Didingi fortepijoniniai opusai D. Kirilausko rečitalyje | KaunoDiena.lt

DIDINGI FORTEPIJONINIAI OPUSAI D. KIRILAUSKO REČITALYJE

  • 0

Liepos 30 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje skambins vienas ryškiausių, universaliausių ir produktyviausių Lietuvos pianistas – Daumantas Kirilauskas.

Šio jo rečitalio bendravardiklis – tonacija C, apjungianti įspūdingus fortepijoninius opusus: J. S. Bacho Partitą nr. 2 ir L. van Beethoveno Variacijas A. Diabelli tema, op. 120

Daugeliui, nors kartą apsilankiusių pianisto pasirodymuose, D. Kirilausko vardas tampa aukščiausios meninės kokybės atitikmeniu. Ne tik dėl tobulo instrumento valdymo, bet ir dėl išskirtinės pagarbos muzikai, klausytojams.

Atlikėjas nevargina „savęs ieškojimu“ ar dirbtiniais efektais, o užburia konceptualiomis programomis, nepaprastai stilingomis bei skoningomis interpretacijomis, todėl kiekvieną kartą pianistui žengus į sceną, tampa nesvarbu kiek kartų girdėjote vieną ar kitą kūrinį. Daug įdomiau tampa tai, kaip jis suskambės būtent dabar. Liepos pabaigoje rengiamo koncerto kūrinių mastas, apimtis, techninis sudėtingumas tik dar kartą patvirtina D. Kirilausko talentą bei išskirtinumą – tokias programas įveikia toli gražu ne kiekvienas pianistas.

Vienas iš programos opusų – L. van Beethoveno Variacijos A. Diabelli tema savo kalibru prilygsta retai grojamam, vienam iš sudėtingiausių klasikinės muzikos šedevrų – J. S. Bacho “Goldbergo variacijoms”.

33 variacijas A. Diabelli valso tema L. van Beethovenas sukūrė tarp 1819 ir 1823 m. „Geriausias variacijų ciklas, kuris kada nors buvo sukurtas“, „Didingiausias kūrinys fortepijonui“, „Beethoveno meno pasaulis“ – tokiais epitetais kompoziciją apibūdina iškiliausi pasaulio muzikai bei kritikai.

Tiesa ta, jog Beethovenui A. Diabelli idėja (geriausi Vienos kompozitoriai parašo bent po vieną variaciją jo sukurto valso tema) iš pradžių pasirodė visiškai neverta dėmesio. Niekada nemėgęs jokių bendrų veiklų, Beethovenas net nesiruošė rašyti variacijų pagal kažkieno padiktuotą banalią temą. Tačiau įdomiausia, jog jau netrukus kompozitorius taip įsitraukė į variacijų kūrybą, kad, nors ir su pertraukomis, parašė 33 kūrinių ciklą, aprėpiantį platų nuotaikų, charakterių spektrą - nuo lengvo humoro iki pasivaikščiojimų po vaiduokliškas katakombas.

Kitas programos kūrinys – J. S. Bacho Partita nr. 2. Ją sudaro šeši kūriniai fortepijonui, kuriuos vokiečių kompozitorius parašė 1726 – 1730 m. Tai - ne tik viena paskutinių, bet ir techniškai sudėtingiausių J. S. Bacho partitų. Nors lyginama su anksčiau parašytomis kūrėjo „Prancūziškomis siuitomis“, ji pateikia naujų tradicinių šokių muzikos traktuočių, kitokį požiūrį į fortepijono skambesį, taip pat pasižymi laisvumu bei spalvingumu.

D. Kirilauskas – daugelio užsienio ir Lietuvos festivalių dalyvis, surengęs pasirodymų beveik visose Europos šalyse, JAV ir Kanadoje, tokiose koncertų salėse kaip „Mozarteum Grosser Saal“, Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos, Leipcigo „Gewandhaus“, „Schumann Haus Bonn“, Vitebsko filharmonijos, Helsinkio „Temppeliauki“, Stokholmo „Nybrokajen“, Oslo „Concerthus“, Kelno „WDR Klaus von Bismarck“ ir kt., fortepijonu skambino su visais Lietuvos orkestrais, Latvijos „Sinfonietta Riga“. Atlikėjas pasirodė įvairiose kamerinėse sudėtyse su žymiais Lietuvos ir užsienio solistais, muzikavo su Vienos „Artis-Quartett“.

Daugiau kaip 100 D. Kirilausko įrašų yra Lietuvos radijo fonduose, pianisto diskografijoje – 7 solinės kompaktinės plokštelės. 2014 m. pradžioje pasirodė paskutinis jo įgrotas albumas su J. S. Bacho partitomis.

D. Kirilauskas dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, vedė meistriškumo kursus Bulgarijoje, Plovdive ir Jungtinėje Karalystėje, dalyvavo žiuri J. S. Bacho jaunųjų pianistų konkursuose Vilniuje ir Plovdive, B. Dvariono konkurse Vilniuje, dirbo LR Kultūros ministerijos jaunųjų menininkų premijų ekspertų komisijoje.

Pasiklausykite įspūdingų fortepijoninių kūrinių „Koncerte in C“, kuris vyks liepos 30 d., šeštadienį, 21 val. Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS