Visoje Lietuvoje vyko akcija „Saugūs bėgiai“. Pareigūnai stabdė vairuotojus ir priminė, kaip pervažiuoti per pervažas saugiai bei kaip atsakingai naudotis perėjomis.
„Jautri yra kiekviena žmogaus gyvybė, todėl galima sakyti, kad kiekvienas įvykis, incidentas pervažose yra aktualus, rūpi, ir norisi, kad jų būtų kuo mažiau. 2024 metais fiksuota 14 įvykių, iš kurių 6 – mirtini, o vienas pašalinis žmogus buvo sužalotas“, – teigė LTG grupės Saugos užtikrinimo ir tyrimų vadovas Ruslanas Šlenderis.
Dažniausios nelaimių priežastys – atidumo stoka ir neteisingas situacijos vertinimas.
„Žmogus neteisingai vertina savo galimybes, traukinio judėjimo savybes – greitį, svorį, stabdymo kelią“, – aiškino R. Šlenderis.
Akcijos šūkis – „Traukinys važiuoja greitai, o žmogus juda lėtai“. Žmogus čia simboliškai lyginamas su sraigės greičiu.
„Artėjant traukiniui, atrodo, kad žmogus juda labai lėtai. Įsivaizduokime lėktuvą, skrendantį kelių šimtų kilometrų greičiu – danguje jis atrodo lėtas. Lygiai tas pats su traukiniu. Iš mašinisto pozicijos žmogus pervažoje atrodo mažas, juda lėtai, lėtai pasitraukia iš pervažos“, – pasakojo R. Šlenderis.
„Tokios akcijos labai svarbios, nes žmonės kartais užsimiršta. Traukinio dažnai nepamato, bet jis gali netikėtai pasirodyti – ir tada įvyksta nelaimė. Visiems linkiu gero ir saugaus kelio“, – sakė vienas iš vairuotojų.
Policijos duomenimis, pažeidimų prie pervažų kasmet daugėja. 2023 m. fiksuoti 203 pažeidimai, o 2024 m. – jau 659. Vien per pusmetį – 625 pažeidimai.
„Dažniausi pažeidimai – važiavimas per užsidarančias arba uždarytas užtvaras. Vairuotojai bando laimę, galvoja, kad suspės, nors dega raudonas šviesoforas. Taip pat ignoruojami šviesoforo signalai ir garsinė signalizacija. Pažeidimus daro ir pėstieji – kerta geležinkelį neleistinoje vietoje, lipa per užtvarą, nesilaiko taisyklių. Vairuotojams gresia baudos nuo 350 iki 650 eurų, taip pat galima netekti vairuotojo pažymėjimo nuo 2 iki 6 mėnesių. Pėstiesiems sankcijos mažesnės – nuo 20 iki 40 eurų“, – sakė Kelių policijos skyriaus atstovė Inga Šablinskienė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Visada reikia apsidairyti į abi puses. Ypač kai atsiras „Rail Baltica“ ir greitieji traukiniai – tada tuo labiau“, – sakė kitas vairuotojas.
„Dažnai matau, kaip pėstieji nepamato traukinio – tada įvyksta incidentai. Ačiū Dievui, pastaruoju metu jų rečiau, tikėkimės, kad taip išliks“, – svarstė dar vienas vairuotojas.
Akcijos metu sustabdyti vairuotojai reagavo ramiai ir supratingai – klausėsi, nusišypsodavo ir toliau tęsė kelionę laikydamiesi taisyklių.
„Vienas svarbiausių patarimų – stebėti šviesoforo signalus. Raudonas signalas reiškia draudimą. Net jei užtvaras jau pakeltas, bet šviesoforas vis dar rodo raudoną – judėti dar negalima. Reikia laukti balto mirksinčio signalo. Tačiau net ir tada siūlome papildomai apsidairyti, įsitikinti ar neartėja bėginė transporto priemonė atgal. Pagrindinis tikslas – saugumas, atidumas, kad išvengtume skaudžių pasekmių“, – aiškino Kelių policijos skyriaus atstovė.
(be temos)