Paraiška valstybės biudžetui: keliams reikia beveik milijardo | KaunoDiena.lt

PARAIŠKA VALSTYBĖS BIUDŽETUI: KELIAMS REIKIA BEVEIK MILIJARDO

  • 6

„Kokia iš tikrųjų mūsų kelių būklė, geriausiai matoma vos išsukus iš didžiausių šalies magistralių“, – teigė Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas (LSA) Mindaugas Sinkevičius.

Būklė – kritinė

LSA ir asociacija „Lietuvos keliai“ kreipėsi į Lietuvos Seimą ir Vyriausybę su prašymu, kad planuojant 2023-iųjų valstybės biudžetą būtų tinkamai įvertinta kritinė šalies kelių būklė ir augantis remonto, infrastruktūros ir naujų projektų finansavimo poreikis.

Anot M.Sinkevičiaus, asociacijos atsižvelgė ir į situaciją, kurioje dėl karo Ukrainoje ir augančių energijos išteklių kainų yra valstybė.

„Siūlome sprendimus, kaip pritraukti papildomą finansavimą, ir raginame sutelkti politinę valią, kad suplanuotos reikalingos iniciatyvos neliktų tik popieriuje“, – sakė LSA prezidentas.

„Lietuvos kelių“ vadovas Šarūnas Frolenka atkreipė dėmesį, kad, nesiėmus problemų spręsti nedelsiant, lėšų poreikis ateityje gerokai padidės.

„Jeigu kelias laiku neremontuojamas, vėliau tenka imtis kapitalinių darbų, o išlaidos tam pačiam ruožui sutvarkyti gali išaugti kelis ar net keliolika kartų“, – akcentavo Š.Frolenka.

Anot jo, dėl to, kad, oficialiais duomenimis, jau net beveik 40 proc. krašto kelių neatitinka dangos kokybės reikalavimų, kaltas ilgalaikis per mažas finansavimas šiai strateginės svarbos šalies infrastruktūrai.

2015 m. už 1 mln. eurų buvo galima nutiesti 3,26 km kelio, o 2022 m. – tik 2,34 km.

Fondas vėluos?

Užtikrinti papildomą finansavimą šalies kelių infrastruktūrai Vyriausybės plane numatyta priemonė – įsteigti plėtros fondą.

Asociacijos palaiko tokį siūlymą ir mano, kad fondą sukurti yra būtina gelbėjant šalies kelių infrastruktūrą nuo tolesnio nuosmukio.

„Prašome Susisiekimo ministerijos, kad fondas būtų sukurtas kuo greičiau. Kreipiamės ir į Seimo Ekonomikos, Biudžeto ir finansų, Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetus – užtikrinti fondo kūrimo parlamentinę kontrolę“, – teigiama LSA ir „Lietuvos kelių“ rašte valstybės institucijoms.

Pasak M.Sinkevičiaus, pagal Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo planą šis infrastruktūros plėtros fondas turi būti įsteigtas šiemet, tačiau akivaizdu, kad sprendimo įgyvendinti numatytu laiku nepavyks.

Š.Frolenka pritarė, kad fondą sukurti labai svarbu, tačiau, kol jis pradės veikti, keliams finansuoti 2023 m. valstybės biudžete verta numatyti ne mažiau kaip 900 mln. eurų.

„Tokio lygio finansavimas padėtų atsverti infliaciją ir neleisti šalies keliams toliau prastėti“, – tvirtino kelių statybos įmones ir mokslo įstaigas vienijančios asociacijos vadovas.

Įvardijo poreikius

Pastarąjį dešimtmetį finansavimas kelių sektoriui, įvertinus infliaciją ir realią perkamąją galią, nuolat mažėja.

Mažėjantį finansavimą rodo ir skiriamo biudžeto santykis su valstybės pajamomis iš degalų akcizo, kuris pastaruoju metu siekia tik 60 proc. surenkamos sumos.

2015 m. už 1 mln. eurų buvo galima nutiesti 3,26 km kelio, o 2022 m. – tik 2,34 km (30 proc. mažiau).

LSA duomenimis, su kelių infrastruktūra susijusių investicijų poreikis iki 2030 m. siekia beveik 2 mlrd. eurų. Prognozuojant būsimus galimus reiškinius ir darant prielaidą, kad sąlygos iš esmės nesikeis, ekspertų skaičiavimais, realus investicijų poreikis iki šio dešimtmečio pabaigos sieks apie 3 mlrd. eurų.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

pirma

nustokit toki tanku tinkla lietuvoje keliu priziureti, kam reikia tiek keliu 3 mln gyventoju,,,dabar iki kiekvienos trobos, nori ne tik kad zvyro, bet ir asfalta nutiesti, o kodel? todel kad partiniu imonems darbo butu,,,stai kur suo pakastas. nera tokiu lesu racionalaus, aiskaus naudojimo, ypac valstybes imone keliu prieziura, ten tikrai visokios makles vyksta, ir niekas to nekontroliuoja arba nenori kontroliuoti, o esu net is vietiniu girdejas kad dauguma darbuotoju net i degalines nera gyvenime vaziave kiek ten laiko dirba...? su tokiu poziuriu valstybe eina i dugna, keista kad musu mastymas per 30 metu laisvos lt nesikeicia...

keliu mokescius rauna

nuo kekvieno diz kuro laso ... nuo kekvieno kilometro prazvaziuoto.... kameros radarai i mentai trikoja biudzeta pildo baudas stampuodami kaip naciu kulkosvaidininkai....uz auto transporto priemones mokescius renka kaip barsukai ...draudimai svoriai apziuros patikros....viskas mokama....a pinigu kaip ner taip ner..lietuva jum ne afrika mes skaiciuot mokam.... per metus sumoku kokius 500eur keliu mokescio i visko kas su tuo susije... .a tokiu kaip as milijonu pusantro.....mano gatve nuo sovietu laiku nemacius nei greiderio nei plentvolio....bet va uztat kamera radaras i trikojis menats stovi... 30 metu x 500EUR X 1.5milijon0 transporto priemoniu ..... cia ble autobana iki menulio buvo galima isasfaltuot...

swed

ims1m paskola milijardine....i da atiduosim 2 milijardus ka skeltanagiai statibininkai - kelininkai turetu ka nugarint... zinot kiek tokiu skverneliu pas juos sarasuos....o ble...sasvinai 3 stori prirasyti... pakol visiems isasfaltuosi tai i komunizmas ateis
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS