Į laivus bus montuojami skruberiai | KaunoDiena.lt

Į LAIVUS BUS MONTUOJAMI SKRUBERIAI

Pirmą kartą Klaipėdoje atliekami išmetamųjų dujų įrangos, vadinamųjų skruberių, montavimo darbai.

Dalinsis darbais

Juos atlieka koncernui „BLRT Grupp“ priklausančios net kelios „Vakarų laivų gamyklos“ dukterinės bendrovės. Visus darbus prižiūri ir galutinai projektą užbaigs bei užsakovui perduos bendrovė „Vakarų laivų remontas“.

Klaipėdoje išmąstyta visa linija, kaip į olandų kompanijos „Spliethoff“ laivus sumontuoti skruberius.

 „Vakarų Baltijos laivų statykla“ stato „falškaminą“ būsimai išmetamųjų dujų įrangai įstatyti, kuris vėliau bus užkeliamas ant laivo. Bendrovė „Vakarų Vamzdynų sistemos“ tiesia vamzdynus, kuriais tekės dujos, pilnai surenka įrangą ir ją įstato į „falškaminą“. BLRT Era Klaipėdos filialas AS rūpinasi elektros instaliacijos darbais. „Baltic Premator Klaipėda“ atlieka kamino smėliavimo ir dažymo darbus. „Vakarų krova“ rūpinasi kamino transportavimo bei kėlimo darbais. Ji perplukdys kaminą iš „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ teritorijos į „Klaipėdos konteinerių terminalo“ teritoriją. Čia kranu „falškaminas“ bus užkeltas ant laivo, laikinai suvirintas ir grąžintas į „Vakarų laivų gamyklos“ teritorijoje esantį doką Nr. 219.  Čia galutinai ir bus baigti išmetamųjų dujų įrenginio montavimo darbai.

Laivo iškėlimo į doką metu lygiagrečiai bus vykdomi ir laivo triumų paviršiaus smėliavimo bei dažymo darbai naudojant specialią užsakovo ir „Baltic Premator Klaipėda“ vakuuminę smėliavimo įrangą, kuri leis išvengti dulkių bei kenksmingų medžiagų sklidimo į orą.

Greiti tempai

Bendrovei  „Vakarų laivų remontas“ išmetamųjų dujų įrangos įstatymo projektas yra naujas ir ilgai siektas. Iki šiol Lietuvoje išmetamųjų dujų valymo įrangos įrengimo darbai dar nebuvo atlikti.

Kol kas bus atliekami penkių olandų kompanijos „Spliethoff“ laivų skuberių montavimo darbai. Tai palyginti nauji du lenkiškos ir trys japoniškos statybos, atitinkamai 165 ir 185 metrų ilgio laivai.

Pirmasis laivas atplaukęs spalio pirmomis dienomis jau modernizuotas ir atiduotas užsakovui. Kiekvienam laivui pertvarkyti skiriama 18 dienų. Į šį laikotarpį įeina ne tik išmetamųjų dujų įrangos įrengimo darbai, bet ir einamasis laivo klasės remontas (ang. special survey), kuris yra privalomas atlikti kas penkeri metai.

Terminas yra įspūdingai trumpas ir didžioji dalis laivų remonto įmonių neįstengtų įsitekti į šį terminą. Kartais tokio pobūdžio modernizacija trunka net kelis mėnesius. Laivybos kompanijos tiek ilgai nenori laukti – dėl laivų prastovų patiria nuostolius.

Apsiėmusi vykdyti skruberių montavimo darbus itin greitais tempais ir atlikusi tai kokybiškai bendrovė „Vakarų laivų remontas“ tikisi sulaukti ir daugiau tokio tipo užsakymų.

Žinomas klientas

Skruberių montavimas laivuose šiuo metu yra itin populiarus, nes nuo 2015 metų sausio 1 dienos įsigaliojo griežtesni laivų sudegusio kuro atliekų išmetimo į atmosferą reikalavimai Baltijos ir Šiaurės jūrose bei Lamanšo sąsiauryje.

Skruberiai ne tik sumažina sieros junginių išmetimą į atmosferą, tausoja gamtą, bet ir padeda laivybos kompanijoms taupyti laivų kurui skirtas išlaidas. Laivuose, kur įdiegti skruberiai, galima naudoti gerokai pigesnį jūrinį mazutą.

Šiuo metu skruberiai montuojami į „Vakarų laivų remonto“ bendrovei jau žinomos olandų kompanijos „Spliethoff“ laivus. Vien 2015 metais Klaipėdoje buvo remontuojami net 9 skirtingos klasės šios kompanijos laivai. Iš viso „Spliethoff“ turi per 200 įvairaus tipo laivų. 

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS