Eismo radijas įstrigo spūstyje | KaunoDiena.lt

EISMO RADIJAS ĮSTRIGO SPŪSTYJE

Vakarų Europos vairuotojams įprasto eismo radijo, kuris praneša, kai pasikeičia eismo sąlygos, pas mus nėra. Iš dalies nišą užima kai kurios radijo stotys.

Panaudoja reklamai

Transporto spūstys, avarijos, pasikeitusios meteorologinės sąlygos – apie visa tai radijo imtuvus transporto priemonėse turintys Vakarų Europos vairuotojai sužino laiku. Vienose šalyse vadinamojo eismo radijo galima klausyti tam tikru dažniu, kitur jis įsijungia automatiškai, kai vairuotojams būtina pranešti svarbią žinią.

"Pas mus irgi yra numatytas toks radijas. Kelių eismo taisyklėse yra kelio ženklas Nr.717, kuriame turėtų būti nurodytas eismo radijo dažnis, – atkreipia dėmesį bendrovės "Groupe President Baltic" projektų vadovas Mindaugas Vilkickas. – Iš tiesų pas mus tokio radijo nėra, o 717 ženklą įvairios radijo stotys naudoja savam dažniui reklamuoti."

p>M.Vilkicko nuomone, mūsų vairuotojams trūksta informacijos, o komercinės radijo stotys dažnai apsiriboja pranešimais apie tai, kuriose vietose budi pareigūnai.

"Vilniuje ir kituose miestuose transporto grūstys vairuotojams yra rimta problema, būna ir kitokių situacijų, apie kurias norėtųsi žinoti kuo anksčiau, pavyzdžiui, kai kelius užkerta išgriuvę medžiai arba oro sąlygos tampa pavojingos", – kalbėjo M.Vilkickas. Jis įsitikinęs, kad didelė dalis vairuotojų į pavojingas situacijas patenka tik dėl to, kad neturi informacijos apie grėsmes. Esą šią problemą tolimųjų reisų vairuotojai sprendžia savaip – pasitelkę civilinės bangos radijo ryšį, dalijasi informacija apie pavojus kelyje.

Techninių problemų nekiltų

p>Ryšių reguliavimo tarnybos Radijo ryšio departamento Radijo dažnių valdymo skyriaus vadovui dr. Ričardui Budavičiui žinomas Vakaruose paplitęs eismo radijas.

"Buvo besidominčiųjų ir norinčiųjų pas mus tokį kurti, kažkokių sumanymų turėjo radijo "Kelyje" kūrybinė grupė, – pasakojo R.Budavičius. – Buvo minčių informaciją sieti su GPS imtuvais, tačiau idėjos kol kas neįgyvendintos."

p>Jis svarsto, kad tikriausiai investuotojams įranga buvo per brangi, nes reguliavimo srityje jokių kliūčių nėra. Esą paprastai Ryšių reguliavimo tarnyba paruošia resursą, sureguliuoja dažnius. Radijo ir televizijos komisija juos skirsto skelbdama konkursus pagal gautas paraiškas.

"Jeigu niekas nepareiškia noro užimti dažnį, konkursas neskelbiamas, – sakė R.Budavičius. – Dažnius rengiame atsižvelgdami į paklausą. Žinoma, stengiamės numatyti, kokie gali būti poreikiai." Esą komisija, gavusi prašymą, dažniausiai jau disponuoja resursu. Tiesa, būna ir tokių atvejų, kai resursą reikia surasti.

p>Niekas neparodė iniciatyvos

Ryšių reguliavimo tarnybos Radijo ryšio departamento Radijo ir televizijos skyriaus vadovas Rimvydas Stasiulionis atkreipia dėmesį, kad tarnyba nereguliuoja radijo turinio. Esą jeigu atsirastų bendrovė, kuri norėtų užimti eismo radijo dažnį, jai nekiltų jokių teisinių kliūčių.

"Laisvų dažnių daug nėra, ypač didžiuosiuose miestuose, nes pagrindinė plėtra jau įvyko", – pripažino R.Stasiulionis.

Lietuvos radijo ir televizijos komisijos atstovės Vilmos Leskauskaitės teigimu, iki šiol niekas nepateikė paraiškos užimti eismo radijo dažnį.

p>"Jeigu kas nors norėtų užimti tokį dažnį, turėtų kreiptis, pateikti paraišką, o mes organizuotume konkursą", – procedūrą nurodė V.Leskauskaitė.

Kauno miesto Vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius džiaugiasi, kad šiuo metu eismo radijo funkciją puikiai atlieka komercinis radijas "Kelyje". Kita vertus, anot jo, papildomos prevencinės priemonės būtų naudingos.

"Avaringumas jau mažėja, šie metai geresni, tačiau negalime atsipalaiduoti", – sakė A.Tarasevičius. Pareigūnas skaičiuoja, kad 2009 m. Kauno apskrityje žuvo 45 žmonės ir beveik 800 buvo sužeisti. Šįmet kol kas žuvo 26 žmonės ir 664 buvo sužeisti. Pernai avarijos nusinešė penkių vaikų gyvybę, šįmet – nė vienos.

"Eismo radijas būtų vertingas, tačiau policija tikrai neturi galimybių skirti lėšų tokiam dalykui. Pas mus viskam finansavimas karpomas", – sakė A.Tarasevičius.


Užėmė laisvą nišą

Žinios apie spūstis, uždarytus kelius, muitinės ir policijos informacija, su eismo taisyklėmis susiję žaidimai – visa tai vairuotojams siūlo dešimtus metus transliuojanti radijo stotis "Kelyje". Bendrovės generalinis direktorius Arvydas Grybauskas sako, kad radijas neatlieka eismo radijo funkcijos, tačiau stengiasi suteikti kuo daugiau naudingos informacijos vairuotojams.

"Pranešame apie remontuojamus magistralinius, vietinės reikšmės kelius, bet ne apie keliukus, o juk tai irgi aktualu vairuotojams, – kalbėjo A.Grybauskas. – Pavyzdžiui, Vokietijoje eismo radijas įsijungia automatiškai, jeigu mašinoje yra radijo imtuvas. Pranešus žinią apie kamšatis, jis išsijungia ir vairuotojas vėl girdi, ką klausė prieš tai, pavyzdžiui, džiazą."

Tokio radijo įrengimo galimybėmis A.Grybauskas domėjosi ir sužinojo, kad tam būtinos didelės investicijos. Esą tuo turėtų rūpintis ne privatūs verslininkai, bet valstybė.

"Turime idėją susieti mūsų radiją su GPS ir teikti informaciją vairuotojams apie įvykius Europos keliuose. Pranešime, kur didžiausios spūstys Berlyne, Varšuvoje", – planais dalijosi A.Grybauskas.

Jis abejoja, ar vien apie eismo sąlygas kalbantys pranešėjai būtų įdomūs klausytojams. Esą vairuotojams aktualu ne tik informacija, bet ir pramogos.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)