seniai derėtų svarstyti ne „ar“ užsiimti elektronine prekyba, o „kokia“ prekių ar paslaugų parduotuvė turėtų būti internete. Verslininkai ir įmonių vadovai, kurdami kelerių metų veiklos strategiją, būtinai turėtų įvertinti, ar įmonė jau pajėgi užkariauti užsienio rinkas.
Užsienio rinkos dažnu atveju yra išsivysčiusios labiau, ir pirkėjų ten, turinčiųjų gerokai didesnę perkamąją galią, yra daugiau. Tai yra, jie pasiryžę ir daugiau pirkti, ir gali daugiau mokėti. Be to, potencialių pirkėjų skaičius išauga jei ne keliasdešimt, tai mažiausiai keliolika kartų. Dėl to sėkmės tikimybė užsienyje dažnu atveju yra didesnė.
Pagrindinė sąlyga ir užduotis – pasiryžti
Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Vorobjovas sako, kad dažna pradedančiųjų verslininkų klaida yra tai, kad jie apskritai nesižvalgo į platesnes rinkas.
„Žinoma, reikia tiksliai įsivertinti, į kokią rinką bus žengiama. Pavyzdžiui, jei į Didžiąją Britaniją, tuomet nerodome britams kainų eurais, jei į Vokietiją ‒ vokiečiams nesiūlome puslapio anglų kalba. Tai tik maža detalė iš visos elektroninės parduotuvės paruošimo ir pristatymo darbų, tačiau pagrindinė mano žinia visiems verslininkams – reikia eiti ir bandyti“, – sakė V. Vorobjovas.
V. Vorobjovas pabrėžia, kad kuriantiems ir gaminantiems ne masinį produktą, ypač smulkiesiems Lietuvos verslininkams, žengti į užsienį yra būtinybė, kadangi ten atrasti savo pirkėją bus nepalyginamai lengviau nei Lietuvoje.
„Kiekvienas verslininkas, kuris svarsto – pradėti ar nepradėti – turi žinoti: visi klausimai, kurie jus neramina ir kliūtys, su kuriomis galbūt galite susidurti, jau buvo spręstos ir išspręstos kitų jūsų kolegų. Visi jūsų verslui reikalingai sprendimai egzistuoja, reikia tik pasiryžti ir pradėti veikti. Anksčiau Europos Sąjungoje dar buvo tam tikros „stiklinės lubos“, bet jos nyksta. Pavyzdžiui, nuo praėjusių metų rudens Lietuvos įmonėms jau suteikta galimybė registruotis „Amazon“, – sakė V. Vorobjovas.
„Ecommerce Europe“ 2014 m. duomenimis, Lietuva pagal „eBVP“ rodiklį (e. prekybos indėlį į BVP iš 24 reitinguotų šalių) užėmė 22-ąją vietą. Mūsų šalies e. prekybos indėlis į šalies BVP siekė 1,13 proc. Tuo tarpu pagal šį rodiklį pirmaujančioje Didžiojoje Britanijoje e. prekybos indėlis į BVP siekė 5,74 proc., Danijoje 3,84 proc., o Austrijoje – 3,56 procento.
Naujausi komentarai