Šokiruoja: patikrinti 75 eurų vertės pervedimą „Citadelės“ banke klientui atsiėjo 150 eurų | KaunoDiena.lt

ŠOKIRUOJA: PATIKRINTI 75 EURŲ VERTĖS PERVEDIMĄ „CITADELĖS“ BANKE KLIENTUI ATSIĖJO 150 EURŲ

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Verslas jau kalba apie tai, kad ieško galimybių įmonių sąskaitas atsidaryti ne Lietuvos bankuose dėl patikrinimams, kurie trunka kartais ir iki trijų savaičių, sulaikomų piniginių lėšų.

Nuskaičiavo nepaaiškinę

„Citadelės“ banko klientui, fiziniam asmeniui, už pinigų pervedimo patikrinimą bankas iš sąskaitos nuskaičiavo 150 eurų.

„Bankas mane apvogė“, – taip laišką „Kauno dienai“ pradėjo kaunietis Romas (pavardė redakcijai žinoma). Vyras pasakojo jau keletą metų esantis „Citadelės“ banko klientas – turi sąskaitą, kuria naudojasi.

Išeina, kad mano pinigai, esantys banke, nesaugūs – bet kada ir bet kokią sumą bankas gali imti ir nusirašyti.

Banko paslaugomis Romas naudojasi pagal banko nustatytas vidaus taisykles ir kažkokių jam nesuprantamų ar netikėtų banko sprendimų iki šiol nebuvo. Tačiau kaunietis nemalonioje situacijoje atsidūrė norėdamas Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) pervesti kasmetinį žemės mokestį.

„Pradėjęs pinigų pervedimo operaciją pastebėjau, kad iš mano asmeninės sąskaitos kažkas nurašė 150 eurų“, – sąskaitoje sumažėjusiu pinigų likučiu stebėjosi Romas. Kas kitas, jei nei sąskaitą administruojantis „Citadelės“ bankas galėtų paaiškinti dėl nuskaičiuotų pinigų, todėl Romas nedelsdamas paskambino bendruoju banko telefonu išsiaiškinti, kas ir kokiu pagrindu nuskaičiavo 150 eurų.

„Jokių baudų, skolų ar dar nežinia kokių įsipareigojimų neturiu. Deja, pirmas telefonu atsiliepęs banko darbuotojas man nesugebėjo ar nenorėjo pasakyti tiesos. Jo atsakymas buvo, kad VMI nusirašė. Kai paklausiau kodėl, jau išgirdau aiškinant, kad bankas nusirašė. Tačiau paklausus, kokiu pagrindu bankas pasiėmė 150 eurų, nesugebėjo paaiškinti ir paprašė laiko mano situacijai išanalizuoti“, – pasakojo Romas.

„Kauno diena“ jau ne kartą rašė apie tai, kad Lietuvoje veikiančių bankų klientai nurodytais telefonų numeriais ar e. paštu ima aiškintis jiems rūpimus klausimus ir atsiduria lyg užburtame rate – kiekvieną kartą, kai paskambina bankui, kalba su kitu darbuotoju, kuris pateikia skirtingą atsakymą nei prieš tai kalbėjęs arba pataria kreiptis raštu į banką.

Tačiau, panašiai kaip ir kalbant telefonu, rašant prašymus e. paštu, kaip atsakingai bankas ims aiškintis kliento situaciją, atsako vis kitas banko darbuotojas.

Dirba ne už dyką

Romas sakė, kad kelias valandas palaukęs „Citadelės“ banko darbuotojo žadėto skambučio, jo taip ir nesulaukė. Vyras vėl paskambino banko skelbiamu telefono numeriu. Kaip ir galima buvo tikėtis, atsiliepė kitas banko darbuotojas, kuris, anot Romo, pasakė, kad ta pinigų suma nurašyta už pinigų pervedimą. Tačiau kaunietis jokio pervedimo neatliko. Tai liudija ir „Kauno dienai“ pateiktas sąskaitos išrašas.

Toks atsakymas kauniečio netenkino ir jis dar kartą telefonu kreipėsi į „Citadelės“ banko Kauno skyrių. Romas buvo nuramintas, kad jos klausimas bus perduotas į Vilnių ir su juo susisieks.

Bankas tikrino šį 75 eurų pervedimą iš Armėnijos ir už darbą nuo mano sąskaitos nusirašė 150 eurų.

„Taip, po kurio laiko man paskambino iš banko ir pasakė, kad mano pinigus nusirašė bankas už patikrą“, – „Citadelės“ banko atsakymas šokiravo Romą. Šokiravo dėl labai paprastos priežasties, nes bičiulis iš Armėnijos jam pervedė skolą – 75 eurus. „Bankas tikrino šį 75 eurų pervedimą iš Armėnijos ir už darbą nuo mano sąskaitos nusirašė 150 eurų“, – taškus dėliojo Romas.

Lietuvos bankas skelbė, kad pinigų plovimo ir terorizmo prevencijos teisės aktai, ES įgyvendinamos tarptautinės sankcijos ir kiti teisės aktai įpareigoja bankus vykdyti kliento pažinimo procedūras ir operacijų stebėseną. Kiekvienas bankas yra individualiai atsakingas už šiuos procesus ir privalo juos įgyvendinti.

Nurodoma, kad finansinės sankcijos, tapusios itin aktualios Rusijos karo Ukrainos kontekste, yra teisėta tarptautinės politikos priemonė – tai nekarinio poveikio priemonės, kuriomis siekiama užtikrinti tarptautinę taiką, saugumą, pagarbą žmogaus teisėms. Šios sankcijos taikomos ne tik juridiniams, bet ir fiziniams asmenims, apribojant jų prieigą prie lėšų ir kito turto. Todėl, prieš atlikdamas piniginę operaciją, bankas turi įsitikinti, kad lėšų siuntėjui arba gavėjui netaikomos sankcijos. Dėl to kartais prireikia kreiptis ir į klientą, prašant pateikti papildomos informacijos apie lėšų siuntėją ar gavėją.

Romo atveju, niekas iš „Citadelės“ banko atstovų į jį nesikreipė, neprašė paaiškinti pinigų pervedimo tikslų ar dar kažkokių niuansų. Suma – 75 eurai, vargu ar tokia paremsi teroristus ir ar tokią sumą būtų galima prilyginti pinigų plovimui.

Reakcija: kaunietis neslėpė, kad „Citadelės“ banko elgesys jį supykdė ir pažemino. (Ž. Gedvilos/BNS nuotr.)

Apmokestino patikrinimus

Romas neslėpė, kad toks „Citadelės“ banko elgesys jį supykdė ir pažemino. „Kyla klausimas, ar Konstitucija ir visi įstatymai Lietuvoje galioja tik mums, paprastiems žmonėms, o bankams – ne? Manau, kad bankas turėjo su manimi susisiekti, jei iškilo kažkokių klausimų. Deja, jis to nepadarė ir man paaiškino, kad aš vis tiek nieko neatgausiu, net jei ir ieškosiu teisybės. Jie galėjo grąžinti pinigus siuntėjui, deja, tik jie sprendžia, ką daryti. Išeina, kad mano pinigai, esantys banke, nesaugūs – bet kada ir bet kokią sumą bankas gali imti ir nusirašyti“, – pasipiktinimo neslėpė banko klientas.

Bendraudamas su banku Romas užsiminė, kad dėl šios absurdiškos situacijos ketina kreiptis į žiniasklaidą. „Paprašiau kontakto žmogaus, kuris galėtų bendrauti su žurnalistais. Pridūriau, jog norėčiau, kad tas žmogus kalbėtų ir angliškai, nes planuoju banko elgesį paviešinti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio žurnalistams“, – tęsė Romas.

Kaunietis šyptelėjo tiksliai nežinantis, ar šis jo prašymas turėjo įtakos banko sprendimui, bet „Citadelės“ bankas grąžino Romui 150 eurų. Atsakyme „Kauno dienai“ nurodė galimas rizikas ir jau įsigaliojusios tvarkos laikymąsi:

„Informuojame, kad įsigaliojant naujoms, papildomoms sankcijoms, taikomoms Rusijai ir Baltarusijai, nuo šių metų rugpjūčio 20 d. nebevykdysime privačių klientų atliekamų mokėjimų į šias šalis ir iš jų.

Taip pat primename, kad nuo 2022 08 20 įsigaliojo šalių, į kurias atliekant mokėjimus ar gaunant mokėjimus iš jų, atliekamas papildomas patikrinimas ir, atitinkamai, taikomas papildomas įkainis, sąrašo pakeitimai. Į sąrašą įtrauktos dar aštuonios šalys: Armėnija, Azerbaidžanas, Egiptas, Kazachstanas, Kirgizija, Serbija, Tadžikistanas ir Uzbekistanas. Atliekant mokėjimus į šias šalis ar gaunant mokėjimus iš jų, kartu su standartiniu įkainiu už siunčiamus ir gaunamus mokėjimus taikomas papildomas 150 eurų įkainis.“

Rašyti komentarą
Komentarai (71)

tikru tikriausia

LIE-WATA...

Jooo

Bet tai kaip patogu Citadeles klienta ubagu paversti! Pervedi po eura is kokio Egipto ar Armenijos koki 100 kartu - ziurek, pas Citadeles klienta jau saskaitoje 15000 ir neliko...

Vilkas

Tai kokio velnio dirbat su tais idijotais aš net asmeninę das kaitą atsidūręs Lenkijoje. Ir tik džiaugiuosi.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS