-
Kai kurios tragiškos kaktomušos mįslės įmintos: jau aišku, kas vairavo „Mercedes-Benz“ 109
Šiaulių apskrities policijos atstovė Gailutė Smagriūnienė BNS sakė, kad 2020 metų kovo 9 dieną šis šiaulietis buvo sustabdytas K. Korsako gatvėje Šiauliuose, jis tada vairavo automobilį „Chrysler Grand Voyager“, jam buvo nustatytas 2,52 promilės girtumas. Dėl vairavimo išgėrus buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Tų pačių metų balandį teismas nutarė perduoti vairuotoją laiduotojo žinion ir trejiems metams atėmė teisę vairuoti, taip pat teismas nusprendė iš vairuotojo išieškoti mašinos vertė atitinkančią pinigų sumą – 2,3 tūkst. eurų.
Kauno prokuratūros atstovė Tautvilė Merkevičiūtė BNS sakė, kad panašiu laikotarpiu buvo nustatyti dar trys vairuotojo padaryti pažeidimai – du susiję su mašinos statymu, trečiasis – su leistino greičio viršijimu.
Automobilis „Mercedes-Benz“, kuriuo jis, lėkęs prieš eismą, rėžėsi į „BMW 540“, tuo metu lenkusį pirmąja eismo juosta važiavusį „Škoda Octavia“, buvo registruotas T. Raubos sutuoktinės vardu.
Pareigūnams paskambinus šiai po nelaimės, ji teigė, kad yra sanatorijoje, į kurią tą vakarą atvyko su sutuoktiniu, bet šis netrukus netikėtai kažkur išvažiavo.
Taip pat žuvęs BMW vairuotojas, kuris, laimė, važiavo vienas, oficialiai nepatvirtintais duomenimis – kaunietis, grįžęs į namus aplankęs anūkus.
Viena iš versijų, prie kurios šiandien ryte buvo linkę ikiteisminį tyrimą dėl šios tragiškos kaktomušos pradėję teisėsaugininkai, – „Mercedes-Benz“ vairuotojas, panašu, kad pasiklydo, nerasdamas apsisukimo į Klaipėdą.
Feisbuko grupės „Kur stovi policija Kaune“ vaizdo įrašas.
Tokia prielaida daroma, nes prieš tai jis buvo užfiksuotas sustojęs ties Kleboniškio tiltu – prie posūkio į Jonavos gatvę. Ir, įjungęs kairį posūkį, nuvažiavo. O po to jau iš Savanorių prospekto pradėjo važiuoti prieš eismą.
Sprendžiant iš vaizdo įrašo, jo greitis buvo tikrai didesnis už leistiną. Ar tai lėmė minėto blaškymosi sukeltas stresas, ar galimai vartotas alkoholis ar net kiti kvaišalai, atsakys ekspertai, kuriems perduota iš velionio paimto kraujo. Tačiau tokie tyrimai trunka iki mėnesio.
Be to, neatmetama, kad „Mercedes-Benz“ vairuotoją galėjo suklaidinti ir navigacija.
Kraupi avarija
Kaip jau skelbėme, vėlų šeštadienio vakarą „Mercedes-Benz GL550“ vairuojamas vyro (g. 1980 m.), važiuodamas prieš eismą atsitrenkė į automobilį „BMW 540“, vairuojamą vyro (g. 1961 m.), kuris nuo smūgio atsitrenkė į ta pačia kryptimi važiavusį automobilį „Škoda Octavia“, vairuojamą vyro (g. 1992 m.). Po susidūrimo automobilis „Mercedes-Benz GL550“ trenkėsi į kelio atitvarus ir užsidegė.
Feisbuko grupės „Kur stovi policija Kaune“ vaizdo įrašas.
Per eismo įvykį žuvo automobilių „Mercedes-Benz GL550“ ir „BMW 540“ vairuotojai bei sužalota automobilio „Škoda Octavia“ keleivė (g. 1994 m.), kuri gydoma ambulatoriškai.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimo, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis per kurį žuvo žmogus.
-
Kauno pareigūnas: kai kurie tą automobilį matė dar iki tragedijos, bet niekam nepranešė – kodėl? 146
Kauno pareigūnas: kai kurie tą automobilį matė dar iki tragedijos, bet niekam nepranešė – kodėl? 146
Sekmadienio vakarą Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Reagavimo valdybos viršininkas Mindaugas Kairys socialiniame tinkle „Facebook“ išsakė prasmingas mintis apie Kaune įvykusią tragediją ir sutiko jomis pasidalyti su portalo kauno.diena.lt skaitytojais.
„Tragedija – tai momentas, kuris priverčia susimąstyti, pasijausti nesaugiai, neužtikrintai ir neramiai. Išgirdę apie vakarykštį eismo įvykį, greičiausiai pagalvojote, kad „ačiū Dievui, ne aš ten važiavau.“ Pagalvojote ir apie savo artimuosius, vaikus, draugus, o kas, jeigu ten būtų jie? O jei būčiau aš? Įsivaizduojamos galimos nelaimės vaizdas daug kam sukėlė siaubą“, – šeštadienį po žinios apie šią kraupią avariją ne vieną aplankiusias mintis apibūdino Kauno pareigūnas.
Mindaugas Kairys/Asmeninio archyvo nuotr.
Anot M. Kairio, perskaityti straipsniai, komentarai ir diskusijos leidžia suprasti, kad daugelis vienareikšmiškai ir neginčijamai vertina situaciją.
„Tačiau yra ir komentarų, kad esą kažkas matė automobilį, važiuojantį prieš eismą prieš savaitę; kažkas jį matė likus dešimčiai minučių iki tragedijos. Dar kažkuris prisiminė „Audi RS“ gaudynes, pagalvojo, kad tai – tarnybų automobilis. Matė, bet galvojo, kad sugedo, o jei sugedo, tai apsisuks. Dar vienas komentatorius prisipažįsta signalizavęs garso signalu ir panašiai“, – žmonių reakcijas apibendrino pareigūnas ir iškart paklausė: „Bet niekam nepranešė. Kodėl? Pasimetė, nevertino rimtai? Tikrai? Skamba keistai…“
Esame išsilavinę žmonės, savo įraše toliau tęsė M. Kairys, gebame kritiškai mąstyti ir turime gan gerą nuovoką.
Bet reikia dar vienos tragedijos, kad susimąstytumėme, ar padarėme viską, kad tokie tragiški eismo įvykiai nepasikartotų.
„Bet reikia dar vienos tragedijos, kad susimąstytumėme, ar padarėme viską, kad tokie tragiški eismo įvykiai nepasikartotų. Vienoje atviroje grupėje merginos, pranešusios apie policijos „reidą“, paklausiau, kodėl ji taip padarė. Koks jūsų įrašo tikslas, parašiau jai. Įspėti girtą, neturintį teisės vairuoti ar tą, kuriam teisė vairuoti yra atimta? Ji atrašė paprastu klausimu – o tai kam tada ši grupė reikalinga? Ir tikrai pats susimąsčiau – kam gi?“ – apie ne vienos feisbuke sukurtos grupės „naudą“ užsiminė pareigūnas ir dar pridėjo: „Visi veiksmai, tokie, kaip pranešinėjimas apie policiją, reidus, trikojus, tikrinimus ar tiesiog abejingumas yra „bendrininkavimas“, veikimas tyčia, kuris leidžia kartotis tokioms ir panašioms nelaimėms bei tragedijoms. Dar blogiau. Kai nepranešame apie apsvaigusį žmogų, kai matome jį sėdant į automobilį vairuoti ar važiuojame su juo, mes palydime arba vykstame kartu į nelaimę…“
Anot M. Kairio, labai gaila, kad apie tai pagalvojame tik jau žiūrėdami į žiaurius padarinius.
„Užuojata artimiesiems. Pagarba iš ugnies ištraukusiems žmogų, bandžiusiems padėti ir skambinusiems pagalbai. Visi vairuokite saugiai ir atsakingai. Jei matote ar žinote apie galimą pažeidimą, visada paskambinkite. Numerį žinote. O mes tikrai patikrinsime“, – būti sąmoningiems kvietė Reagavimo valdybos viršininkas.
Kraupi avarija
Kaip jau skelbėme, šeštadienio vakarą „Mercedes-Benz GL550“ vairuojamas vyro (g. 1980 m.), važiuodamas prieš eismą atsitrenkė į automobilį „BMW 540“, vairuojamą vyro (g. 1961 m.), kuris nuo smūgio atsitrenkė į ta pačia kryptimi važiavusį automobilį „Škoda Octavia“, vairuojamą vyro (g. 1992 m.). Po susidūrimo automobilis „Mercedes-Benz GL550“ trenkėsi į kelio atitvarus ir užsidegė.
Per eismo įvykį žuvo automobilių „Mercedes-Benz GL550“ ir „BMW 540“ vairuotojai bei sužalota automobilio „Škoda Octavia“ keleivė (g. 1994 m.), kuri gydoma ambulatoriškai.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimo, jeigu dėl to įvyko eismo įvykis per kurį žuvo žmogus.
-
Kraupi avarija Kaune: vyras plikomis rankomis iš degančio „Mercedes-Benz“ ištraukė vairuotoją 62
Daugiausia dėmesio socialiniuose tinkluose sulaukė vaizdo įrašas, kuriame užfiksuota tragiška „Mercedes-Benz“ ir BMW kaktomuša. Pasipylė šimtai komentarų, kuriuose svarstoma, kas galėjo nutikti, kad avarijos kaltininkas važiavo prieš eismą. Daugelis rašė, kad vairuotojas pats lėkė „į mirtį“ ir dar nusinešė niekuo dėto žmogaus gyvybę.
Feisbuko grupės „Kur stovi policija Kaune“ vaizdo įrašas.
Būtent po šiuo įrašu feisbuke atsirado vaizdo įrašas, kuriame užfiksuotas veiksmas iškart po automobilių susidūrimo. Kaip galima matyti, tuomet, kai filmavęs vyras ateina į įvykio vietą, čia dar neatvykusios specialiosios tarnybos. Jų sirenos dar tik girdimos tolumoje.
Šis vaizdo įrašas atskleidžia daugiau detalių. Filmavęs vyras nuo pamatyto vaizdo sunkiai renka žodžius. Jis užfiksavo atvira liepsna degantį „Mercedes-Benz“, o prie jo gulintį vyrą – automobilio vairuotoją. Netrukus prie filmuotojo prieina kitas vyras ir prasideda dialogas.
Priėjęs liudininkas pasakoja, kad pirmasis puolė prie degančio automobilio ir iš jo plikomis rankomis ištraukė vairuotoją.
Kai ištraukiau, tikrinau, bet jis jau be pulso.
„Gal jis dar gyvas?“ – paklausė filmuojantis žmogus.
„Kai ištraukiau, tikrinau, bet jis jau be pulso“, – jam atsakė liepsnų nepabūgęs pilietis ir iškart sulaukė klausimo, ar pats neapdegė: „Ne, viskas gerai, kai gelbėjau žmogų, automobilis dar nebuvo taip įsiliepsnojęs.“
Filmuojantis vyras dar spėjo nusistebėti, kad ant kelio mėtosi kažkurio automobilio variklis, tada pasigirsta liepsnojančio „Mercedes-Benz“ sprogimas ir vaizdo įrašas baigiamas.
Feisbuko grupės „Kur stovi policija Kaune“ vaizdo įrašas.
Kaip „Kobra 11“
Tiek avarijos liudininkai, tiek komentatoriai teigė tokio kraupaus eismo įvykio neprisimenantys. Tragedijos vietoje buvęs portalo kauno.diena.lt fotoreporteris tikino, kad ir atvykę specialiųjų tarnybų atstovai sunkiai rinko žodžius.
„Sunku patikėti, kaip surežisuota „Kobra 11“ scena. Siaubas“, – stebėjosi vienas internautas.
Atsirado žmonių, kurie teigė, kad tas pats „Mercedes-Benz“ buvo pastebėtas ir kitose vietose važiuojantis prieš eismą.
„Važiavau antra juosta, kai jis skrido į mane. Vos spėjau pasitraukti. Galimai nesiorientavo, greitis tikrai buvo daugiau nei 150 km/val. manau“, – feisbuke rašė Darius.
„Galėjau būti ir aš, jei būčiau greitėjimo juostoje“, – 15min sakė tarp Kauno ir Jonavos esančiame kaime gyvenantis Edgaras. Šeštadienio vakarą, iš Kauno važiuodamas Jonavos kryptimi, jis irgi sutiko priešpriešiais dideliu greičiu lėkusį tą patį „Mercedes-Benz“.
Skaityojo vaizdo įrašas.
Kraupi avarija
Kaip jau skelbėme, šeštadienio vakarą „Mercedes-Benz GL550“, vairuojamas vyro (g. 1980 m.), važiuodamas prieš eismą atsitrenkė į automobilį „BMW 540“, vairuojamą vyro (g. 1961 m.), kuris nuo smūgio atsitrenkė į ta pačia kryptimi važiavusį automobilį „Škoda Octavia“, vairuojamą vyro (g. 1992 m.). Po susidūrimo automobilis „Mercedes-Benz GL550“ trenkėsi į kelio atitvarus ir užsidegė.
Per eismo įvykį žuvo automobilių „Mercedes-Benz GL550“ ir „BMW 540“ vairuotojai bei sužalota automobilio „Škoda Octavia“ keleivė (g. 1994 m.), kuri gydoma ambulatoriškai.
Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimo.