Atsakingas procesas
Šalyje tebedaugėja A kategorijos egzaminus laikančių vairuotojų: 2022 m. jų buvo 11 590, o 2024 m. – 14 831.
Anot konkurso „Lietuvos metų motociklas“ komisijos nario Dominyko Butvilo, pirmojo motociklo paieškos – atsakingas ir nelengvas procesas.
„Iš pradžių, rodos, norisi visko: ir vakarais mieste nulėkti susitikti su draugais, ir rytais važiuoti į darbą, o savaitgaliais gal net pasisukioti po miškus. Visiškai universalaus motociklo nėra, o išsirinkti tinkamą įrankį darbui, kai dar nežinai, ką darysi, – beveik neįmanoma. Todėl mano pirmas patarimas – nebandyti aprėpti visko. Labiausiai reikia atsakyti į klausimą: kur man smagiausia važiuoti? Tada ir pradės ryškėti pirmojo motociklo kategorija“, – sakė D. Butvilas.
Motociklų pasaulyje pasirinkimo tikrai netrūksta. Vien renkantis norimo tipo motociklą galima pasiklysti – „street“, „adventure“, „enduro“, „touring“, ir sąrašas tęsiasi, o tuomet dar reikia nerti į tinkamiausio gamintojo ir modelio paieškas. Ir čia pasirinkimas milžiniškas: nuo klasikinių ir galingų „Indian“ ar „Harley-Davidson“ iki beveik visų segmentų modelius siūlančių „CFMOTO“, „Honda“ ar „Yamaha“.
Maži, bet greiti
„Atsakius į pirmą klausimą ir pradėjus ieškoti konkretesnės kategorijos motociklo, patarčiau nebandyti rinktis motociklo, kaip sakoma, išaugimui. Mintis, kad dabar jis per greitas, bet pramokus bus kaip tik, yra ydinga – ji numalšina dalį motociklizmo džiaugsmo ir gali netgi išgąsdinti arba nesunkiai pridaryti bėdų. Kuo motociklas greitesnis ir didesnis, tuo daugiau valdytojo įgūdžių jis reikalauja. Neverta stresuoti anksčiau laiko“, – samprotavo patyręs motociklininkas.
Pašnekovo nuomone, visada geriau pradėti nuo mažesnio motociklo, jį išaugti – išnaudoti iki galo, ir tik tada, kai atsiras jausmas, kad norisi greitesnio ar didesnio, jį keisti.
„Gal nepatiks, ką sakau, bet didelė tikimybė, kad pirmasis motociklas nebus viso likusio gyvenimo meilė. Kažką pamatysime, suprasime ir žinosime, kur link sukti toliau. Pirmasis motociklas – žavus laikotarpis motociklininko gyvenime, bet tai tik etapas, skirtas bręsti ir kaupti patirtį“, – svarstė D. Butvilas.
Žodžiai „lengvesnis ir mažiau galingas“ motociklų pasaulyje tikrai nereiškia, kad modelis bus lėtas ar nuobodus.
Pavyzdžiui, svajojantys apie sportinį motociklą, dar vadinamą britva, pirmuoju savo modeliu gali rinktis CFMOTO 450 SR S, „Yamaha R3“ arba „Honda CBR500R“ (pastarasis – brangiausias ir sunkiausias iš visų trijų). Lengviausias – „Yamaha R3“, tačiau jis ir mažiausios galios. Savo ruožtu CFMOTO 450 SR S vos 9 kg sunkesnis, bet pasižymi 4 AG ir beveik 10 Nm didesne galia bei sukimo momentu, taip pat pigesnis už konkurentus.
Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad maži sportiniai motociklai bus lėti, tačiau visi jie gali pasiekti beveik 200 km/val. greitį ir pasižymi puikiu manevringumu.
„Mažesni ir lengvesni modeliai gali būti dar smagesni už didesnius brolius. Tai pamačiau šiemet Lietuvos motociklo rinkimuose, kai išbandžiau CFMOTO 450 MT. Jis buvo lengvesnis ir ne toks galingas kaip konkurentai, tačiau miškuose būtent su tokiu motociklu jaučiausi geriausiai“, – atskleidė D. Butvilas.
Mažesni ir lengvesni modeliai gali būti dar smagesni už didesnius brolius.
Draugų skoniai skirtingi
Skaitant motociklų aprašus gali būti sunku išsirinkti: net ir jau išvardyti lengvieji sportiniai motociklai turi skirtumų, tačiau nė vienas jų negali drąsiai vadintis geriausiu: vienas – galingesnis, kitas – lengvesnis, trečias – pigesnis ar gražesnis, o tai irgi labai svarbūs aspektai.
„Patariu išsirinkti tokį, kuris maloniai traukia akį. Skamba banaliai, bet motociklas turi būti mielas širdžiai, tada norėsis juo važiuoti. Tai nebūtinai estetika – galbūt istorija, išskirtinis dizaino ar techninis elementas, o kartais užtenka vien gamintojo pavadinimo. Nepirkite modelio, kurį išrinko draugai – pirmiausia jis turi patikti būtent jums patiems. Pirmajam motociklui patariu išleisti mažiau, negu galėtumėte. Tuomet, atsisveikindami su juo po kelerių metų, kai išryškės poreikiai, mažiau gailėsitės. Labiau tikėtina, kad antras ar trečias motociklas liks garaže ilgiau, todėl ir biudžetas jau gali būti didesnis“, – patirtimi ir patarimais dalijosi D. Butvilas.
Naujausi komentarai