Kaip išsirinkti patikimą naudotą automobilį? | KaunoDiena.lt

KAIP IŠSIRINKTI PATIKIMĄ NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ?

  • 2

Automobilio saugumo klausimas aktualus nuo naujo modelio paleidimo į rinką iki paskutinio jo atodūsio kelyje. Ekspertai dalijasi patarimais, į ką būtina atkreipti dėmesį, norint įsigyti patikimą ir saugų ratuotį.

Sertifikavimas užtrunka

Automobilių gamintojų skaičius pasaulyje – itin didelis. Vien Europoje yra apie 300 įvairių transporto priemonių ir jų priedų gamintojų. Kiekvienas naujas modelis ir jame įdiegtos saugumo sistemos yra griežtai testuojamos. Viena pagrindinių tai atliekančių organizacijų Europoje yra „Euro NCAP“ (angl. The European New Car Assessment Programme).

Anot bendrovės „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, tai yra tam tikras kvalifikacinis etapas, kurį privalo įveikti absoliučiai visos mašinos.

Patariama pasikonsultuoti su servisų darbuotojais, kad šie įvardytų tipines tam tikrų modelių problemas.

„Jei gamintojas sukūrė naują modelį ir jį nori masiškai parduoti, pirmiausia jis turi būti nusiteikęs nuodugniam ir ilgam jo testavimui. Yra galybė reikalavimų, kuriuos gamintojas privalo atitikti, kad automobilis ir faktiškai, ir teisiškai galėtų išriedėti į gatvę“, – teigė jis.

„Vilnius Tech“ Transporto inžinerijos fakulteto docentas dr. Vidas Žuraulis pabrėžė, kad, atliekant privalomus testus ir laboratorinius bandymus, didelis dėmesys skiriamas saugumo sistemoms ir aplinkosaugai.

„Visos automobilyje įdiegtos sistemos turi būti sertifikuotos. Ypatingi reikalavimai keliami tiems elementams, kurie yra susiję su saugumu. Pavyzdžiui, žibintams, vairavimo sistemai, saugos diržams, oro pagalvėms. Taip pat vertinama tarša, galimas poveikis aplinkai“, – vardino V.Žuraulis.

Patikimumo sąrašai

Nors visi automobiliai turi atitikti bendruosius saugumo reikalavimus, vieni yra saugesni už kitus. Nemaža dalimi tai priklauso nuo šalių išsivystymo lygio ir ekonominės padėties.

Anot „Vilnius Tech“ docento, Europos vakarinėje dalyje – Skandinavijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje – pragyvenimo lygis yra aukštesnis nei Lietuvoje, todėl ten automobilių vidutinis amžius yra gerokai mažesnis.

„Kuo automobilis naujesnis, tuo turi daugiau saugos sistemų ir efektyviau, sklandžiau veikia. Pagal pragyvenimo lygį Europos kontekste esame vidutiniškai išsivystę, kai kuriose srityse gal net visai neblogai, tačiau automobilių amžius rodo, kad dar turime, kur pasitempti“, – įsitikinęs docentas.

Ne tik automobilio amžius, bet ir jo modelis yra reikšmingas vertinant saugumo potencialą. V.Žuraulio teigimu, pravartu pasiremti internete prieinamais gamintojų sąrašais, kuriuose pagal įvairius kriterijus automobiliai yra vertinami, lyginami ir reitinguojami.

„Galima pastebėti, kad dominuoja didieji gamintojai, pavyzdžiui, vokiečių, japonų, skandinavų, korėjiečių, kurie stengiasi išlaikyti savo vardą. Iš tiesų, negalima išskirti vieno konkretaus gamintojo, kurio automobiliai yra saugiausi, nes visur yra išimčių“, – pabrėžė pašnekovas.

Prieš perkant automobilį patariama pasikonsultuoti su servisų darbuotojais, kad šie įvardytų tipines tam tikrų modelių problemas. Ši informacija padės suprasti, kokios yra silpnosios potencialaus pirkinio pusės.

P.Valiukėnas primena, kokie modeliai yra saugesni avarijos atveju.

„Avarijų analizės rodo, kad su didesnių gabaritų automobiliu nukenčiama mažiau. Vairuoti visureigį yra saugiau nei mažą miesto automobilį. Avarijos metu šie yra labiau pažeidžiami, nes atstumas iki keleivių yra mažesnis ir deformuota konstrukcija greičiau pasiekia ir sužaloja žmones“, – pasakojo jis.

Pasitaiko ir sukčių

Perkant naudotą automobilį turguje ar iš pavienių fizinių asmenų yra rizika įsigyti katę maiše. Perpardavinėtojai ne visada elgiasi sąžiningai ir daugelį faktų apie prekę nuslepia arba juos klastoja. Vengiant tokių rizikų, P.Valiukėnas pataria pirkti naudotą automobilį iš sertifikuotų pardavėjų.

„Asmenys, užsiimantys šiuo verslu, kartais imasi nesąžiningų veiksmų, pavyzdžiui, suklastoja ridos duomenis, nuslepia nusidėvėjimo ar avarijų padarinius. To nebus, jei naudotas automobilis bus perkamas iš sertifikuotų automobilių pardavėjų. Jie gali pateikti išsamią informaciją apie transporto priemonės būklę, saugos sistemų komplektaciją, taip pat pateikti galiojantį techninės apžiūros išrašą“, – tikino bendrovės atstovas.

„Vilnius Tech“ docentas V.Žuraulis pridūrė, kad sertifikuoti naudotų automobilių pardavėjai prisiima atsakomybę už savo prekės vardą.

„Autorizuoti automobilių pardavėjai saugosi, kad klientui neparduotų nekokybiškos prekės, nes kitaip jų vardas nukentės ir verslas žlugs. Dėl to jie nuodugniau tikrina, parduoda geresnės būklės ir mažesnės ridos automobilius. Taip pat siūlo tokias transporto priemones, kurių techninė būklė, istorija yra žinoma iki smulkmenų“, – kalbėjo jis.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

W

Patikėsit ekspertais , išdurs kaip čigonai merga prie autobusu stoties

Lietuvoje

jokie "autorizuoti autoritetai" negalioja! Kaip tik labiau nebijo apknisti "locha",nes jiems neikasi. Na o patarti cia gali musu zvaigzdunai ir elitas! Ten sutuoktiniai ir priekio draugai keiciami dazniau,nei tulo tautiecio slepetes. O juk naudojimas - panasus visame kame!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS