Valstybės parama tiek gyventojai, tiek verslas naudojasi vangiai | KaunoDiena.lt

VALSTYBĖS PARAMA TIEK GYVENTOJAI, TIEK VERSLAS NAUDOJASI VANGIAI

  • 1

Vilnietis Agnius į požeminį garažą atvažiuoja su tradiciniu vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Tačiau jau užsakė įkraunama hibridinį automobilį, dėl to su valstybės pagalba prie savo stovėjimo vietos požeminiame garaže ketina įrengti ir įkrovimo stotelę, praneša LNK.

Stotelės įrengimas vilniečiui kainuos apie 3 tūkst. eurų. Valstybė padengs kiek daugiau nei 700 eurų. Tokia didelė suma susidarė, nes elektros skydinė, nuo kurios bus vedami laidai, visai kitame požeminio garažo gale.

„Pasirinkome keletą rangovų, užklausėme, su kai kuriais rangovais net nutraukėme diskusijas, nes taip ir nesulaukėme atsakymo arba laukėme tris keturias savaites“, – sakė vilnietis Agnius Tamulionis.

Dėl paramos gali kreiptis ne tik fiziniai asmenys, bet ir verslas, daugiabučių bendrijos. Paramos dydžiai skiriasi.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Gyventojams – iki 40 proc., darbovietėms – iki 30 proc., daugiabučių bendrijoms – iki 80 proc. Tačiau tai skiriasi nuo to, kur nori įrengti – ar ant sienos, ar ant žemės“, – sąlygas komentavo Lietuvos energetikos agentūros patarėja Agnė Bagočiūtė.

Kol kas šia parama gyventojai naudojasi vangiai. Gyventojams per pirmąjį etapą iki kovo mėnesio numatyta skirti per 6 mln. eurų, tačiau paramos kol kas skirta mažiau nei 900 tūkst. eurų. Savo darbuotojams įrengti stotelių neskuba ir verslas. Darbovietėse įrengiamoms stotelėms valstybė numačiusi skirti beveik 4,5 mln. eurų, tačiau kol kas priimtas sprendimas išdalyti vos 100 tūkst. eurų.

Dar prasčiau sekasi paramą dalyti daugiabučių bendrijoms. Nors numatyta skirti daugiau kaip 1,5 mln. eurų, gautos tik šešios paraiškos, o nuspręsta išdalyti tik 7 tūkst. eurų.

Lietuvos energetikos agentūra neslepia, kad jų tikslai buvo tikrai ambicingi, o ar sekasi, ar ne dalyti paramą, – vertinti per anksti.

„Pradžioje sulaukėme gausaus susidomėjimo iš gyventojų, gaudavome po 30 paraiškų per dieną. Vėliau susidomėjimas mažėjo, tai, aišku, lemia galbūt tai, kad šaltesnis metų laikas, įsirengti reikia per pusę metų“, – svarstė A. Bagočiūtė.

Elektromobilių pardavėjai ir rinkos ekspertai kritikuoja paramos suteikimo tvarką, esą ji per sudėtinga. Norint gauti paramą, reikia rinktis būtent išmaniąją įkrovimo stotelę su dinaminiu valdikliu, kuris reguliuoja elektros galingumo stiprumą. Esą paprasta be šių įmantrybių įkrovimo stotelė eiliniam vartotojui kainuoja pigiau.

„Parama nėra didžiulė, dėl to, jeigu nepatogu, žmonės gali tiesiog dėl tų 500 eurų nevargti, o įsirengti šiaip“, – komentavo automobilių ekspertas Vitoldas Milius.

Vėliau susidomėjimas mažėjo, tai, aišku, lemia galbūt tai, kad šaltesnis metų laikas, įsirengti reikia per pusę metų.

Be to, Lietuvos gatvėse elektromobilių dar labai nedaug.

„Nepasakyčiau, kad lietuviai apskritai pasiruošę sėsti į elektromobilius. Tikriausiai nėra tokio didelio ir įkrovimo stotelių poreikio“, – svarstė automobilių ekspertas Matas Buzelis.

Elektromobiliai dar per brangūs.

„28 proc. pasinaudojusių yra tie žmonės, kurie automobilius stato požeminėse aikštelėse. Vadinasi, didžioji dauguma – trys ketvirtadaliai paraiškų yra užpildytos žmonių, kurie gyvena nuosavuose namuose“, – teigė M. Buzelis.

Parama pradėta dalyti ir netinkamu metu.

„Laikas sutapo su didžiuoju elektros energijos kainų šuoliu, žmonės nusprendė palaukti, kol bus saugu. Ir dabar žmonės nėra tikri, ar ryt elektros kaina nebus tokia, kokia buvo tada, kai visi išsigandome“, – pastebėjo V. Milius.

Lietuvos energetikos agentūra neatmeta, kad kituose etapuose gali supaprastinti paramos gavimo sąlygas.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Kad gautum

ta "parama",turi buti ne eilinis vargo 3,14suoklis! O tie,kas ja gauna,pilnai galetu uz savo zaislus susimoketi patys,o ne melzti ubagu pinigus!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS