-
Kas lemia, kad darbdavys išgirsta darbuotojo balsą? 1
„Patraukli ir įtraukianti organizacijos kultūra gali būti pagrindinė priežastis, kodėl žmonės eina dirbti į konkrečią įmonę ir joje praleidžia daug metų. Šiandien talentai nori matyti, kaip gali kilti jų karjera, gebėjimai, kompetencijos ir, žinoma, atlygis. Darbdavius tai skatina aiškiai parodyti perspektyvas, kurios laukia kiekvieno darbuotojo, norinčio šiandien būti geresniu negu buvo vakar“, – pastebi personalo atrankos ir tikslinės paieškos agentūros „Alliance for Recruitment“ vyresnioji konsultantė Jurgita Kemėšienė.
Ji sutinka, kad įvairios motyvavimo priemonės ir darbuotojams siūlomi naudų paketai yra tarsi organizacijos kultūros atspindžiai, rodantys darbdavio pastangas kurti gerus santykius bei užtikrinti visapusiškai saugią, pozityvią aplinką.
Sveikatos draudimas – visiems
J. Kemėšienė atkreipia dėmesį, kad norėdamos pritraukti darbuotojų įmonės yra linkusios plėsti savo motyvavimo priemonių paketus. Kas vakar buvo naujovė ir išskirtinumas, šiandien tampa norma ir standartu.
Pavyzdžiui, nuo sausio 1 dienos sveikatos draudimą gaus visi „Hollister Lietuva“ darbuotojai. Tai gamybos sektoriuje yra gana reta, nes dažniausiai sutinkama praktika – sveikatos draudimą gauna tik dalis didelės įmonės darbuotojų. Kauno rajone veikiančios bendrovės vadovų teigimu, šis sprendimas priimtas įsiklausius į gamyklų darbuotojų norus ir išnagrinėjus poreikius.
„Kad gamybos darbuotojai būtų sveiki ir pailsėję, anksčiau suteikdavome nemokamų masažų. Ilgainiui paaiškėjo, kad masažai aktualūs tik daliai mūsų kolegų. Tada skyrėme naują priemonę – vaistinių dovanų čekius. Galiausiai visi kartu priėjome prie išvados, kad būtent sveikatos draudimas leistų patenkinti daugiausia darbuotojų poreikių“, – pasakoja „Hollister Lietuva“ Stomos priežiūros produktų gamyklos vadovė Gertrūda Strazdaitė, nuolat primenanti ir paskatinanti kolegas pasinaudoti įmonės teikiamomis motyvacinėmis priemonėmis, nes daliai įmonės darbuotojų tai yra visiška naujovė, prisijungus prie komandos.
Darbuotojai pilni pasiūlymų: jau pateikė daugiau kaip pusę tūkstančio
Paskaitos apie streso valdymą, laiko planavimą, emocinio perdegimo pavojus ir dar daugiau naudingų žinių iš įmonėje organizuojamos „Geros savijautos akademijos“ – tai irgi dalis „Hollister Lietuva“ kasdienybės. Apskritai, prie tarptautinės įmonės ką tik prisijungę žmonės savo veiklą pradeda nuo mokymų ir nuo pirmųjų dienų supranta, kad visi kolegos stengiasi tobulėti, žengti pirmyn, sužinoti daugiau.
„Esame ne tik gamybos, bet ir technologijų įmonė. Mūsų aplinka labai dinamiška, todėl pažinti naujus procesus, diegti inovacijas ir tobulinti procesus yra gyvybiškai svarbu. Natūralu, kad žinioms ir patirtims atviri darbuotojai nuolat auga ir kyla karjeros laiptais“, – teigia Saulius Bitinas, „Hollister Lietuva“ Šlapimo šalinimo sutrikimų priežiūros produktų gamyklos vadovas.
Pažangi beveik 80-yje šalių veiklą vykdančios įmonės kultūra darbuotojus skatina ne tik sugerti žinias, bet ir jomis dalytis, teikti pasiūlymus. Pasak S. Bitino, vien jo vadovaujamoje gamykloje darbuotojai yra pateikę daugiau negu 500 pasiūlymų įvairiose srityse: kaip padidinti gamybos našumą, mažinti atliekas, pakelti motyvaciją ir kt. Visos idėjos ir pasiūlymai yra peržiūrimi, išnagrinėjami. „Lengva pajausti, kaip palankiai darbuotojai reaguoja, matydami, kad į jų pasiūlymus yra atsižvelgiama, kad jų sumanymai įgyvendinami ir paverčiami gerąja praktika, iš Kauno nukeliaujančia į kitose šalyse veikiančias „Hollister Incorporated“ gamyklas. Grįžtamasis ryšys motyvuoja labai stipriai“, – tikina S. Bitinas. Tad padėkos ir apdovanojimai už geriausius pasiūlymus yra nuolatinė praktika sveikatos priežiūros produktus kuriančiose ir gaminančiose „Hollister Lietuva“ gamyklose.
Moderni aplinka skatina augti
Gausūs darbuotojų pasiūlymai rodo, kad informacijos apykaita organizacijoje vyksta sklandžiai. „Žinoma, tai nemenkas iššūkis tiek vadovams, tiek vidinės komunikacijos ir personalo specialistams. Periodiškai vyksta apklausos, asmeniniai pokalbiai su vadovais, nuolat veikia anoniminių klausimų dėžutė, pasiūlymus teikia darbo taryba ir kt. Ypač daug dėmesio skiriame „Near Miss“ sistemai, kuri padeda darbuotojams išreikšti pastebėjimus dėl saugių darbo sąlygų. Svarbiausia, kad kiekvienas kolega žino, jog į pasiūlymą bus atsižvelgiama“, – dėsto G. Strazdaitė.
Gamyklos vadovė mano, kad iniciatyvūs, tobulėjantys darbuotojai netrunka būti pastebėti ir įvertinti už savo indėlį. Nors įmonė Lietuvoje veiklą vykdo apie 2,5 metų, paaukštinimų pareigose sulaukė jau apie 100 darbuotojų – t. y. kas ketvirtas.
„Dabar aktyviai kviečiame prisijungti talentus, vykdome atrankas plėsdami gamybos darbuotojų-operatorių komandą. Mano manymu, tai puiki pozicija startui ir augimui. Nauji metai ir naujas darbas – puikus derinys“, – atkreipia dėmesį G. Strazdaitė.
Ji tvirtina, kad darbuotojų tobulėjimas yra svarbus įmonei, kuri puoselėja šimtametę kultūrą. „Hollister Lietuva“ vyksta pusmečio ir metiniai veiklos vertinimai, darbuotojai naudojasi tikslų išsikėlimo programa, kurioje gali išdėstyti savo augimo lūkesčius ir nurodyti, kokioje pozicijoje norėtų save matyti po metų ar kelerių.
Pašnekovė priduria, kad žino ne vieną pavyzdį, kai kolegos buvo paaukštinti praėjus vos savaitei po įsidarbinimo. Padirbėję operatoriais jie tiesiog šovė aukštyn karjeros laiptais. „Patekę į palankią aplinką ir pajautę savo darbo prasmę, žmonės auga labai greitai“, – įsitikinusi vienos iš „Hollister Lietuva“ gamyklos vadovė G. Strazdaitė.
„Hollister Incorporated“ kuria, gamina ir platina sveikatos priežiūros produktus ir paslaugas visame pasaulyje. Įmonė turi gamybos ir platinimo padalinius 3-uose žemynuose, biurus – daugiau nei 25-iose pasaulio šalyse. „Hollister Lietuva“ dirba daugiau nei 450 darbuotojų, o įmonė tapo 2019-ųjų ir 2020-ųjų m. TOP darbdaviu Lietuvoje. Įmonė ieško darbuotojų skirtingoms pozicijoms: visą informaciją galite rasti https://www.hollister.lt/lt-lt/career.
-
Tarptautinė įmonė veikia tarsi magnetas – darbuotojus į Kauną pritraukia ir iš emigracijos 11
Kaunietė Žaneta Kymantė pripažįsta, kad emigrantų bendruomenėse Anglijoje, Airijoje ir kitur greitai pasklinda žinios apie Lietuvoje investuojančias tarptautines kampanijas. „Užsienyje gyvenantiems lietuviams smalsu ir įdomu, kaip Lietuvoje vystosi verslas ir ekonomika. Dalis jų tikrai pamąsto, kokį verslą kurtų grįžę arba kur galėtų rasti darbą, atitinkantį jų patirtį ir kompetencijas“, – kalbėjo Ž. Kymantė, sugrįžusi dirbti ir gyventi į Lietuvą po 20 metų, praleistų Jungtinėje Karalystėje.
Į Londoną ji išvyko vos sulaukus septyniolikos metų. Žanetą traukė didelio, unikalaus ir spalvingo miesto vaizdas, naujos galimybės ir nenuspėjamumas. „Labai norėjau pažinti miesto kultūrą, išmokti kalbą, studijuoti, bendrauti su įdomiais žmonėms“, – pasakojo lietuvė. Studijuodama ir gyvendama Jungtinėje Karalystėje moteris įgijo įdomios ir vertingos patirties, geriau pažino save, tobulai išmoko anglų kalbą. „Supratau, kaip svarbu planuoti ir vertinti laiką, nes Londone visi tave supantys dalykai nuolat keičiasi ir pralekia stulbinamu greičiu“, – teigė pašnekovė.
Ž. Kymantė/„Hollister Lietuva“ nuotr.
Operatorės darbas – puiki pozicija startui
Lietuvoje gyvenimo tempas ramesnis, tačiau dėl to Ž. Kymantė nenustoja augti ir tobulėti. Ji pasakojo, kad planuodama grįžti į gimtinę išsirinko įmonę, kurioje norėtų dirbti – „Hollister Lietuva“. Emigrantė domėjosi įmone, kuri kuria, gamina ir platina sveikatos priežiūros produktus ir paslaugas visame pasaulyje. Moteris žinojo, kad bendrovės darbuotojus vienija noras padėti žmonėms gyventi oriau ir patogiau. Stebint veržlų „Hollister Lietuva“ gamyklos startą ir aktyvią komandos plėtrą Kaune, Ž. Kymantės susidomėjimas augo vis labiau.
Žanetos pastangos įsidarbinti baigėsi sėkmingai – ji gavo operatorės darbą. „Tikiu, kad mano kelią gali pakartoti kiekvienas, norintis įsilieti į šiuolaikinę organizaciją, kuri turi aiškų tikslą, vertybes ir puikią aplinką. Operatorės darbas buvo gera pozicija startui“, – sakė Ž. Kymantė, kuri pademonstravusi savo profesinius gebėjimus ir įvertinta vadovų buvo paaukštinta ir dabar yra pamainos vadovė.
Įmonė užtikrina nuolatinį augimą
Karjeros laiptais organizacijoje „Hollister Lietuva“ sklandžiai kyla ir Kamilė Vaičiulaitytė – talentinga inžinierė, perimanti gerąsias tarptautinės įmonės praktikas ir vertingą kolegų patirtį.
Darbą įmonėje Kamilė pradėjo prieš pustrečių metų, po studijų Kauno technologijos universitete. Ji startavo pavasarį kaip produkcijos kokybės užtikrinimo technikė, o vasaros pabaigoje pakeitė pareigas – tapo kokybės užtikrinimo technike. Po pusmečio – jaunesniosios kokybės užtikrinimo inžinierės pareigos ir, savaime suprantama, vėl padidėjęs atlyginimas.
O šių metų rudenį vadovas K. Vaičiulaitytei patikėjo dar didesnę atsakomybę ir sudėtingesnių užduočių – dabar ji yra kokybės užtikrinimo inžinierė.
Susidūrusi su iššūkiais ir priėjusi kryžkeles visada žinau, kad galiu pasikliauti kolegomis – jie visada patars, palaikys kiekviename žingsnyje.
„Laboratorijoje, gamybos patalpose, sandėlyje ar administracijos patalpose – visur pasitinka maloni atmosfera, kolegos bendrauja pagarbiai, paslaugiai ir geranoriškai. Smagu būti komandos dalimi ir augti kartu su organizacija. Susidūrusi su iššūkiais ir priėjusi kryžkeles visada žinau, kad galiu pasikliauti kolegomis – jie visada patars, palaikys kiekviename žingsnyje. Vyksta nuolatinės diskusijos dėl sprendimų, susijusių su kokybe. Siekiame maksimalių rezultatų. Visi suprantame, kad nuo mūsų darbo priklauso oresnis ir patogesnis daugybės žmonių gyvenimas“, – dalijosi K. Vaičiulaitytė.
Svarbu įsitraukti ir mokytis iš kolegų
Iš viso Kauno rajone įsikūrusioje „Hollister Lietuva“ dirba per 450 žmonių. Bet gamybinės linijos vadovas Mindaugas Valkavičius prisimena laikus, kai organizaciją sudarė mažiau negu pusšimtis darbuotojų.
Jis atskleidė, kad kauniečius labai įkvėpė kitų „Hollister Incorporated“ gamyklų, esančių JAV, Airijoje, Danijoje ir Indijoje, pavyzdžiai – savo darbu užsidegę specialistai, nušlifuoti procesai, aukšti rezultatai. „Nuo veiklos pradžios Lietuvoje norėjome pasirodyti kuo geriau, kad pateisintume lūkesčius ir pasitikėjimą“, – teigė M. Valkavičius.
Anot pašnekovo, vien per pastaruosius pusantrų metų prie organizacijos prisijungė gausus būrys talentų. „Geri atsiliepimai apie įmonės kultūrą sklinda iš lūpų į lūpas, ir tai – labai malonu. Kiekvienas kolega supranta, kad mūsų darbas nėra rutina, kai reikia ateiti ir atlikti paprastas funkcijas. Į mūsų įmonėje esančius procesus kasdien įsitraukiame ir dalyvaujame visi. Nuolatinė kūryba ir veiklos tobulinimas mums yra įdomiausi galvosūkiai. Taip pat šaunu matyti, kaip nauji komandos nariai atsineša savo unikalią patirtį, naudoja anksčiau sukauptas žinias ir siekia būti geresni negu buvo vakar“, – kalbėjo M. Valkavičius, kuris pats dalyvauja darbuotojų atrankose.
Pasak įmonės senbuvio, darbuotojai Lietuvoje greitai mokosi ir įrodo savo profesionalumą, todėl tarptautinės kompanijos vadovai yra labai patenkinti. O geriausias pagyrimas – nauji plėtros projektai ir daugiau sveikatos priežiūros produktų, gaminamų Lietuvoje. Galimybę prisidėti prie įmonės vystymosi Lietuvoje M. Valkavičius vadino geriausia profesine patirtimi, kuri viršijo lūkesčius.
„Hollister Incorporated“ kuria, gamina ir platina sveikatos priežiūros produktus ir paslaugas visame pasaulyje. Įmonė turi gamybos ir platinimo padalinius trijuose žemynuose, biurus – daugiau nei 25-iose pasaulio šalyse. „Hollister Lietuva“ dirba daugiau nei 450 darbuotojų, o įmonė tapo 2019-ųjų ir 2020-ųjų m. TOP darbdaviu Lietuvoje. Įmonė ieško darbuotojų skirtingoms pozicijoms: visą informaciją galite rasti https://www.hollister.lt/lt-lt/career.