-
Naujas prefiksas „0“ jau veikia: programėlės, padėsiančios akimirksniu atnaujinti kontaktus telefone 1
Perėjimas vyks palaipsniui
Jau nuo kovo 1 d. visi šalies gyventojai galės skambindami rinkti naująjį nacionalinį prefiksą „0“, tačiau kurį laiką vis dar veiks ir tarpmiestinis prefiksas „8“. Kitaip tariant, jei anksčiau rinkti telefono numerį pradėdavome skaičiais „86“, dabar tai darysime rinkdami „06“. Dėl šios priežasties visi gyventojai turės atsinaujinti telefone esančius kontaktus.
„Lygiai metus, iki pat 2025-ųjų kovo mėn., skambinti galėsime telefono numerį rinkdami tiek su „8“, tiek ir su „0“ priekyje. Po šios datos numeriai, kurių pradžioje renkamas skaičius „8“, nebeveiks, o gyventojai bus informuojami, kad surinktas numeris negalioja ir jį reikėtų rinkti kitaip. Nors šis pokytis turės gana ilgą pereinamąjį laikotarpį, gyventojams reikėtų jam ruoštis jau dabar“, – sakė Aida Lumbytė, „Tele2“ projektų vadovė.
Ekspertė primena, kad šis pokytis susijęs su prieš beveik 20 metų įvykusiu Lietuvos tapimu Europos Sąjungos nare. Numatyti nacionalinio telefonų kodo pokyčiai užsitęsė dėl šalyje ilgai naudotų pagalbos tarnybų trumpųjų numerių, prasidėjusių skaičiumi „0“.
Jei kontaktų skiltyje telefonų numeriai įvesti ir su senuoju prefiksu aštuonetu, nuo kovo mėnesio patartina juos atnaujinti „8“ keičiant į „0“ arba naudojant tarptautinį Lietuvos kodą.
Pataria nedelsti
„Vis dar lieka galioti tarptautinis Lietuvos kodas „370“, tad jeigu telefono užrašinėje visi numeriai suvesti naudojant jį – nieko papildomai daryti nereikia. Vis dėlto, jei kontaktų skiltyje telefonų numeriai įvesti ir su senuoju prefiksu aštuonetu, nuo kovo mėnesio patartina juos atnaujinti „8“ keičiant į „0“ arba naudojant tarptautinį Lietuvos kodą. Tai galima padaryti ir rankiniu būdu, ir naudojantis specialiomis išmaniosiomis programėlėmis. Žinoma, geriausia prieš tai išsisaugoti ir atsargines visų numerių kopijas“, – patarė A. Lumbytė.
Jos teigimu, neatsinaujinus kontaktų iki senojo prefikso išjungimo datos, skambučiai nebus sujungiami – kitaip tariant, norimam adresatui prisiskambinti nebus įmanoma. A. Lumbytė priduria, kad reikėtų nepamiršti pasirūpinti ir savo šeimos nariais – kontaktų sąrašą atnaujinti vaikų telefonuose, padėti šį pokytį atlikti senjorams.
Ekspertė dalijasi įrankiu, kuris padės visus kontaktus telefone atnaujinti akimirksniu:
„Contacts Prefix Fixer“. Tai – „Android“ ir „iOS“ telefonuose veikianti išmanioji programėlė. Ją parsisiuntus, tereikia įvesti senąjį prefiksą („8“) bei naująjį prefiksą („0“) arba tarptautinį šalies kodą („370“). Tuomet programėlė automatiškai atnaujins visus kontaktus. Be to, įrankis siūlo ir kitų funkcijų – pašalinti susidubliavusius numerius arba juos formatuoti pasirinktu formatu. Programėlę „Android“ naudotojai gali parsisiųsti čia, o „iOS“ – čia.
-
RRT ataskaita: „Tele2“ išlaiko lyderio poziciją, auga interneto saugumo sprendimų poreikis 1
„Savo klientams teikiame aukštos kokybės paslaugas už gerą kainą. Investuojame į tinklo plėtrą ir diegiame naujausias technologijas, kad užtikrintume geriausią patirtį klientams. Nuolat modernizuojame vartotojų labiausiai naudojamą 4G tinklą, o greitojo 5G ryšio padengimas jau siekia daugiau kaip 2 milijonus populiacijos. Matome, kad mūsų pastangos vertinamos – ir toliau išlaikome didžiausią klientų bazę Lietuvoje“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.
„Tele2“ ketvirtąjį 2023 m. ketvirtį užėmė 45 proc. visų aktyvių kalbinio ryšio SIM kortelių rinkos. Iš viso operatoriaus paslaugomis naudojasi daugiau nei 2 mln. klientų visoje Lietuvoje.
Paskutinį praėjusių metų ketvirtį „Tele2“ verslo klientų segmentas, lyginant su kitais operatoriais, augo sparčiausiai visoje rinkoje – klientų skaičius padidėjo 1,9 proc. Tuo tarpu per metus augimas siekė 4,6 proc.
Nuolat modernizuojame vartotojų labiausiai naudojamą 4G tinklą, o greitojo 5G ryšio padengimas jau siekia daugiau kaip 2 milijonus populiacijos.
Didžiausią rinkos dalį išlaikė ir „Tele2“ išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ – ji užima net 54,5 proc. rinkos.
Bendras išsiųstų ir priimtų duomenų kiekis „Tele2“ tinkle išaugo 8,8 proc. ir pasiekė 120,9 tūkst. TB. Nors išlieka tendencija, kad klientai ir toliau naršo vis daugiau, o bendravimui renkasi mobiliąsias programėles, „Tele2“ tinkle įdiegti dirbtinio intelekto sprendimai ne tik taupo elektrą ir efektyvina viso ryšio tinklo veiklą, bet ir optimizuoja klientų sunaudojamą GB kiekį.
Dėmesys interneto saugumui
Augant interneto duomenų naudojimui, „Tele2“ skiria didelį dėmesį interneto saugumui. Per 2023 m. bendrovė užblokavo daugiau kaip 5 mln. bandymų pasiekti puslapius su nepilnamečių seksualinio išnaudojimo vaizdais, iš kurių beveik 275 tūkst. – Lietuvoje.
2023 m. kovo mėn. „Tele2“ tinkle pradėjo veikti kibernetinio saugumo paslauga. Nuo veikimo pradžios, ši paslauga padėjo užkirsti kelią 260 mln. kibernetinių grėsmių.
Kiekvieną mėnesį stebimas įvairių kibernetinių grėsmių skaičių augimas. Sukčiai vis išradingiau organizuoja atakas, tarp kurių – kenkėjiškos programinės įrangos diegimas, „fišingas“, „C&C“ atakos, o papildomos kibernetinio saugumo paslaugos padeda nuo jų apsisaugoti.
Investicijos į tinklo kokybę ir 5G plėtrą
„Tele2“ nuolat investuoja į ryšio kokybės gerinimą. 2023 m. bendrovės investicijos siekė 26,9 mln. eurų. „Tele2“ sparčiai diegia 5G ryšio stotis visoje Lietuvoje ir nuolat gerina 4G bei 4G+++ tinklus. Jau dabar greituoju 5G ryšiu „Tele2“ tinkle gali naudotis daugiau nei 2 mln. Lietuvos gyventojų.
Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos elektroninių ryšių 2023 m. ketvirtojo ketvirčio ataskaitą rasite čia.