Už kontrolierių klaidas moka taksi? | KaunoDiena.lt

UŽ KONTROLIERIŲ KLAIDAS MOKA TAKSI?

Klaipėdos taksistai įtaria, kad techninių apžiūrų centro darbuotojai didina savo įmonės pelną rengdami papildomas jau patikrintų automobilių apžiūras ir rasdami defektų, kurie anksčiau nebuvo fiksuoti. Taip įmonės patiria nuostolių – kol mašinos dar kartą keliauja į servisą, darbo neturi vairuotojai, pajamų negauna ir jų darbdaviai. "Transkonos" vadovai kategoriškai neigia turį išankstinę nuostatą prieš taksi automobilius, tačiau pripažįsta, kad pavaldiniai kartais daro klaidų.

Mano, kad kerštaujama

"Mes šioje situacijoje įžvelgiame tik kerštą. Vienas "Transkonos" vyriausiasis kontrolierius yra dirbęs mūsų įmonėje. Jis storžieviškai elgėsi su darbuotoja, moteriai grasino fiziniu susidorojimu, privarė iki ašarų. Todėl mums teko su juo atsisveikinti. Kartą, būdamas girtas, girdint keliems žmonėms jis pareiškė padarysiąs viską, kad sužlugdytų mūsų įmonę. Dabar nuolat jaučiame, kad savo pažadą šis žmogus tesi", – piktinosi "Švyturio taksi" atstovas bei "A taksi" direktorius Alvydas Lingevičius.

Jis pasakojo ne vienus metus pastebintis tendenciją, kai techninės apžiūros metu surašytus defektus pašalinęs vairuotojas atvažiuoja į "Transkoną", čia sumoka už antrąją apžiūrą, o įsitikinęs, kad defektai pašalinti, kontrolierius būna sustabdomas specialios komisijos. Ji imasi dar kartą purtyti automobilį ir konstatuoja visiškai kitus defektus, nei nustatė tikrintojas.

Tada mašina dar kartą važiuoja į servisą, čia šalinami užfiksuoti defektai, o grįžus į techninių apžiūrų centrą vėl tenka mokėti už apžiūrą.

Įžvelgia norą pelnytis

Taksi įmonės vadovas nesupranta, kodėl turi patirti nuostolių dėl nekokybiško kontrolierių darbo. Jo įsitikinimu, nuostolius turi atlyginti tie, kas juos padarė.

"Jeigu mano taksistas paėmė 20 eurų vietoje penkių, aš grąžinsiu klientui pinigus ir jo dar atsiprašysiu, o vairuotoją bausiu. Šiuo atveju "Transkonos" vadovai tikrina savo darbuotojus, fiksuoja, kad jie nepakankamai gerai apžiūrėjo automobilį, o mokėti už tai turime mes, o ne tas, kas padarė klaidą. Aš kiekvienu panašiu atveju patiriu maždaug tūkstančio eurų nuostolį, nes vairuotojas nedirba, o algą jam mokėti reikia. Panašu, kad reikės samdyti nepriklausomus ekspertus ir kaskart po pirmosios apžiūros prašyti jų dar kartą patikrinti mašiną bei pateikti savo išvadą. Tada bus galima ne tik užfiksuoti kontrolieriaus darbo broką, bet esu labai ryžtingai nusiteikęs kreiptis į teismą prašydamas priteisti mano naudai patirtą žalą. Kitos išeities nebematau. Po kelis kartus tikrinami visi mano automobiliai. Tikrinimo nebijau, pats esu suinteresuotas, kad į gatves riedėtų tik tvarkingos mašinos, bet ne tokia kaina. Tai labiau primena ne pasityčiojimą, o tiesioginį pažado susidoroti vykdymą. Kažin, jei patikrintume visos Lietuvos techninių apžiūrų centrų duomenis, ar nepaaiškėtų, kad tai yra jų verslas, kurio tikslas pelnytis iš automobilių savininkų, kai kiekviena patikra didina jų pelną?" – teigė A.Lingevičius.

Nuo šiol ne tik bars

Vakar po pietų A.Lingevičius, Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos vadovas Michailas Zbarazskis, kaip ir buvo iš anksto sutarta, pasibeldė į Pauliaus Pleskovo, techninių apžiūrų centro "Transkona" vadovo, kabinetą. Pokalbyje dalyvavo ir jo pavaduotojas Algimantas Idzelis.

Išklausęs pretenzijų P.Pleskovas, kaip ir priklauso įmonės vadovui, komentarą pradėjo patikindamas, jog pagrindinis jo bei visų darbuotojų tikslas – kad keliuose važinėtų tik techniškai tvarkingi automobiliai.

Įmonės vadovas priminė taisykles, jog apžiūrai transporto priemonės turi būti pateiktos techniškai tvarkingos.

"Transkonos" darbuotojai turi kontrolinį sąrašą, į kurį įtraukiamos padidintos rizikos bei atsakomybės transporto priemonės.

Taip esą elgiasi visos Lietuvos analogiškos įmonės bei Techninių apžiūrų asociacijos darbuotojai, tad įtarimus ypač "užsisėdus" vieną įmonę, P.Pleskovas atmetė.

"Žinome, kokioje įstaigoje dirbame, kokia veikla mūsų vyrai užsiima, todėl tikriname jų darbo kokybę. Taksi automobiliai tikrinami kas šeši mėnesiai, tad jiems reikalavimai yra padidinti. Kontroliuodami patikros kokybę, privalome visą automobilį patikrinti iš naujo. Jeigu nustatoma, kad mūsų darbuotojai netinkamai atlieka darbą, jie gauna per kepurę, – aiškino P.Pleskovas. – Kadangi jūs iškėlėte problemą, šiandien rengiame susirinkimą ir kelsime šį klausimą dar aštriau. Iki šiol už vieną ar du nusižengimus darbuotojai būdavo pabarami, jiems rengiami mokymai. Nuo šiol, jei kontrolinio tikrinimo metu bus randamas bent vienas papildomas defektas, administracija juos baus. Darbo kontrolę tik stiprinsime, o ne mažinsime, imsimės ir papildomų priemonių."

Klaidos sudaro dešimtadalį

"Transkonos" vadovas teigė, kad po pirmosios patikros važinėjantis automobilis gali sugesti, tad kontrolės metu aptikti gedimai – dar ne kontrolierių darbo broko įrodymas.

P.Pleskovas paaiškino, kad nepatenkinti "Transkonos" kontrolierių darbu asmenys turėtų kreiptis į įmonės atstovą, aukščiau už jį yra Transporto inspekcija, kitas žingsnis – bylinėtis teisme.

"Lietuvoje esame viena griežčiausių techninių apžiūrų įmonių, kuri atleidžia bene daugiausia darbuotojų. Tik mes turime atskirą tarnybą patikroms kontroliuoti. Darbuotojai gauna daug nuobaudų, per metus atleidžiame vieną ar du aplaidžiai dirbančius kontrolierius. Kitokios atsakomybės taikyti negalime. Beje, žmogus, kurį mini taksi įmonės atstovas, prie jo atstovaujamos bendrovės automobilių visus metus nebuvo net priėjęs. Po susirinkimo sieksime, kad visi defektai būtų nustatomi iš pirmo karto, – tvirtino P.Pleskovas. – Nėra numatyta, kad mes privalome transporto priemonės valdytojui kompensuoti nuostolius už tai, kad jo automobilis yra techniškai netvarkingas. Atvažiuokite iš anksto susitvarkę mašinas, ir nebus jokių problemų."

Pasak "Transkonos" vadovų, pernai buvo atlikta apie 400 kontrolinių patikrinimų, po jų apie 10 proc. nustatyta papildomų trūkumų arba jų nustatyta daugiau, nei realiai buvo.

Žada daugiau netylėti

Po susitikimo taksi įmonių atstovai liko nepatenkinti pokalbio rezultatu.

Pasak A.Lingevičiaus, "Transkonos" vadovai taip ir neatsakė į esminį klausimą – kodėl įmonė turi patirti nuostolių, jeigu techninę apžiūrą atlikęs kontrolierius pastebi ne visus automobilio techninės būklės trūkumus.

"Būta net absurdiškų atvejų, kai kontrolierius įrašo, jog vairuotojui matomumą trukdo ant veidrodėlio pakabintas pakabutis su kvapu. Kodėl to negalima tiesiog pasakyti žmogui? Mes nieko nenorime apgaudinėti. Mūsų interesas – kaip galima greičiau pašalinti defektus ir imtis darbo, nes kiekviena valanda, kai nedirbama, mums atneša nuostolių. Kad mūsų nebekankintų, ieškosime kaip panaikinti tokią tvarką, o tiksliau – netvarką. Teiksime ieškinius, reikalausime nuostolių atlyginimo per teismą", – neabejodamas pareiškė taksi įmonės atstovas.

GALERIJA

  • Paulius Pleskovas
Rašyti komentarą
Komentarai (7)

Taksi

Taksistai deklaruoja, kad nieko neuzdirba, pelnas mazas ir t.t. O cia sako praranda tukstancius. Tai kur tie pinigai? Ar nevertetu mokesciu inspekcijai pasidometi kodel taip yra ir patikrinti, kokios is tikro yra pajamos?

dėl pažiūrinėtojų

Kas juokinga šiais "moderniais" laikais, kad beveik visus gedimų parodymus fiksuoja kompas, tačiau nefiksuoja lempučių geltonumo, gumyčių nusidėvėjimo, skysčių prasisunkimo TAIGI GERBIAMIEJI TA ATSTOVAI PATIKRINKITE AR TAI NESUDARO 90 proc APŽIŪROS NELAIMĖLIŲ.

Tam klientui

Važinėk su greitąja arba policija, o dar geriau su katafalku.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS