Eugenijaus Sabučio teigimu, viešasis transportas visų pirma turi būti atnaujinamas Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, nes čia juo naudojasi daugiausia žmonių.
„Situacija turėtų būti tikrai geresnė, nes žiūrint į nuvažiuotus kilometrus, į tuos milijonus CO2 emisijos, puikiai matome, kad tiktai 20 proc. yra elektra varomų autobusų Lietuvoje. Reiškia, turime kur judėti į priekį. Visi kiti autobusai – didžioji dalis, 65 proc. yra dyzeliniai, kurių išmetimai ir sudaro liūto dalį emisijos“, – ketvirtadienį Jonavoje žurnalistams teigė ministras.
Jonavoje jis pristatė savivaldybių viešojo transporto parkų ir stotelių apžvalgą – interaktyviame žemėlapyje atskleidžiama autobusų ir troleibusų parko būklė, keleivių srautai, stotelių skaičius ir kita naudinga informacija keliautojams.
Pasak E. Sabučio, labiausiai viešuoju transportu naudojamasi trijuose didžiausiuose miestuose, todėl čia reikia dėti didžiausias pastangas jį modernizuoti.
„Tikrai nuvažiuojama daug, žmonės naudojasi daug viešuoju transportu, kalbame ne tik apie tarpmiestinį transportą, bet ir važiuojantį miestuose, ir didžioji dalis kelionių yra trijuose didžiuosiuose mistuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Tai reiškia, kad orientuotis turėtume, kad (...) čia visų pirma būtų elektrifikuojama. Aišku, negalima nusigręžti ir nuo kitos Lietuvos“, – kalbėjo ministras.
Šiuo metu trijuose didmiesčiuose keleivius veža 536 elektriniai autobusai.
Pasak ministro, savivaldybių informavimas turėtų paskatinti jas rimčiau pasižiūrėti į taršių transporto priemonių pakeitimą mažiau taršiomis.
Stebint duomenis interaktyviame žemėlapyje bus galima suprasti, ar patogiau keliauti automobiliu, ar viešuoju transportu, patikrinti, ar kaimyninėje savivaldybėje situacija geresnė.
Pasak ministerijos pranešimo, platforma bus atnaujinama kasmet, kad tiek institucijos, tiek gyventojai galėtų įvertinti pokyčius jų regionuose.
2025 metų pradžioje pirmą kartą duomenis apie savo viešojo transporto parkus pateikė 50 šalies savivaldybių.
Išanalizavus juos paaiškėjo, kad per metus viešasis transportas nuvažiuoja beveik 1,3 mlrd. km, o gyventojai juo pasinaudojo daugiau nei 274 mln. kartų, yra daugiau negu 1,3 tūkst. maršrutų, o vidutinis parkų amžius siekia 11 metų.
Kai kuriose savivaldybėse – Kretingos, Kupiškio, Lazdijų, Molėtų, Pasvalio, Rokiškio ir Šilalės rajonų – rieda seniausi autobusai, kurių vidutinis amžius viršija 20 metų.
Tuo metu Šilalės rajone keleivius veža seniausias Lietuvoje autobusas, registruotas 1997 metais. Tuo metu Vilniuje šiemet pradėjo kursuoti naujausias modelis – „Skoda“ elektrinis autobusas.
Druskininkai – 2023 metais tapusi pirmąja savivaldybe, kurios viešasis transportas varomas tik elektra. Jonavoje ne tik sparčiai elektrifikuojamas parkas, bet veikia ir išmanios stotelės.
(be temos)
(be temos)
(be temos)