Spūstys vilniečiams – kasdienis kantrybės išbandymas, tačiau nuo šio pirmadienio apribojus eismą viena judriausių sostinės Geležinio Vilko gatvių, jiems teko sukaupti paskutinius savitvardos likučius ir rūpestingiau skaičiuoti kelionės išlaidas.
Kelionė pailgėjo valanda
Vilnietis Linas Savėnas, kasryt iš Santariškių važiuodamas į darbą Geležinio Vilko gatve, spūstyje stovi bent pusvalandį, o dieną tą patį ruožą įveikia per 3 minutes. Važiuojantys iš kitos miesto pusės į centrą taip pat jau įgudo automobiliuose tvarkyti pirmuosius dienos darbus ir važiuodami Geležinio Vilko gatve švaistyti savo laiką sankabai ir stabdžiams nuolat spaudinėti.
Iki šiol kelionių per Vilnių maršrutus ir laiką vairuotojai sutrumpindavo pasirinkę Geležinio Vilko gatvę – ja važiuoja vos keli miesto viešojo transporto autobusai, o leidžiamas greitis vietomis – iki 80 km per valandą. Dabar net ir tie, kurie džiaugėsi galimybe į darbą važiuoti vėliau nei 8 val. ryto, gaišta laiką spūstyse. Vakarais kartojasi toks pat scenarijus. O viskas dėl paprastos priežasties – Vilniaus savivaldybės sprendimo apriboti automobilių eismą viena Geležinio Vilko gatvės juosta nuo lapkričio 19 d. iki 2013 m. kovo 31-osios. Nes šios ir A.Goštauto gatvių sankirtoje statomas viadukas.
"Supratau, kad nuo šiol būsiu priverstas išvykti iš namų bent pusvalandžiu anksčiau, nei įprasta. Mano draugas, gyvenantis taip pat Santariškėse, kas antrą dieną vyksta į Varėną. Jo kelyje – visas Savanorių prospektas, einantis per visą Vilnių. Pirmadienį jam kelionė vietoj įprasto pusvalandžio per miestą užtruko apie 1,5 valandos. Galite įsivaizduoti, kokia buvo jo darbdavių reakcija", – pasakojo L.Savėnas.
Aplenkti spūsčių nepavyko
Vienos centre įsikūrusios vertimo paslaugas teikiančios įmonės direktorius Audrius K. į darbą dažniausiai vykdavo prieš 10 val. Pirmadienį iš darbo vyras susiruošė apie 16.30 val., nes taip tikėjosi išvengti dar didesnių spūsčių.
"Anksčiau prieš 10 val. ryto važiuojant nuo Savanorių transporto žiedo Geležinio Vilko gatve centro link jau būdavo laisvas kelias. Net ir ankstesniu metu gatvė jau būdavo tuščia. O šiandien apie 10 val. ryto laiką dar leidau spūstyje. Analogiškai įsivaizduoju, kad ir 19 val. ten turės susidaryti spūstis, todėl bandysiu ją aplenkti išvažiuodamas iki 17 val. Gerai, kad galiu dirbti ir namie. Bet kitiems nepavydžiu", – dar pirmadienį prieš kelionę namo sakė įmonės vadovas.
Kitą rytą jis tvirtino, kad bandymas sukti ratą ir važiuoti ne Geležinio Vilko gatve, o Savanorių prospektu, menkai tepadėjo.
"Vis tiek užtrukau ilgiau, nes ten daug šviesoforų, viešojo transporto, be to, tokių gudruolių kaip aš, kurie bandė taip apvažiuoti rekonstruojamą gatvę, buvo sočiai. Apskritai, ta viaduko statyba – tai ir mano, ir valstybės pinigų švaistymas. Viadukas ateityje bus naudingas tik "Verslo trikampyje" dirbantiems žmonėms. Kitiems vargu ar bus bent kokios naudos", – rekonstrukcijos nauda abejojo Audrius K. Be to, anot jo, keistas sprendimas vykdyti eismą trikdančias rekonstrukcijas ne vasarą, kai mieste mažiau automobilių, o rudenį. Net ir pradėjus statybas, pasak jo, kol viena eismo juosta būdavo uždaroma laikinai, kelininkai dirbdavo nuo 9 iki 17 val.
Siūlo alternatyvą
Vilniaus miesto savivaldybė išplatintose eismo organizavimo pakeitimo schemose siūlo kitus maršrutus: vykti Laisvės, Savanorių prospektais, Pylimo, Naugarduko, Mindaugo ar Švitrigailos gatvėmis.
Kol iki 2013 m. kovo 31 d. bus ribojamas eismas, Geležinio Vilko gatvės dalyje tarp A.Goštauto ir V.Pietario gatvių abiem kryptimis bus susiaurinta važiuojamoji dalis – palikta tik po vieną eismo juostą.
Beje, pats Vilniaus meras Artūras Zuokas feisbuko paskyroje į klausimą, kodėl darbai nebuvo vykdomi vasarą, teatsakė: "ES lėšos skirstomos pagal jų laiką ir grafiką, t. y. iki 2014 m., o mes turime prisitaikyti ir jas panaudoti."
Baigs tik 2014-aisiais
Savivaldybės teigimu, Geležinio Vilko, A.Goštauto ir V.Pietario gatvių rekonstrukcija yra vieno didelio projekto dalis, per kurį bus pastatytas naujas viadukas. Žadama, kad juo kasdien galės važiuoti 16 tūkst. automobilių, o kelionės laikas, sutvarkius gatvę, esą, sutrumpės beveik dvigubai.
Projektui įvykdyti buvo numatyta skirti 35 mln. litų, bet savivaldybė tikisi, kad jis bus atliktas 4 mln. litų pigiau. Rangovai planuoja sutvarkyti daugiau nei 0,3 km A.Goštauto ir beveik 0,8 km Geležinio Vilko gatvės ruožus bei pastatyti 0,6 km ilgio viaduką. Sutartis su rangovais pasirašyta gegužės 31 d. Darbus planuojama pabaigti 2014 m.
Vilniaus miesto savivaldybė skelbė, kad viaduko per Geležinio Vilko gatvę į A.Goštauto gatvę statyboms bus skirta 13,531 mln. litų, gatvėms sutvarkyti – 9,591 mln. litų, inžineriniams tinklams – 8,107 mln. litų. ES projektui skiria 17,525 mln. litų, iš savivaldybės biudžeto projektui numatyta 13,705 mln. litų.
Naujausi komentarai