Autorinkos pulsas: kinai sufleruoja, ką verta pirkti Pereiti į pagrindinį turinį

Autorinkos pulsas: kinai sufleruoja, ką verta pirkti

2025-06-15 10:00 kauno.diena.lt inf.

Lietuvos autorinkoje beveik kas mėnesį debiutuoja nauji Kinijos gamintojų modeliai. Šioje šalyje buvo surengta apklausa, kuriuos automobilius palankiausiai vertina būtent kinai.

Debiutas: praeitą mėnesį Lietuvoje buvo įregistruotas dar vienas Kinijos gamintojo „Saic Motors“ modelis – „MG 3“.
Debiutas: praeitą mėnesį Lietuvoje buvo įregistruotas dar vienas Kinijos gamintojo „Saic Motors“ modelis – „MG 3“. / saicmotor.com nuotr.

Naujokų – vis daugiau

Šiemet vasarį Lietuvoje pirmąkart įregistruoti kompaktiniai kiniški visureigiai „Lynk & Co 01“ ir „Lynk & Co 02“.

Kovo mėnesį debiutavo BYD mažas elektrinis visureigis „Atto 2“, kompaktinis elektrinis visureigis „Atto 3“, vidutinis elektrinis sedanas „Seal“, vidutinis visureigis „Seal U“ ir didelis elektrinis visureigis „Sealion 7“, taip pat vidutinis visureigis „GWM Wey 03“.

Balandį mūsų šalies autorinką papildė „MG 4“, „MG Cyberster“, „MG HS“, „MG ZS“, pikapas „Foton Tunland“, o gegužę – mažas hečbekas „MG 3“.

Be to, Lietuvoje savo atstovus jau turi Kinijos gamintojai „Great Wall Motor“, „Saic Motors“, BYD, „Geely“ ir „Zeekr“.

Ką liudija apklausa?

JAV duomenų analizės bendrovės „J. D. Power“ tyrimų ataskaitoje pateikti Kinijos elektromobilių ir hibridinių automobilių pirkėjų įvertinimai jų šalyje arba su verslo partneriais užsienyje gaminamoms transporto priemonėms.

Automobilių savininkai išreiškė nuomonę pagal 45 kriterijus, suskirstytus į vienuolika kategorijų.

Tarp kompaktinių elektromobilių mažiausiai nusiskundimų sulaukė „BYD Seagull“, „Aion RT“ ir „BYD Yan Plus“, tarp hibridinių krosoverių – „Aito M9“, „Changan Uni-Z“, „Tank 400“ ir „Lixiang L7“, tarp keleivinių elektromobilių aukščiausią įvertinimą pelnė „Xiaomi SU7“.

Vidutinis hibridinių ir elektromobilių pozityvaus įvertinimo rezultatas buvo 806 taškai iš 1 tūkst. galimų. Analitikų teigimu, tai – aukščiausias rezultatas nuo pirmos apklausos, surengtos 2021-aisiais.

Gegužę naujų lengvųjų automobilių registravimas mūsų šalyje ūgtelėjo 47,5 proc.

Dažniausios pretenzijos – dėl baterijų galios rezervo (dauguma pageidavo didesnio), kėbulo ir salono apdailos variantų (kinai nori originalesnių sprendimų), naujų technologijų.

Lietuvių prioritetai

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, šiemet gegužę Lietuvoje naujų lengvųjų automobilių registravimas ūgtelėjo net 47,5 proc.: iš jų asmeninių (M1) – 44,5 proc., lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) – net 87,6 proc.

Autorinkoje vėl pirmavo „Toyota“ (1 046 vnt.), toliau rikiavosi „Volkswagen“ (935 vnt.) ir „Skoda“ (527 vnt.), tarp prestižinių markių – „Audi“ (154 vnt.).

Gegužę smeninės paskirties modelių lyderis buvo „Toyota Yaris Cross“ (260 vnt.), nedaug atsiliko „Toyota Corolla / Corolla Cross“ (248 vnt.), „Volkswagen Golf“ (242). Tarp lengvųjų komercinių automobilių populiariausi buvo „Toyota Hilux“ (99 vnt.) ir „Volkswagen Crafter“ (46 vnt.).

Praeitą mėnesį įregistruoti 234 tikrieji elektromobiliai (EV), tai – 36 proc. daugiau nei prieš metus. Populiariausias – „Tesla Model Y“ (27 vnt.).

2025 m. sausį–gegužę Lietuvoje įregistruoti iš viso 18 688 nauji lengvieji automobiliai – 39,3 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

Šiemet jau įregistruoti 958 elektromobiliai – 24,9 proc. daugiau nei per penkis 2024-ųjų mėnesius, tačiau jų rinkos dalis smuko nuo 5,7 proc. iki 5,1 proc.

Gegužę Lietuvoje debiutavo kompaktinis visureigis „Opel Frontera“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
...............

Kiek čiurkos kinai sumokėjo už straipsnį?
1
0
Visi komentarai (1)