Klaipėdiečio P. Stalionio darbo įrankiai – plunksna ir mikrofonas | KaunoDiena.lt

KLAIPĖDIEČIO P. STALIONIO DARBO ĮRANKIAI – PLUNKSNA IR MIKROFONAS

  • 0

Kūrėjas – irgi tam tikru požiūriu verslininkas, gyvenantis iš savo kūrybos. Dainų tekstų rašymas bei koncertinė veikla klaipėdiečiui P.Stalioniui – ir gyvenimo būdas, ir pragyvenimo šaltinis.

Kūrėjas – irgi tam tikru požiūriu verslininkas, gyvenantis iš savo kūrybos. Dainų tekstų rašymas bei koncertinė veikla klaipėdiečiui Pauliui Stalioniui – ir gyvenimo būdas, ir pragyvenimo šaltinis.

Populiarumas garantuoja uždarbį

Pasak P.Stalionio, jau baigdamas studijas jis žinojo, kad iš kūrybos galima išgyventi. Tuo dainų tekstų autorius užsiima septintus metus.

"Dalį algos gaunu iš Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos (LATGA). Yra tokių žmonių, kurių daugybė kūrinių sukasi radijo bei televizijos eteryje ir kurie gali gyventi iš viso nieko nedirbdami, jiems pakanka agentūros išmokų", – pasakojo klaipėdietis atlikėjas ir dainų autorius P.Stalionis.

Teigiama, kad kuo daugiau kartų autoriaus kūriniai skamba eteryje, tuo daugiau jam sumoka LATGA. Esą televizijoje ar radijuje paprastai fiksuojama, kiek ir kokių kūrinių skambėjo, kieno žodžiai, kieno muzika. Ir tokios ataskaitos siunčiamos į LATGA.

O asociacija kiekvieną ketvirtį pagal skambėjusių kūrinių skaičių išsiunčia honorarus jų kūrėjams – tekstų autoriams ir kompozitoriams. Kai kurie kūrėjai gali iš to pragyventi.

"Pasitaiko atvejų, kai stengiamasi neužfiksuoti visų nuskambėjusių kūrinių. Pats esu su tuo susidūręs, nežinau, kas čia nesąžiningai pasielgė. Manęs viena televizija paprašė sukurti kalėdinį tekstą, Deivydas Zvonkus parašė muziką ir tą dainą pats girdėjau skambant bent 10 kartų, o honorarą atsiuntė už tris kartus", – prisiminė klaipėdietis.

P.Stalionis pasakojo, kad kaip tik lankėsi asociacijoje ir paklausė, kodėl taip yra. Asociacija kreipėsi į televiziją ir paaiškėjo, kad autorius buvo teisus. Honoraro skirtumas jam ir D.Zvonkui buvo grąžintas. Pasak Pauliaus, jei būtų buvęs ne toks atkaklus, du su puse tūkstančio litų būtų praradęs.

"Ne visi pinigai paimti"

Kūrėjai pripažįsta, kad pinigai už kūrybą nėra nuolatiniai ir garantuoti. Tačiau iš agentūros gaunamų lėšų esą pakanka mokesčiams susimokėti.

"Tai irgi gerai, nes įdirbis – ne veltui. Pirmuosius dainų tekstus parašiau dar prieš 12 metų, tos dainos skamba iki šiol ir aš už tai gaunu pinigus", – džiaugėsi P.Stalionis.
LATGA moka tik už originalias, bet ne verstines ar perdarytas, kopijuotas dainas.

"Būna, kai autoriai kaltinami plagiatu, tačiau oktavoje yra septynios natos, kad ir kaip jas dėliosi, pasitaiko panašumų. Kažkada kompozitorius Benjaminas Gorbulskis yra pasakęs, kad visos dainos jau seniai parašytos, tik ne visi pinigai už jas paimti", – sakė P.Stalionis.

Šiuo metu LATGA agentūroje užregistruota 150 P.Stalionio sukurtų dainų tekstų. Tačiau iš tų 150 eteryje skamba maždaug trečdalis.

"Manau, kad tai nemažai. Žinoma, yra ir nepasisekusių darbų, ne viskas pavyksta", – teigė autorius.

Lengviausias uždarbio kelias

Kai norima daug ir greitai uždirbti iš kūrybos, esą dažniausiai siekiama įsivelti į skandalus. Lietuvoje tai – labai populiarus sprendimas. Teigiama, kad nuotrauka su pikantiška istorija, pakliuvusi į žurnalų viršelius, garantuoja laikiną populiarumą. Tada atlikėjai kurį laiką kviečiami koncertuoti į naktinius klubus, iš to irgi nemažai uždirba.

"Kai pradėjau dainuoti, man irgi pasiūlė intrigą – štai yra jauna atlikėja, mes galėtume būti pora. Tegul sukasi apkalbos, nes žmonėms tokie dalykai patinka. Tai – lengvas būdas laikinai pagarsėti, tada dainos dažniau sukasi eteryje, pagausėja kvietimų koncertuoti klubuose ir kitur. Tačiau aš to varianto atsisakiau", – pasakojo P.Stalionis.

Kalbama, kad vienai merginų grupei užteko pusnuogėms nusifotografuoti žurnalo viršeliui ir jos kelis mėnesius turėjo darbo. Skandalingas dainininkes kvietė koncertuoti Vilniaus ir Kauno klubai. Taigi, sumanymas atsipirko. Tačiau tai – laikinas uždarbis ir su kūryba jis nieko bendra neturi. Naujosios "žvaigždutės" dingo iš eterio po vienos vasaros nuotykių.

Kaip teigiama, 90 proc. šiuolaikinių šalies atlikėjų žmonės daugiau atpažįsta iš skandalingų istorijų negu pagal jų atliekamus kūrinius. Pasak P.Stalionio, pelnytis iš tokių dirbtinų skandalų galima tik laikinai.

Alternatyva – koncertinė veikla

Yra tokių kūrėjų, kurių darbai Lietuvoje netransliuojami radijuje ar televizijoje, bet jie gyvena iš koncertinės veiklos. Tai jų pagrindinis pragyvenimo šaltinis.

P.Stalionis taip pat koncertuoja. Pasiteiravus, ar mokesčiai tokiems kūrėjams nėra per dideli, atlikėjas sakė: "Pakilo honorarai ir kiti turi mokėti daugiau, kad aš gaučiau sumą, kurios, manau, esu vertas už tą valandą ar dvi scenoje. Manau, mokesčiai kūrėjams per dideli, nes reikia pirkti kostiumus, reikia daryti dainų įrašus. Beje, vienas įrašas studijoje vidutiniškai kainuoja apie pusantro tūkstančio litų."

Esą būna pelningų mėnesių, tačiau būna laikotarpių, kai tarsi įpuolama į dumblą, ir tada tenka gyventi iš santaupų.

"Kai mano pirmas dainų albumas tapo auksinis, gavau gana solidžias pajamas ir nusipirkau automobilį, tačiau apie namą šiandien svajoti negaliu. Bet kita vertus, mano įdirbis – tik 6 metai kūrybos, dar labai mažai. Esu linkęs vandenį drumsti savo darbu, bet ne skandalais", – tvirtino P.Stalionis.

Pasak klaipėdiečio, bene sunkiausia šiame darbe ne tai, kad pajamos nėra nuolatinės, o tai, kad ilgesniam laikui tenka atitrūkti nuo šeimos.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS