-
Stebina: kai kurie pavežėjai kaukių nedėvi arba pataikauja klientams 7
„Daugelis vairuotojų kaukių nedėvi. Beje, pavežėjai pataikauja ir klientams – veža juos, net kai jie nedėvi kaukių. Neretai klientai sėda į priekinę keleivio vietą, o juk tuomet nėra užtikrinamas nė vieno metro atstumas“, – portalui kauno.diena.lt pasakojo kaunietis Laurynas.
Praėjusią savaitę kelis kartus pavežėjų paslaugomis naudojosi ir kaunietė Modesta: vieną kartą pavežėjas kaukę dėvėjo, kitas vairuotojas kauke nedengė nosies, o štai trečiasis paslaugos teikėjas apsaugos priemonėmis nuo koronaviruso nepasirūpino. „Aš kaukę dėviu visuomet. Norėjau vairuotojui pasakyti, kad užsidėtų kaukę, bet buvo gėda, nesinorėjo veltis į konfliktą“, – sakė moteris.
Klientai skundžiasi
Bendrovės „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius teigė, kad visų vairuotojų kelionės metu prašo dėvėti apsaugines veido kaukes.
„Visus vairuotojus, dirbančius mūsų platformoje, pagal vidines „Bolt“ taisykles prašome kelionės metu dėvėti apsaugines veido kaukes. Juk jiems tenka vežti ir turistus, grįžusius iš užsienio šalių, ir grįžtančiuosius iš masinių susibūrimų vietų. Pavežėjas turi galimybę, pasinaudodamas mūsų kompensacija, įsirengti apsauginę pertvarą tarp galinės ir priekinės sėdynės. Prašome pavežėjų ne kelionės metu atidarius langus išvėdinti automobilius. Jeigu tik yra galimybė, rekomenduojame pasirūpinti ir dezinfekciniu skysčiu automobilyje“, – vardija pašnekovas.
Daugelis vairuotojų kaukių nedėvi. Beje, pavežėjai pataikauja ir klientams – veža juos, net kai jie nedėvi kaukių.
Anot A. Pacevičiaus, kaukės keleiviams nėra privalomos, tačiau jų dėl savo pačių, vairuotojų ir kitų keleivių saugumo prašoma laikytis asmens higienos ir kosėjimo etiketo, dezinfekuoti rankas, taip pat dėvėti apsaugines kaukes.
„Kaip ir anksčiau, rekomenduojame vengti atsiskaitymų grynaisiais pinigais – atsiskaityti už kelionę galima mobiliojoje programėlėje, tokiu pat būdu galima palikti ir arbatpinigių vairuotojui, – patarimus dalija A. Pacevičius. – Taip pat raginame keleivius nesėsti į automobilio priekį – kviečiant automobilį, mobiliojoje „Bolt“ programėlėje klientui pateikiama informacija, kiek daugiausiai keleivių gali vežti pavežėjas, t.y. penkiaviečiu automobiliu gali keliauti daugiausiai trys keleiviai, sėdėdami ant galinės sėdynės.“
Anot pašnekovo, keleiviai gali kviesti „Bolt Protect“ kategorijos automobilius, kuriuose įrengta pertvara tarp vairuotojo ir keleivio – ja Vilniaus ir Kauno miestų gyventojai galėjo naudotis iki šių dienų, galės naudotis ir toliau. „Šiuo metu šioje kategorijoje turime apie 10 proc. registruotų automobilių. Aktyviai stebėsime situaciją šalyje, vertinsime keleivių poreikius – jei reiks, kviesime pertvaras įsirengti ir kituose miestuose veiklą vykdančius darbuotojus, didinsime jų kiekį Vilniuje ir Kaune“, – sako pašnekovas.
A. Pacevičius tikina, kad klientai skundžiasi, jeigu vairuotojas nedėvi kaukės. „Deja, bet ne visi klientai laikosi rekomendacijos, vykstant su pavežėjais, dėvėti apsauginę veido kaukę. Kilus bet kokiems neaiškumams, skatiname panašias situacijas spręsti žmogiškai, jei kaukę dėvėti kam nors sunku dėl kvėpavimo ligų, skatiname draugišką dialogą tarp vairuotojo ir keleivio, taip pat yra galimybė iš anksto susiskambinti su vairuotoju – tą padaryti galima per „Bolt“ programėlę, įvykdžius iškvietimą“, – sakė bendrovės vadovas Lietuvoje.
Kaukes dėvėti privalo
Portalo skaitytojas Laurynas pasidalijo ir iš sveikatos specialistų gauta žinute. „Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) atstovai elgiasi nelogiškai: aiškina, kad vairuotojams kaukės neprivalomos, tačiau nedraudžiamos. Viešojo transporto vairuotojams jos yra privalomos, o pavežėjams – ne?“, – stebėjosi kaunietis.
Skaitytojo nuotr.
Susisiekus su SAM atstovais, šie pateikė kitokį atsakymą. „Pavežėjai turi dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (kaukes, respiratorius ar kitas priemones). Rekomenduojama, kad vairuotojai būtų atskirti pertvaromis nuo keleivių, – rašoma portalui SAM Spaudos tarnybos patarėjos Neringos Mikėnaitės siųstame laiške. – Visi keleiviai, išskyrus vaikus iki 6 metų amžiaus, privalo dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones. Viešojo transporto priemonių vairuotojai gali atsisakyti vežti keleivius, kurie nedėvi kaukių. Nosį ir burną dengiančių apsaugos priemonių (veido kaukių, respiratorių ar kitų priemonių) leidžiama nedėvėti neįgalumą turintiems asmenims, kurie dėl savo sveikatos būklės nosį ir burną dengiančių apsaugos priemonių (veido kaukių, respiratorių ar kitų priemonių) dėvėti negali ar jų dėvėjimas gali pakenkti asmens sveikatos būklei.“
Anot SAM atstovės, transporto priemonėje yra privaloma keleiviams gerai matomoje ir naudojimui patogioje vietoje įrengti dezinfekavimo priemones. Po kiekvieno keleivio transporto priemonę reikia išvėdinti ir dezinfekuoti rankenas ir kitus dažniausiai liečiamus paviršius. Automobilyje turi būti aiškiai matoma informacija apie prevencines koronaviruso infekcijos priemones.
Ar pavežėjo automobilyje, keleivio vietoje, gali sėdėti klientas? „Keleiviai gali sėdėti šalia vairuotojo, važiuodami pavėžėjo automobilyje, tačiau turi būti užtikrintas tiek vairuotojo, tiek keleivio saugumas kitomis priemonėmis (kaukėmis, respiratoriais ir kt.)“, – rašė N. Mikėnaitė.
Jeigu kaukes dėvi klientas, jomis veidą dengia ir vairuotojai
Daugiau nei ketverius metus pavežėju dirbantis Arnoldas portalui pasakojo, kad ne visi vairuotojai ir klientai saugoja save ir kitus.
„Turiu kaukę, pirštines, kad apsisaugočiau, nes gyvenu ne vienas, o kartu su močiute. Dažniausiai dėviu kaukę, po kiekvieno keleivio automobilis yra vėdinamas ir dezinfekuojamas: dezinfekuojamos rankenos, po valymo keičiami skudurai“, – sakė vairuotojas, vykdantis individualią veiklą.
– Ar jūs vežate keleivius, jeigu jie nedėvi apsaugos priemonių nuo koronaviruso?
Kai kurie vairuotojai stebi susiklosčiusią situaciją: jeigu keleivis dėvi kaukę, tai tada ir vairuotojai prisidengia veidą.
– Per karantiną susiformavo toks įprotis, kad reikia saugotis, o prieš kelias savaites ir vadovai mums pranešė, kad vairuotojams kaukės vėl yra būtinos, o keleiviams tik rekomenduojamos. Kodėl? Mes teikiame viešą paslaugą, tai kodėl tik vairuotojas turi dėvėti kaukę. Aš visuomet darau taip, kad keleivis dėvėtų kaukę – be jos keleivio nevežu.
Kai keleivis, nedėvintis apsaugos priemonių, atsisėda į automobilį, nepradedu kelionės, o paklausiu, ar turi kaukę. Supratingi keleiviai visuomet užsideda kaukę arba jei mato, kad vairuotojas saugojasi, tai dar eidami link automobilio patys veidą užsidengia kauke. Pasitaiko klientų, kurie mėgsta pasiginčyti, tačiau tada gražiai paprašau išlipti iš automobilio ir baigti kelionę.
Sunkiausia paprašyti užsidėti kaukę buvo pirmus kelis kartus, vėliau tapo lengviau. Juk mano automobilis – mano taisyklės. Dėviu medicininę kaukę ir stengiuosi ją keisti kas dvi valandas, per tą laiką aptarnauju 6 – 8 keleivius.
– Ar jūsų kolegos noriai dėvi nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones?
– Tie, su kuriais bendrauju, stengiasi palaikyti automobilį švarų ir apsisaugoti. Tačiau yra ir tokių, kurie neatsižvelgia į saugumo reikalavimus: gal jie nuomojasi automobilį, dirba autoparke, ir jiems reikia gerokai padirbėti, kad uždirbtų. Teko matyti, kad man nepaėmus kaukės nedėvinčio keleivio, atvažiuoja kitas vairuotojas ir klientą veža.
Kai kurie vairuotojai stebi susiklosčiusią situaciją: jeigu keleivis dėvi kaukę, tai tada ir vairuotojai prisidengia veidą.
Kartą sustabdžiau vairuotoją (ne mūsų tautybės) ir paklausiau, kodėl jis nedėvi kaukės, jeigu tai privaloma. Jis atsakė, kad atvažiavo dirbti, ir darys ką nori. Aš neskundžiau jo, tik perspėjau, kad gali atsirasti žmogus, kuris dėl jo elgesio parašys skundą „Boltui“ arba susirgus vienam keleiviui prasidės viruso plitimo grandinė. Man malonu padėti kitiems vairuotojams suprasti, kaip veiksmingiau dirbti ir saugoti vieni kitus.
– Ar vežate klientus priekinėje keleivio sėdynėje?
– Dar nuo karantino priekinės mano septinviečio automobilio durelės yra blokuojamos. Mano automobilį gali išsikviesti tik trys žmonės, jeigu ateina daugiau žmonių, prašau kviesti aukštesnės kategorijos automobilį. Penktadienio naktimis, kai dirbti pelningiausia, dėl to būna daug ginčų su girtais keleiviais. Tik esant ekstra atvejui (jeigu žmogui labai bloga) sodinu jį į 6 – 7 vietą.
– Pačiai teko važiuoti su pavežėju, kurio visi automobilio langai buvo gerokai praverti.
– Automobilio gale langų neatidarau, nes keleiviai gali susirgti. Aš šiek tiek praveriu savo langą, kad salonas vėdintųsi. Jeigu keleivis paprašo praverti jo langus, tuomet savo uždarau. Pasibaigus kelionei atidarau visus langus arba duris, kad automobilis visiškai išsivėdintų.
-
Klientas įspėja: „Bolt“ nevažiavau, tačiau pinigus už kelionę nuskaičiavo 21
Nuskaičiavo pinigus
Pašnekovas pasakojo, kad susikūręs paskyrą „Bolt“ programėlėje prie jos priskyrė ir banko kortelės duomenis, kad už pavėžėjimo paslaugas būtų patogiau atsiskaityti. „Tačiau prieš keletą dienų nuo mano banko sąskaitos buvo nuskaičiuoti pinigai už kelionę, kurios neturėjau. Gal ir nebūčiau to pastebėjęs, jeigu iš banko negaučiau SMS žinučių apie pinigų nuskaitymą iš mano banko sąskaitos bei nebūčiau nuolat sekęs laukiamo vairuotojo veiksmų mobiliojoje „Bolt“ programėlėje“, – pasakoja vyras.
Anot jo, gruodžio 23 dieną apie 18 val. nuo Vilniuje esančio prekybos centro „Akropolis“ jis norėjo nuvykti namo į Viršuliškių mikrorajoną, tad išsikvietė „Bolt“ automobilį.
Skambinau „Bolt“ vairuotojui, kuris ir turėjo mane vežti, tačiau jis su manimi kalbėti nenorėjo ir į mano skambučius neatsakė. Po trijų minučių ši kelionė buvo baigta ir nuo mano asmeninės banko sąskaitos buvo nuskaičiuoti pinigai už šią kelionę, į kurią nevažiavau.
„Belaukiant iškviesto automobilio pastebėjau, jog „Bolt“ mobiliojoje programėlėje staiga pasikeitė vežimo statusas. Buvo rašoma, jog vykstama į kelionės tikslą, nors man einant link automobilio jis nuvažiavo ir turėjęs pasukti į kairę mano nurodytu adresu pasuko į priešingą pusę“, – D. Dainauskas teigė likęs stovėti prie prekybos centro.
„Tuomet skambinau „Bolt“ vairuotojui, kuris ir turėjo mane vežti, tačiau jis su manimi kalbėti nenorėjo ir į mano skambučius neatsakė. Po trijų minučių ši kelionė buvo baigta ir nuo mano asmeninės banko sąskaitos buvo nuskaičiuoti pinigai už šią kelionę, į kurią nevažiavau. Kelionė kainavo 2,40 euro“, – vilnietis pasakojo, kad tuomet jis į įmonę skambino bendruoju telefono numeriu, tačiau pagalbos nesulaukė.
D. Dainausko nuotr.
„Kai nepavyko pirmas kvietimas, tai norėjau vairuotoją išsikvieti telefonu, tačiau tada reikia atsiskaityti tik grynaisiais, tad vairuotoją dar kartą kviečiau per programėlę“, – šį kartą kelionė pavyko ir vilnietis namo grįžo sėkmingai. Už pavėžėjimo paslaugas jis šįkart sumokėjo 3,80 euro.
D. Dainauskas teigė, kad esmė yra ne keletoje eurų, tačiau ši situacija parodė, kad labai lengva pasisavinti svetimus pinigus iš žmogaus asmeninės banko sąskaitos už paslaugas, kurios nebuvo suteiktos. „Šį kartą suma yra nedidelė, bet kitą kartą gali būti ir 30 ar 50 eurų, o juk aš patikiu savo banko kortelės duomenis šiai įmonei“, – vyras teigė, kad jo pasitikėjimas yra sugriautas.
Aiškino skirtingai
D. Dainauskas rankų nenuleido: kreipėsi ne tik į „Bolt“, bet ir paviešino situaciją socialiniuose tinkluose.
„Dėl šios situacijos „Bolt“ parašiau elektroninį laišką ir penktadienį gavau atsakymą, jog pinigai už šią neįvykusią kelionę bus pervesti į mano banko sąskaitą. Atstovai manęs atsiprašė. Tada jie sakė, kad įvyko sistemos klaida. Šiandien jie kalba kitaip – mandagiai paminėjo, kad vairuotojas paėmė ne tą keleivį. Jie man suteikė ir nuolaidų. Sakė, kad pinigai yra grąžinti, tačiau pirmadienio ryte jų dar nebuvo“, – pasakojo pašnekovas.
Pirmadienio popietę pašnekovas patikslino, kad pinigai į jo banko sąskaitą buvo pervesti.
Vyras teigė, kad klystame visi, tačiau svarbiausia spręsti problemas ir kalbėti, o to jis šioje situacijoje pasigedo. „Tik po šios istorijos paviešinimo į mane dar kartą kreipėsi „Bolt“ ir priėmė mane tenkinantį sprendimą – suteikė nuolaidų kitoms kelionėms. Sprendimą jie priėmė ne tą pačią dieną, kai į juos kreipiausi“, – aiškino vyras.
Vilnietis savo istorija ir nuotraukomis, kuriose užfiksuoti kelionės, į kurią D. Dainauskas nesileido, ir įvykusios kelionės maršrutai, pasidalijo ir viešoje grupėje socialiniuose tinkluose.
Kairėje pusėje užfiksuotas kelionės, į kurią D. Dainauskas nesileido, dešinėje – įvykusios kelionės maršrutas. D. Dainausko nuotr.
Po įrašu nugulė ir daugiau komentarų apie nesusipratimus su „Bolt“. „Man irgi buvo nuskaičiuoti pinigai iš sąskaitos, vairuotojas ne pagal adresą atvažiavo, jo telefono numeris nenaudojamas,pinigai nuskaičiuoti, įmonė žadėjo juos grąžinti, bet negrąžino“, – rašė Galina.
„Būna, kad atsiskaitai, o kitą dieną nori pasinaudoti paslaugomis, o ekrane rodo, kad reikia susimokėti už praėjusią, kol nepaskambini ir nepaaiškini situacijos, tol jie nenori kažko daryt“, – rašė ir Andžej.
Pinigus grąžino po kelių dienų
„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius portalui teigė, kad ši situacija buvo draugiškai išspręsta.
„Šią situaciją žinome ir su keleiviu ją draugiškai išsprendėme tą pačią dieną, kuomet jis į mus kreipėsi. Labai apgailestaujame, jog klientui teko susidurti su tokiais techniniais nesklandumais, kurie pasitaiko itin retai ir juos spręsti buvo imtasi iškart po įvykio užfiksavimo“, – aiškino A. Pacevičius.
„Gavus kliento kreipimąsi ir išsiaiškinus situaciją, pinigai už neįvykusią kelionę buvo iškart grąžinti. Kadangi elektroniniu paštu buvo kreiptasi penktadienį, gruodžio 27 d., vėlyvą popietę, bankinė operacija galėjo užtrukti dėl objektyvių priežasčių“, – sakė „Bolt“ vadovas Lietuvoje.
Anot jo, klientas šiuo atveju pasielgė teisingai, kreipėsi į „Bolt“, tačiau paaiškino, kad geriausia kreiptis ne bendruoju numeriu, o į klientų aptarnavimo specialistus. Nenorintys skambinti, informaciją gali rasti šiuo adresu.