Maža automobilio kaina nebūtinai reiškia, kad pigu | KaunoDiena.lt

MAŽA AUTOMOBILIO KAINA NEBŪTINAI REIŠKIA, KAD PIGU

  • 2

Automobilio kaina neretai vertinama pagal kainoraščio skaičių. Atrodo, savaime suprantama – juk modelis, kainuojantis 20 tūkst., yra pigesnis už tą, kurio kaina 25 tūkst. eurų. Tačiau transporto priemonė perkama ne vienam mėnesiui – dažnai trejiems ar penkeriems metams, todėl didelius autoparkus administruojančiose įmonėse dažniau naudojamas TCO (angl. "Total Cost of Ownership") metodas. Kas tai ir kodėl jo įtaka kai kuriems pirkėjams tokia didelė?

Eksploatacijos išlaidos

Didelė bendros automobilio naudojimo kainos dalis slypi jo nuvertėjime ir draudimo įmokose. Likusi tiesiogiai priklauso nuo nuvažiuojamo atstumo: degalų, techninės priežiūros, padangų, kitų eksploatacinių medžiagų.

Degalų sąnaudas naujam automobiliui suskaičiuoti nesunku. Kone visi gamintojai jas pateikia pagal naująją realaus važiavimo WLTP  metodiką. Pagal šį rodiklį pateikiamos degalų sąnaudos – kur kas tikslesnės nei pagal senąjį NEDC, naująjį skaičių galima prilyginti realiam suvartojimui. Tačiau kai kurie gamintojai vis dar pateikia informaciją pagal NEDC, tad, renkantis transporto priemonę, reikėtų atkreipti dėmesį į tai.

Kiti ne mažiau svarbūs niuansai – techninės priežiūros intervalas ir atstovybių skaičius šalyje. Tai itin aktualu mažesniuose miestuose įsikūrusioms įmonėms: automobilį nusipirkti galima ir už kelių šimtų kilometrų, tačiau važiuoti jį remontuoti patogiausia kuo arčiau jos buveinės.

Techninės priežiūros kainas pateikti gali daugelis automobilių salonų. Jos atliekamos kas tam tikrą kilometrų skaičių (įprastai 20–40 tūkst. km) arba ne rečiau nei tam tikras laikotarpis (dažniausiai vieni dveji metai). Klientai turėtų pritaikyti automobilio techninio patikrinimo laikotarpius pagal savo planuojamą ridą ir taip apskaičiuoti, kiek jie kainuos visu naudojimo laikotarpiu.

Didelė bendros automobilio naudojimo kainos dalis slypi jo nuvertėjime ir draudimo įmokose.

Likutinės vertės skirtumai

Įmonės daugumą transporto priemonių šiuo metu įsigyja išperkamosios nuomos su likutine verte arba veiklos nuomos būdu, todėl didelės įtakos mėnesinei įmokai turi ne tik pradinė transporto priemonės kaina, bet ir pardavėjo suteikiama likutinė vertė. Pavyzdžiui, vienas pardavėjas gali garantuoti 30 proc. likutinę vertę po penkerių metų, o kitas – vos 20 proc. Jei abiejų transporto priemonių bendroji kaina yra tokia pati, pvz., 20 tūkst. eurų, mėnesinė antrojo modelio įmoka bus apie 30 eurų didesnė.

Net mokant už automobilį visą sumą iškart, verta pasidomėti jo likutine verte – tai padės tiksliau apskaičiuoti bendrą naudojimo kainą (TCO). Finansų naujienų tinklalapio Moneyinc.com skaičiavimais, transporto priemonės nuvertėjimas per penkerius metus vidutiniškai sudaro apie 40 proc. visos naudojimo kainos.

Išperkamosios nuomos bendrovės kartais pateikia ir transporto priemonės kasko draudimų kainas visam naudojimo laikotarpiui, vadinamąją išperkamąją nuomą su draudimu. Tai sudaro nemenką gabalą visame automobilio naudojimo kainos pyrage, kuris turi polinkį kasmet didėti, todėl įmonėms naudinga įsigyti draudimą iš išperkamosios nuomos bendrovės – jų pateikiami civilinės atsakomybės ir kasko pasiūlymai greičiausiai bus geresni, nei derantis tiesiogiai su draudimo bendrovės atstovais.

Veiklos nuoma

Įmonės neretai naudojasi veiklos nuomos paslauga. Jos pranašumų yra daug, tačiau visi susiveda į viena – patogumą. Nereikia administruoti skirtingų sąskaitų, derėtis su keliais paslaugų teikėjais, o kiekvieną mėnesį visą transporto priemonės naudojimo laikotarpį reikia mokėti vienodo dydžio įmoką – nesvarbu, ar tą mėnesį reikėjo techninio aptarnavimo, ar pirkti padangas.

Į veiklos nuomos įmoką dažniausiai įskaičiuojama viskas, ko klientas pageidauja, – automobilio nuoma, padangų pirkimas ir keitimas, sezoninių saugojimas, remontas, netgi valytuvų keitimas.

Galutinį sprendimą, ką rinktis (išperkamąją nuomą su likutine verte ar veiklos nuomą), reikėtų priimti pasitarus su automobilių pardavėjais. Žinodami numatomą ridą, jie nurodys geriausią sprendimo būdą, kuris priklauso nuo kiekvieno automobilio individualiai.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

P.Morkūnas

perku auto 7 metų senumo ir moku draudimą irgi mažai,88 CA + 70 minicasko kas perka už 25000 ir draudimas 10 kartus didesnis už ?mano...žinoma, pas mergas įdomiau važiuoti su nauju gal

Runner

Atrodo, savaime suprantama – juk modelis, kainuojantis 20 tūkst., yra pigesnis už tą, kurio kaina 25 tūkst. eurų:)))) Kosminė išvada:)))) ir kaip priėjote prie jos, żurnaliste??

SUSIJUSIOS NAUJIENOS