Į įmonės pokylį – už savo pinigus | KaunoDiena.lt

Į ĮMONĖS POKYLĮ – UŽ SAVO PINIGUS

Ekonominis sunkmetis smogė ir pramogų sektoriui – šalies įmonės, anksčiau savo darbuotojams noriai organizuodavusios vasaros renginius, vis dažniau jų atsisako.

Atsisako planuotų renginių

Dar pernai didžioji dalis šalies įmonių įsivaizduoti vasaros be tradicinių pasilinksminimo vakarėlių negalėjo – daugelis vertėsi per galvas stengdamosi darbuotojams surengti kuo įdomesnius renginius. Vadinamiesiems korporatyviniams vakarėliams nebuvo gailima nei pastangų, nei pinigų – bendrovės pageidaudavo kuo įspūdingesnių švenčių. Jos savo darbuotojus stebino įžymių atlikėjų koncertais, neįprastomis ir staigmenų kupinomis pramogomis.

Tačiau šiemet situacija pasikeitė iš esmės – dauguma įmonių organizuoti vasaros renginius apskritai atsisakė, o tos, kurios vis dėlto nutarė juos rengti, keliskart sumažino biudžetus.

Pasak renginių organizavimo bendrovės "Artis totus" direktoriaus Egidijaus Švarco, ši vasara renginių organizatoriams itin sunki – anksčiau jie buvo graibstyte graibstomi ir nespėdavo įgyvendinti visų užsakymų, o šiemet norint turėti klientų tenka gerokai pavargti.

"Dar pernai žiemą užsakymų rengti šventes įmonių darbuotojams turėjome beveik visai vasarai, nes bendrovės jas planavo iš anksto. O šiemet įmonių, kurioms reikėtų mūsų paslaugų, beveik nebėra. Net didelės tarptautinės kompanijos atsisako tokių vakarėlių. Su kai kuriomis jau buvome sudarę sutartis, planavome renginius, tačiau prasidėjus vasarai bendrovės pranešė, kad vasaros švenčių darbuotojams dėl sunkmečio neberengs", – situaciją komentavo E.Švarcas.

Šventei – 100 tūkst. litų

Pašnekovas pabrėžė, kad jų bendrovė šią vasarą korporatyvinių vakarėlių nutarė apskritai neorganizuoti – tai daryti nebeapsimoka, nes dažna įmonė pageidauja, kad renginys būtų surengtas už kelis tūkstančius litų. Tačiau, surengti šventę už tokią sumą, E.Švarco teigimu, neįmanoma. Specialistas pabrėžė, kad net ir pats kukliausias renginys kompanijai kainuotų apie 6 tūkst. litų.

"Negaliu sakyti, kad įmonės apskritai nesidomi vasaros renginiais, jos domisi, prašo, kad atsiųstume komercinius pasiūlymus. Tačiau, kai sužino, kad be 6 tūkst. litų sunku bus ką nors suorganizuoti, atsako, kad šiemet jos sau to leisti negali, nes tai per brangu", – pasakojo E.Švarcas.

Tačiau pernai, jo teigimu, įmonės tokiems vakarėliams negailėdavo itin įspūdingų sumų – kai kurių įmonių darbuotojų šventės kainuodavo po 100 tūkst. litų ir daugiau. Jos vykdavo kelias dienas, neapsieidavo be įžymių atlikėjų ar grupių pasirodymų ir prabangių fejerverkų.

Šiemet bendrovėms, norinčioms už minimalias sąnaudas susiorganizuoti šventę, renginių organizatoriai siūlo tai daryti pačioms. "Įmonėms neapsimoka samdyti organizatorių, nes nėra ką organizuoti – dažnai bendrovei nebereikia nei muzikantų, nei animatorių, kurie pasirūpintų pramogomis ir žaidimais. Užsisakyti pirtį ar kaimo turizmo sodybą įmonės gali ir pačios", – paaiškino E.Švarcas.

Nori kuklių renginių

Anot renginių organizavimo bendrovės "Renginių klubas" direktorės Daivos Žukauskaitės, teigti, kad šalies įmonės renginių darbuotojams apskritai nebeorganizuoja, negalima. Dažna įmonė jų neatsisako, nes siekia motyvuoti darbuotojus. Be to, tai jau tapo tradicija, kurios nedrįstama atsisakyti.

"Tokios šventės suvienija žmones, suteikia galimybę jiems pabendrauti ir neformalioje aplinkoje, todėl įmonės deda visas pastangas, kad šių švenčių nereikėtų atsisakyti. Tiesiog šiemet tokių švenčių, kaip pernai, kainavusių po 50 tūkst.–100 tūkst. litų ir daugiau niekas nebeorganizuoja. Įmonės atsisako garsių grupių pasirodymų, joms užtenka didžėjų. Taip pat nebepageidaujami brangiai kainuojantys žaidimai, tokie kaip dažasvydis, šaudymas, laipiojimas virvėmis ir kitos per pastaruosius kelerius metus išpopuliarėjusios pramogos", – paaiškino D.Žukauskaitė.

Pasak jos, šiemet įmonės savo šventėse stengiasi apsiriboti futbolu, krepšiniu, kitais komandiniais žaidimais – viskuo, kam reikia minimalių sąnaudų.

D.Žukauskaitės duomenimis, daugelis įmonių pageidauja, kad šventės biudžetas neviršytų 10 tūkst. litų. Už tokią sumą, jos teigimu, įmanoma išnuomoti sodybą su maistu bei gėrimais. Surengti šventę su minimaliomis pramogomis bendrovei, kurioje dirba apie 100 žmonių, prireiktų apie 30 tūkst. litų.

Susimoka patys darbuotojai

Anot D.Žukauskaitės, jei bendrovė nepageidauja nei žaidimų, nei koncertų, organizuoti darbuotojų šventę joms šiemet kainuotų gerokai pigiau nei pernai – didžioji dalis kaimo turizmo sodybų, kuriose tokios šventės dažniausiai vyksta, sumažino paslaugų kainas.

"Praėjusią vasarą visos kaimo turizmo sodybos būdavo užsakytos iš anksto, o šiemet didžiąją laiko dalį jos yra tuščios, todėl gerokai sumažėjo nuomos, patiekalų bei kitų paslaugų kainos. Pernai tekdavo varžytis, kas kurią sodybą greičiau išsinuomos, o šiemet jų savininkai patys siūlo savo paslaugas", – patikino D.Žukauskaitė.

Pašnekovė pastebėjo, kad anksčiau daugiausiai pelno tokioms sodyboms atnešdavo būtent įmonių vakarėliai, todėl šiemet, kai dažna jų tokių švenčių atsisako arba nori itin kuklaus renginio, kaimo turizmo sodybos merdėja.

Renginių organizatorė pabrėžė, kad dalis sodybų net nebeima nuomos mokesčio bei gerokai sumažino kambarių arba namukų nuomos kainas tikėdamosi, jog galbūt tai paskatins įmones vasaros švenčių neatsisakyti.

Jos manymu, kai kurios įmonės rengti švenčių darbuotojams neatsisakys, tačiau jas stengsis organizuoti pačios dėl to, kad jų itin pageidauja darbuotojai. Daugelis jų net pasiryžę apmokėti dalį išlaidų.

"Teko girdėti, kad kai kurios įmonės padengia tik dalį renginio sumos, likusią surenka ir apmoka patys darbuotojai. Jei darbuotojai sutinka tai daryti, vadinasi, jiems tokių švenčių reikia. Kai kuriose įmonėse šiemet renginius organizuoja patys darbuotojai, apmokėdami ir visas išlaidas", – prisiminė pašnekovė.

Kovoja dėl klientų

Surengti šventę gerokai pigiau galima ir dėl to, kad šiemet mažesnio atlygio prašo ir renginių organizatoriai. Individualiai pagal autorines sutartis įvairias šventes tiek įmonėms, tiek ir privatiems žmonėms organizuojanti Viktorija Norvilienė patikino, kad dėl itin didelės konkurencijos šiemet stengiasi klientams pasiūlyti kuo mažesnius švenčių biudžetus.

"Tarp organizatorių šiuo metu vyksta labai didelė kova dėl klientų, kai kurie siūlosi šventes surengti neįtikėtinai mažomis kainomis, atrodo, kad jie tai daro ir nuostolingai. Tokia situacija įmonės galėtų pasinaudoti ir šventei išleisti gerokai mažiau pinigų nei anksčiau", – įsitikinusi V.Norvilienė.

V.Norvilienės duomenimis, renginių organizatoriai šiemet pageidauja gauti net iki 50 proc. mažesnius honorarus nei anksčiau.

Vis dėlto, jos tvirtinimu, šiais metais renginių organizatoriai sulaukia apie 50–60 proc. mažiau užsakymų rengti tokias šventes nei pernai.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

RaimundasJankus

Del krizes kiekviena firma skaiciuoja...

Jurate

Nereikia nusiminti sunkumai ateina, bet ir praeina...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS