-
Žaidimų pelės „SteelSeries Rival 710“ apžvalga
Pasak Varle.lt žaidimų įrangos specialistų, žaidėjai iš kompiuterinės įrangos priedų tikisi, kad jie su virtualiais priešais leis kovoti maksimaliai efektyviai, todėl negaili pinigų naujoms klaviatūroms, ausinėms ir pelėms. „SteelSeries Rival 710“ yra tikras meno kūrinys, kurį galima drąsiai rekomenduoti visiems žaidėjams, nes ši pelė turi daugiau įdomių detalių nei kai kurie išmaniųjų telefonų flagmanai.
Komplektacija ir dizainas
Pirmasis dalykas, kuris pasikeitė „Rival 710“ modelyje lyginant su pirmtaku – tai pakuotė, kuri dabar tapo šiek tiek didesnė ir paprastesnė. Nepaisant to, visa reikalingą tiek rinkodarinę, tiek techninę informaciją čia rasime. Komplektacijos sudėtis nepasikeitė. Be pelės, čia rasime du nuimamus laidus (2 m pintą ir 1 m nepintą) ir instrukciją.
Varle.lt specialistai pastebi, kad lyginant su senesniu „Rival 700“ modeliu, naujoji pelė nepatyrė jokių didelių formos ir matmenų pakeitimų. „Rival 710“ sveria 135 g ir pasižymi tokiais matmenimis: 124.8 x 72.6 x 42 mm. Galima teigti, kad tai yra viena sunkiausių savo segmente pelių. Ko gero vienintelis dizaino skirtumas, kurį galima pastebėti, slypi viršutinio skydelio galinės dalies medžiagose. „Rival 710“ modelyje „soft-touch“ danga yra labiau aksominė, jei ją lyginsime su pagrindinių mygtukų danga. Tuo tarpu „Rival 700“ galinis skydelis buvo pagamintas iš matinio plastiko. Centre, už ratuko, yra siauras raiškos keitimo klavišas, kuris pasispaudžia tiksliai ir lengvai.
Galima pasakyti, kad „Rival 710“ dizainas kažkiek primena sportinį automobilį: nieko nereikalingo, tik sklandžios formos ir aštrūs perėjimai tarp skydelių. Po naudotojo delnu malonus lietimui plastikas, čia taip pat matosi ir gamintojo logotipas. Žinoma, logotipas yra apšviečiamas ir jo pakaks apšviesti pusei kambario. Kita viršutinio skydelio pusė atitenka dviems mygtukams. Jie pakankamai dideli ir pasispaudžia per visą savo ilgį, kas iš tikro yra labai patogu tiek dešiniarankiams, tiek kairiarankiams. Kairės pusės kraštinėje yra tvirtos gumos įspūdį kelianti sritis bei du dideli mygtukai į priekį ir atgal. Įprastai žaidimuose jie naudojami visai kitiems tikslams ir, žinoma, juos galima užprogramuoti savo poreikiams. Toliau nuo klavišų yra svarbios informacijos išvesčiai skirtas OLED ekranas, kuris yra viena ryškiausių šios pelės ypatybių. Buvo spėjimų apie jo išnaudojimą žaidimuose atvaizduojant, pavyzdžiui, šovinių likutį, tačiau tai būtų ne itin patogu. Bet kokiu atveju, OLED ekranas yra tikrai smagi funkcija, kuri patiks profesionaliems, turnyruose dalyvaujantiems žaidėjams, kurie į jį galės įsidėti savo komandos logotipą ir pan.
Galinė viršutinio skydelio nugarėlė nusiima ir leidžia apžiūrėti LED diodo langelį ir paslėptą serijinį pelės numerį. Reikėtų pažymėti, kad jokių magnetų čia nėra, viskas laikosi kelių plastmasinių skląsčių dėka. Apatinėje pelės korpuso dalyje taip pat nėra jokių didelių pakeitimų. Trijų tefloninių aprūpintų kabliukais lengvesniam demontažui kojelių forma ir padėtis nepasikeitė. Taip pat savo vietoje liko nuimamas optinio jutiklio su infraraudonųjų spindulių apšvietimu jutiklio modelis, kurį prilaiko keturi varžtai. Ir nors anksčiau tai buvo „Pixart 3360“, o dabar „TrueMove 3“, jų skirtumą galima užfiksuoti tik instrumentiškai, nes antrasis yra tiesiog nedidelė pirmojo jutiklio modifikacija labiau programine prasme.
Svarbesni skirtumai slypi po pagrindinių mygtukų skydeliais. Dabar čia turime jungiklius, kurie yra orientuoti į 60 mln. paspaudimų, o ne 30 mln., kaip buvo „Rival 700“ modelyje. Reikėtų pasakyti, kad mygtukų veikimas yra tikslus ir tylus. Paspaudimai registruojami paspaudus bet kurį mygtukų paviršiaus tašką. Slinkties ratukas yra gumuotas su gerai atskiriamomis fiksacijos padėtimis. Laidas į „Rival 710“ pelės korpusą eina per vidurį. Pagal nutylėjimą laidas yra atjungtas.
Reikėtų pasakyti, kad laidas yra tai, ką labai norėjosi pakeisti „Rival 700“ modelyje. Deja, naujame modelyje čia jokių pakeitimų neįvyko. Ilgas pintas 2 m. laidas vis dar toks plonas ir kietas kaip viela. Antrasis, 1 m ilgio nepintas laidas šiek tiek minkštesnis. Jis skirtas naudojimui su nešiojamais kompiuteriais.
„Rival 710“ yra didelė ir pakankamai sunki žaidimų pelė, orientuota į didelį ar vidutinį delną. Žaidimų pelė turi dvi tradicines apšvietimo zonas: logotipą ir ratuką. RGB apšvietimas ir spalvų perteikimas atrodo korektiškai, šios zonos valdomos atskirai. Ekranas pasižymi šviesiai oranžiniu atspalviu ir atsijungia automatiškai po tam tikro laiko, kai pelė būna neaktyvi.
Programinė įranga
Žaidimų pelė „SteelSeries Rival 710“ naudoja universalią „SteelSeries Engine 3“ tvarkyklę, kurią visada galima atsisiųsti iš oficialios gamintojo svetainės. Tvarkyklės nustatymuose galima pasirinkti vieną iš 12 sąsajos kalbų, atnaujinimų diegimo variantą (automatiškai arba pagal užklausą), pranešimų atjungimą ir automatinės pradžios variantą. Be to, yra galimybė ignoruoti „Windows“ pelės nustatymus, taip pat išjungti tokius parametrus, kaip padidintas žymeklio tikslumas bei jo greičio daugiklis, kurie gali lemti jutiklio veikimo gedimus. Reikėtų pažymėti tai, kad jei tvarkyklė nustatys, jog šie parametrai yra aktyvuoti, ji pasiūlys juos automatiškai išjungti.
Skirtingai nei „Razer Synapse“, „SteelSeries Engine 3“ veikia ir be registracijos, tačiau sukūrus savo paskyrą programoje, galima gauti keletą malonių privalumų, pvz., įrenginių nustatymų sinchronizaciją per „CloudSync“, patobulintą techninį palaikymą ir galimybę dalyvauti varžybose ir konkursuose.
Pagrindiniame programos lange atvaizduojamas prijungtų „SteelSeries“ įrenginių sąrašas, kiekvienam kurių galima greitai konfigūracijos skirtuke priskirti konkretų profilį. Jeigu iškiltų problemų su prijungimu ar prijungtų įrenginių nustatymu, galima atidaryti kairėje esantį skirtuką, kur bus pasiūlyta pasirinkti prijungimo variantą ir pažiūrėti atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus. Dešinės pusės viršutiniame kampe yra prieigos prie pranešimų, nustatymų ir autorizacijos programoje mygtukai.
„Engine“ programėlėse galima pasirinkti suderinamos programos variantą, prie kurios indikacijos galima pririšti šviesos funkcijas, susiejus jas su konkrečiais įvykiais programoje. Beje, įmanoma sukurti ir savo suderinamos programos variantą. „Bibliotekoje“ yra saugomi visų įrenginių visi konfigūracijų profiliai. Visi prieinami pelės nustatymai surinkti viename ekrane. Kairėje skydelio pusėje yra penkių autonominių, saugomų pelės atmintyje konfigūracijų sąrašas. Žemiau yra kompiuteryje saugomų profilių sąrašas. Komandų priskyrimui yra prieinami 7 mygtukai ir dvi slinkties kryptys.
Jutiklio nustatymas įmanomas renkantis iš dviejų numatytų jautrumo lygių diapazone nuo 100 iki 16 000 cpi intervalais po 100 cpi. Nepaisant to, kad „Rival 710“ modelyje „PMW 3360“ jutiklis pakeistas į „TrueMove 3“, raiška nepasikeitė ir sudaro 12 000 cpi. Jutikliui nustatomi pagreičio ir greičio mažinimo lygiai, trajektorijos tiesiškumas ir dažnis 125/250/500 intervaluose arba 1000 Hz.
Dvi RGB apšvietimo zonos reguliuojamos atskirai. Joms yra numatytos 16,8 mln. įmanomų spalvų kombinacijų ir šviesos efektų paletės. Galima rinktis nuolatinį apšvietimą, nuoseklų spalvų spektro pasikeitimą, mirksėjimą, trigerio sukeltą veikimą (spalvos pasikeitimą konkrečiam laikui po paspaudimo) ir visišką apšvietimo išjungimą. Vaizdo nustatymui OLED ekrane yra numatytas atskiras mini redaktorius. Čia galima nupiešti baltos ar juodos spalvos pikseliuotą 128x36 formato piešinuką. Taip pat galima įkelti jau paruoštą vaizdą.
Makrokomandų redaktorius pakankamai paprastas. Pradėjus įrašymą, jis įrašo pelės arba klaviatūros komandas ir nuosekliai jas įsimena atsižvelgiant į laiko intervalus. Pasibaigus įrašymui viską galima redaguoti ir išsaugoti pasirinkus savo pavadinimą. Slinkties ratuko kryptys ir žymeklio judesiai neregistruojami.
Įspūdžiai naudojantis ir apibendrinimas
Galima pasakyti, kad „Rival 710“ pelės ergonomika nepasikeitė ir iš esmės primena „Rival 700“ bei „Rival 300“. Varle.lt specialistų teigimu, ši žaidimų pelė ypatingai bus patogi dešiniarankiams ir patiks tiems, kurie mieliau renkasi sunkesnius modelius. Viršutinio skydelio dangos pakeitimas į „soft-touch“ turi teigiamos įtakos maloniems jutiminiams įspūdžiams, nors pakankamai greitai renka purvą. To tikrai negalima pasakyti apie pelės šonus, kurie išlieka švarūs labai ilgai. Pretenzijų pagrindinių ir papildomų mygtukų veikimui nėra, viskas veikia tiksliai ir aiškiai. Tiesa, kai kam gali būti kažkiek nepatogu pasiekti trečią mygtuką, kuris yra šalia ekrano. „Rival 710“ slysta maloniai ir valdomai, jai nebūdinga perteklinė inercija, kas iš tikrųjų ir nestebina, turint omenyje šios pelės svorį. Jutiklio pakeitimas į „TrueMove 3“ nesukėlė jokių jaučiamų pokyčių naudojantis pele. Tiek anksčiau naudojamas „Pixart PMW 3360“, tiek dabartinis yra labai aukštos kokybės, nors „TrueMove 3“ jutiklyje žymiai patobulintas tikslumas ir optimalus jo veikimo diapazonas yra intervale nuo 100 iki 3500 cpi, kuriame įmanomas žymeklio pozicionavimas pikseliais su 1:1 tikslumu.
Varle.lt specialistai siūlo apibendrinti visus pokyčius, kurie įvyko „SteelSeries Rival 710“ modelyje lyginant su „Rival 700“. Pagrindinis skirtumas – jutiklio pakeitimas į „TrueMove 3“. Tai geras sprendimas, nes šis jutiklis pasižymi didesniu tikslumu dažniausiai žaidėjų naudojamame intervale. Naujoji žaidimų pelė aprūpinta patvaresniais, orientuotais į 60 mln. paspaudimų, jungikliais. Taip pat pakeistas galinio skydelio ir pakuotės dizainas. Tiesa, „Rival 710“ paveldėjo kai kuriuos „Rival 700“ trūkumus. Visų pirma, tai yra pakankamai didelis svoris (nors tai gana subjektyvus vertinimas), kieti laidai ir nepatogus trečio mygtuko išdėstymas. Kaina taip pat išliko pakankamai didelė. Faktiškai, „Rival 71“ tapo kosmetiniu „Rival 700“ modelio atnaujinimu. Ši žaidimų pelė turi nemažai įdomių ypatybių, tačiau klausimas, ar verta už jas mokėti lieka atviras. Bendrai, parametrų ir ergonomikos prasme, „Rival 710“ yra puikus sprendimas ir gali būti rimtu konkurentu geriausiems žaidimų pelių modeliams.
-
Kompiuterio pelės „SteelSeries Rival 310 PUBG edition“ apžvalga
Pasak Varle.lt kompiuterinių pelių specialistų, iš esmės tai yra ta pati „Rival 310“ pelė, kurios konstrukciją puošia „PUBG“ logotipas ir atpažįstama garsaus žaidimo iliustracija. Išskirtinis apgalvotas dizainas, kokybiška programinė įranga ir itin tikslus jutiklis – tai tik keletas šios žaidimų pelės privalumų.
Reikėtų pasakyti, kad „SteelSeries“ išlieka ištikima savo tradicijoms ir išlaiko atpažįstamą dizainą. „Rival 310 PUBG Edition“ dizainas nuo paprastos „Rival 310“ skiriasi tik jau minėtais elementais: „PUBG“ logotipu ir iliustracija. Galima sakyti, kad toks dizaino sprendimas dar labiau paryškina šios pelės paskirtį – žaidimams ir padaro ją spalvingesnę. Jeigu „Rival 310“ konstrukcija yra juodos ir pilkos spalvos derinys, šios Varle.lt apžvalgos herojus „Rival 310 PUBG edition“ šį derinį papildo mėlyna spalva ir „PUBG“ „papuošimai“. Ši pelė, kaip ir kitos „Rival“ pelės, pasižymi asimetrišku korpusu ir yra skirta dešiniarankiams. Įrenginys yra pagamintas iš matinio plastiko su grublėta danga. Galima pastebėti, kad pirštų atspaudų ant korpuso nelieka, o pati pelės korpuso danga atrodo patvari. Patikimą rankos sukibimą su žaidimų pele užtikrina guminiai šonai. Jie pakankamai minkšti ir pirštai čia neslysta.
Ant apatinės pelės korpuso dalies yra trys vidutinio dydžio kojelės: viena didesnė priekyje ir dvi mažesnės gale. Kiekviena kojelė turi kabliukus, kurie leidžia patogiai juos demontuoti. Priekinėje dalyje yra lipdukas su serijiniu numeriu, o per vidurį langelis su vienu geriausiu optiniu jutikliu „Pixart PMW 3360“, kuris po kelių patobulinimų gavo „TrueMove 3“ pavadinimą. Pelės apatinė dalis šiek tiek įgaubta ir tai suteikia jai papildomo patvarumo.Reikėtų pabrėžti, kad ši žaidimų pelė neturi daug valdymo elementų: du pagrindiniai mygtukai, du šoniniai, ratukas ir mygtukas dpi perjungimui. Tačiau tokio sprendimo dėka ji gavosi maksimaliai lengva ir sveria tik 88,3 g. Savaime suprantama, „Rival 310 PUBG Edition“ yra aprūpinta RGB apšvietimu. Apšvietimo efektai ir spalvos nustatomos atskirai kiekvienai zonai. Apšvietimui jokių priekaištų pasakyti negalima, jis čia tikrai ryškus ir sodrus. Žaidimų pelė yra aprūpinta 2 m ilgio USB laidu su gumine danga.
Varle.lt kompiuterinių pelių specialistai pastebi, kad „Rival 310 PUBG“ korpusas pakankamai stambus, jo ilgis siekia 127,6 mm, todėl itin mažų rankų savininkams gali būti ne itin patogu naudotis šoniniais mygtukais. Rankoje pelė guli tikrai patogiai ir prie to prisideda jau minėti guminiai šonai. Visi mygtukai pagaminti taip, kad juos tikrai malonu spausti. Ratuko veikimas irgi džiugina.
Žaidimų pelė turi „Omron“ jungiklius, kurie pasižymi 50 mln. paspaudimų resursais. „Rival 310 PUBG“ yra aprūpinta „TrueMove3“ optiniu jutikliu. Maksimali jutiklio raiška siekia 12000 dpi, o maksimalus atstumas, kurį jis gali apdoroti per sekundę – 350 col. Reikėtų pabrėžti, kad žaidimuose su 800 ir 2200 dpi jutiklis pasižymėjo ypatingu stabilumu. Žaidimų pelė yra aprūpinta vidine atmintimi nustatymų saugojimui.
Pagrindinius parametrus galima nustatyti ir koreguoti firminėje „SteelSeries Engine 3“ programoje, kurios sąsaja bus tikrai pažįstama „SteelSeries“ gaminių naudotojams. Jutiklio parametrų nustatymui yra prieinamas raiškos reguliavimas, kampų išlyginimas, pagreitis ir apklausos dažnis. Taip pat čia rasime galimybę pakeisti kiekvieno klavišo funkcionalumą bei priskirti makrokomandas.
Atskirai reikėtų paminėti skiltį su papildomomis funkcijomis „Engine Programėlės“. Čia surinkti visi instrumentai, kurie leidžia sinchronizuoti apšvietimą tarp skirtingų „SteelSeries“ įrenginių, įjungti apšvietimo mirksėjimą į muzikos taktą ir šviesos pranešimą apie įvairius įvykius.
Varle.lt specialistai apibendrindami apžvalgą teigia, kad „Rival 310 PUBG“ pasižymi visomis reikalingomis žaidimų pelei savybėmis ir puikia universalia ergonomika. Savito charakterio jai suteikia „PUBG“ stiliaus elementai, todėl su ja neliksite nepastebėti. Žaidimų pelė tarsi susilieja su ranka ir viskas, kuo ji pasižymi, pradedant nuo klasikinių paspaudimų ir baigiant iš tikrųjų tiksliu jutikliu ir lengvu slydimu, suteikia pilnos žaidimų kontrolės jausmą.
-
Belaidės pelės „SteelSeries Rival 650“ apžvalga
„SteelSeries Rival 650 Wireless“ pakuotė yra standartinio dydžio ir pasižymi tipiniu šiam danų gamintojui stiliumi. Pakuotėje rasime „Rival 650“ pelę, greitos pradžios vadovą, 2 m ilgio USB laidą, nedidelį USB siųstuvą, 8 svorius po 4 g ir mini USB/USB adapterį.
„SteelSeries Rival 650 Wireless“ korpusas yra pagamintas iš matinės spalvos plastiko su gumuotu paviršiumi. Korpusas tikrai patvarus ir liečiant malonus. Šonuose yra nuimamos dalys, kur slypi lizdai papildomiems svoriams. Varle.lt specialistų teigimu, ši papildomų pelės svorių montavimo sistema čia tikrai pakankamai protingai apgalvota, nes vietoje mechaninių skląsčių naudojami magnetai. Tokio sprendimo dėka, nors svoriai ir nesudaro integralios korpuso dalies, laikosi čia tvirtai ir stabiliai.
„SteelSeries Rival 650 Wireless“ yra 25 g sunkesnė nei „Rival 600“ pelė. Ji pasižymi tokiomis konstrukcijos matmenimis: 69 x 43 x 131 mm, taigi galima teigti, kad tai yra modelis, skirtas asmenims, kurie turi santykinai ilgesnius delnus. Ši pelė turėtų patikti „Palm Grip“ arba „Claw Grip“ būdų mėgėjams, tačiau nurodomas pirštų išdėstymas tokiu principu: 1+2+2, kadangi trūksta papildomos atramos bevardžiam pirštui. Pelės svorio pasiskirstymas yra toks pat, kaip „Rival 600“ modelyje: 45 proc. tenka priekiui ir 55 proc. – galinei daliai.
Pasak Varle.lt kompiuterinės technikos specialistų, didžiausiu „Rival 650“ atnaujinimu tapo didelės spartos belaidis ryšys. Štai dabar jau oficialiai „SteelSeries“ lygiai taip pat kaip „Razer“ ir „Logitech“ prisijungia prie gamintojų, kurie siūlo belaides peles pasižyminčias laidinių modelių našumu. Belaidžio jungiamumo kokybė tikrai stulbinanti, nes „SteelSeries Rival 650 Wireless“ veikia taip pat preciziškai kaip ir su laidu. Šiuo atveju turime reikalų su itin greitu 1 ms reakcijos laiku ir sklandžiu sekimu. Rimti žaidėjai kompiuterinėse pelėse ieško tikslaus sekimo ir dar visai neseniai net laidinės pelės prarasdavo tikslumą su aukštesniais DPI.
„Rival 650“ pelėje yra pritaikyta „Quantum Wireless 2.4GHz“ sistema, kuri pasižymi 1000 Hz (1 ms) atsinaujinimo dažniu, užtikrinančiu maksimaliai mažą vėlavimą ir patikimą prijungimą. Be to, būtina paminėti, kad „Rival 650“ yra pirmoji belaidė pelė su greitojo įkrovimo funkcija. Prijungus prie greitąjį įkrovimą palaikančio lizdo (ir priklausomai nuo pasirinkto RGB apšvietimo profilio) net 5 minutės įkrovimo gali užtikrinti daugiau nei 3 valandas naudojimo, o 15 minučių trukmės įkrovimas leis naudotis šia pele apie 10 valandų. Be belaidžių galimybių ir tikslių jutiklių technologijos, „SteelSeries Rival 650“ naudojama nustatomo pelės svorio sistema, kaip „Rival 600“ modelyje. Nustatomas svoris leidžia pakeisti pelės gravitacijos centrą 256 prieinamų kombinacijų dėka siekiant pasiekti idealią pusiausvyrą bet kokiam žaidimų stiliui. Išimta iš pakuotės „Rival 650“ sveria 121 g ir šis svoris gali būti padidintas aštuonių po 4 g kiekvienas svorių dėka.
Reikėtų pažymėti, kad pelė yra aprūpinta 7 programuojamais mygtukais ir RGB apšvietimu su 8 zonomis. Numatyta pagrindinių jungiklių gyvavimo trukmė siekia 60 mln. paspaudimų.
Pagrindiniai mygtukai pasižymi griežtu profiliu ir pakankamai kietu paspaudimo būtu. Reakcijos laikas labai greitas or paspaudimo dažnio kontrolė yra aukšto lygio. Ratukas irgi greitai ir tiksliai reaguoja, todėl tikslumas žaidimuose garantuotas.
Įrenginio viduje slypi „TrueMove3+“ jutiklis arba iš tikrųjų – du jutikliai, kurių vienas atsako už tradicinį naudotojo judesių sekimą, o kitas nuskaito LOD padėtį. Šio sprendimo tikslas akivaizdus – tikslumo padidinimas ir klaidingų jutiklio nuskaitymų pašalinimas.
Įrenginio atmintyje įrašomi jutiklio veikimo nustatymai, tačiau visi pakeitimai bei profilių, apšvietimo koregavimai ir makrokomandų nustatymai atliekami firminėje „SteelSeries Engine 3.1.3.0“ programoje. Reikėtų pažymėti, kad „SteelSeries Rival 650 Wireless“ būdingas aštuonių sričių apšvietimas. Kiekvienai sričiai galima priskirti atskirą spalvą ir švietimo būdą.
Žinoma, ko gero, per drąsu būtų teigti, kad laidinėms pelėms gresia išnykimas, nes dar labai daug žmonių pageidauja garantuoto jungiamumo laido dėka. Tačiau su nustatomo svorio galimybe, eSportui pasiruošusiu jutikliu, RGB apšvietimu ir greitojo įkrovimo funkcija, „Rival 650“ be abejonės yra rimtų apsvarstymų vertas variantas tikriems žaidėjams.
-
Kosmose naudojamos technologijos – ir kasdieniame žmonių gyvenime
Taip kalba Jurgita Čeponytė, LRT RADIJO laidos „PIN kodas“ vedėja.
„Nors atrodo, kad kosmoso tyrimams išleidžiamos sumos yra didelės, tačiau visa tai ateina ir į mūsų paprastą kasdienį gyvenimą – perimame tas pačias technologijas, kurios palengvina mūsų gyvenimą“, – teigia J. Čeponytė.
Jos teigimu, mūsų telefono kamera yra tinkama kosmosui – NASA sukūrė kamerą, kuri būtų labai maža, bet labai geros raiškos, kad astronautai galėtų ją panaudoti fotografavimui kosmose. Trečdalis telefonų šiuo metu turi tokią pačią technologiją turinčią kamerą.
„Jei norėtume pakilę į kosmosą ten praleisti savaitę, tam reikėtų 20–30 mln. dolerių, o pakilti į stratosferą užtektų ir 100 tūkst. dolerių“, – sako. J. Čeponytė.
-
Ką daryti alinant riešo skausmams?
Esant riešo kanalo sindromui paburksta pirštai, žmogus nebegeba paimti smulkių daiktų, sutrinka kai kurie judesiai.
Taip nutikus, sau padėti gali ir pats žmogus – lengvai išmasažuoti riešo zoną. Tačiau reikėtų atminti, kad šis pratimas padės tik ligos pradžioje.
Vienas didžiausių riešo priešų – kompiuterinė pelė. Tačiau riešo problemų galima išvengti įsigijus ergonominį pelės kilimėlį arba atsiraitojus dešinę rankovę.
Šiai patologijai sunku pritaikyti pratimus, kaip sako profesius Alvydas Unikauskas, bet svarbu atpalaiduoti dilbio raumenis.
Kokius pratimus pataria atlikti daktaras – įraše.