Mikėnas: iš Baltarusijos muitinės prašome gauti visų sulaikytų vilkikų valstybinius numerius

Mikėnas: iš Baltarusijos muitinės prašome gauti visų sulaikytų vilkikų valstybinius numerius

2025-12-04 14:59

Išliekant neaiškumui, kiek tiksliai vilkikų yra įstrigę Baltarusijos pasienyje, nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas sako – norėdami mažinti spekuliacijų viešojoje erdvėje, vežėjai per tarptautinę organizaciją iš Baltarusijos muitinės siekia gauti visų sulaikytų transporto priemonių valstybinius numerius.

Erlandas Mikėnas
Erlandas Mikėnas / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

„Kas mūsų galioje – kreipėmės į Tarptautinę vežėjų asociaciją (…), kurios nariai yra „Linava“ ir taip pat Baltarusijos nacionalinė (vežėjų – ELTA) asociacija BMA, su prašymu pateikti klausimus Baltarusijos muitinei, kokiu pagrindu yra laikomi vilkikai, ir labai norėtume gauti visus valstybinius numerius sulaikytų transporto priemonių, kad Lietuvoje nebūtų spekuliacijų dėl šio skaičiaus“, – LRT radijui ketvirtadienį po susitikimo su Seimo pirmininku sakė E. Mikėnas.

„Ar asociacija pajėgi (išspręsti situaciją – ELTA) – greičiausiai ne, bet Tarptautinė vežėjų asociacija turi teisę kiekvienos šalies muitinei užduoti klausimus“, – aiškino „Linavos“ vadovas.

Jis toliau kartojo „Linavos“ turimus duomenis, kad pasienyje įstrigę 4 tūkst. transporto priemonių, iš kurių 1,2 tūkst. – vilkikai.

Visgi Baltarusijos tarnybų duomenys rodo, kad yra įstrigę 1,8 tūkst. vilkikų ir 800 priekabų.

„Tas skirtumas turbūt susidaro dėl Lenkijos vežėjų, kurie yra užsiregistravę transporto priemonių, t. y. puspriekabių, Lietuvos registracijoje“, – aiškino E. Mikėnas.

Premjerė Inga Ruginienė jau teigė, kad vežėjų duomenis yra netikslūs, pasienyje iš tiesų yra įstrigę apie 300 vilkikų.

Po susitikimo su vežėjais parlamento vadovas Juozas Olekas teigė, kad valdžia palaiko verslo siekį greičiau susigrąžinti pasienyje sulaikytą turtą, taip pat tikino, kad Lietuva sieks spaudimą Minsko režimui daryti per JAV atstovus.

Anot E. Mikėno, susitikimas buvo dalykiškas, vežėjai jaučia valdančiųjų paramą dėl susidariusios situacijos.

„Tas bendradarbiavimas gražus su Seimu vyksta toliau“, – teigė „Linavos“ vadovas.

Baltarusijos pasienyje toliau laikant įstrigusius vilkikus, kitą savaitę „Linava“ ir kiti vežėjai planuoja protestą Vilniuje, jis turėtų vykti gruodžio 10 d. Vilniuje.

ELTA primena, kad dėl pastaruosius mėnesius į Lietuvą atskriejančių kontrabandinių balionų šauktas ne vienas Nacionalinio saugumo komiteto (NSK) posėdis, Baltarusijos hibridinės atakos klausimas aptarinėjamas įvairiais formatais šalies ir tarptautiniu lygiu.

Reaguojant į vis pasikartojančius incidentus, Lietuvos Vyriausybė spalio pabaigoje nusprendė mėnesiui uždaryti Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės punktus su Baltarusija.

Vėliau Minsko režimas uždraudė lietuviškiems vilkikams judėti šalies viduje. Skelbta, jog dėl to pasienyje įstrigę vežėjai transporto priemones turi laikyti specialiose aikštelėse, už tai buvo apmokestinti.

Siekiant užstrigusius vilkikus sugrąžinti į Lietuvą, minėti du pasienio punktai buvo atidaryti anksčiau nei planuota, argumentuojant, kad situacija pagerėjo, kontrabandinių balionų srautai sumažėjo, tačiau užstrigę vilkikai iki šiol dar negali išvykti iš Baltarusijos teritorijos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
andriuks

O tai kieno ten furos, jei transporto įmonių direktoriai iki šiol nežino kurios ten stovi? Juk visi vairuotojai n kartų jiems paskambino. Ir dabar vairuotojai gali į visus klausimus atsakyti kur kokia fura stovi. NĖ VIENOS ŠALIES MUITINĖS NESUSIRAŠINĖJA nei su užsienio biznieriais, nei su valdžia. Be to, dauguma furų iki sienos net nedavažiavo, o važiavo įsikibusios kitoms furoms į užpakalį - į aikštelę, kuri joms buvo paskirta. Kokia prasmė bruktis iki pat sienos užtvaros, jei visi furistai jau žino, kad siena uždaryta? Labai keista, kad kažkuris įmonės vadas nežino elementarių dalykų. Susirašinėti gali tik ministerija su ministerija, jeigu jai nurodys prezidentas Lukašenka. Todėl rašykite į transporto ministeriją ir klauskite kaip anekdote: "ar pas jus neatklydo mano papūgėlė"? Atsiprašykite, kad patys nežinote. xa xa
0
0
Jonas

Dabar suprantu kodėl Lukašenka prašo, kad atvyktų komisija iš Lietuvos, priimtų tas furas, pasirašytų ir vežtųsi jas namo. Bet lietuviai bijo važiuoti, nes turės pasirašyti už furas. O kodėl bijo, juk tai jų furos? Bet dabar po truputį aiškėja, kad furos galbūt ir ne jų. Opliaaaa... Net transporto vadai nežino kokios ten furos ir kieno furos............ Dabar turbūt visi nuo jų atsikryžiavos. Nu tada Lukašenka galės jas padovanoti kuriai nors neturtingai Afrikos šaliai.
1
0
goga

Nu va, galu gale išsipagirioja ir transporto šulai. Jiems staiga DABAR tapo įdomu kurios jų furos įstrigo, xa xa. Matyt Lietuvos transportininkai neturi sąrašo savo mašinų. Gal tai ne jų mašinos? Ar nebus taip, kad tuoj paaiškės kažkokia tai afera. Matyt ne veltui jos sulaikytos ir nepaleidžiamos, Batia turbūt bus užuodęs kažkokią didelę aferą. O gal šnipai iš Lietuvos jam pakuždėjo? xa xa
1
0
Visi komentarai (5)