Klaipėda planuoja naujas keltų linijas | KaunoDiena.lt

KLAIPĖDA PLANUOJA NAUJAS KELTŲ LINIJAS

Jūros keltų laivybai Baltijos jūros regione pranašaujama pakilimo banga, o Klaipėdai – naujos keltų linijos.

Planuose – kelios linijos

Lietuvos vandens transporto politikos vystymo gairėse, kurios šiuo metu yra rengiamos ir apimtų laikotarpį iki 2035 m., nurodytos konkrečios naujos linijos.

Manoma, kad iš Klaipėdos galėtų būti naujos jūrų keltų linijos į Stokholmą ir Gdanską. Įvardijama, kad galėtų būti ir kiti miestai, tačiau jie konkrečiai nenurodomi.

Iš tiesų, iš Klaipėdos žvelgiant, ir nėra tiek daug kitų šalių uostamiesčių, į kuriuos galėtų būti jūrų keltų linijos. Nebent dar viena keltų linija galėtų būti į Vokietiją.

Prieš kurį laiką buvo analizuojami planai į Klaipėdą paleisti nedidelį pakrantės keltą iš Estijos Saremos salos. Didesnių tokio kelto perspektyvų neįžvelgta, nes atstumas nuo Estijos iki Klaipėdos tokiam keltui yra per didelis. Taip pat ir didelės traukos iš Vakarų Lietuvos į Estiją nėra.

Iš Klaipėdos galėtų būti, bent buvo, bandymas paleisti keltą ir į Kaliningrado srities Baltijsko uostą. Tai vyko tuo metu, kai Rusija, nors jau ir valdoma Vladimiro Putino, nebuvo taip agresyviai nusiteikusi kaimynų atžvilgiu. Pagal tai, kokia Rusija yra dabar, jokia keltų linija iš Klaipėdos į ją neįmanoma. Tokia keltų linija būtų įmanoma tuo atveju, jei Rusija imtų byrėti ir Karaliaučiaus kraštas taptų atskira valstybe ar kokios nors kitos šalies dalimi.

Karinės politikos ekspertų vertinimu, Rusijos žlugimo procesai vyksta sparčiau, nei kas nors galėjo pagalvoti. Iki 2035 m., kurie numatyti Lietuvos vandens transporto vystymo gairėse, regione gali įvykti ryškių pokyčių.

Manoma, kad iš Klaipėdos galėtų būti naujos jūrų keltų linijos į Stokholmą ir Gdanską.

Ilgai "lipdoma" Lenkijos linija

Linijos į Stokholmą ir Gdanską per artimiausius penkerius metus greičiausiai nebus atidarytos. Nors variantas į Lenkiją būtų įdomus. Juo labiau kad Lenkijos ekonomika vystosi žymiai sparčiau nei Lietuvos.

Mūsų šalis vis labiau bendradarbiauja su Lenkija. Nebūtų nieko nuostabaus, jei tarp Vakarų Lietuvos ir Lenkijos atsirastų ir laivybos linija.

Tik išlieka klausimas, kur naudingiau būtų atidaryti laivybos liniją iš Klaipėdos į Lenkiją. Tai galėtų būti ne tik Gdanskas, o tiksliau Gdynė, nes Gdanskas planuoja į ją perkelti visas jūrų keltų linijas, bet ir Svinouiscis. Iš šio uosto yra artimesnis išvažiavimas į Vokietiją ir tiesioginis kelias į jos sostinę Berlyną.

Po to, kai nuo 2013 m. rugsėjo buvo atsisakyta keltų linijos iš Klaipėdos į Zasnicą, rytinė Vokietijos dalis tarsi liko nepasiekta. Jei keltų linija iš Klaipėdos eitų į Svinouiscį, tarsi būtų įtraukta ir rytinė Vokietija, ir vakarinė Lenkija.

Tokį keltą iš Klaipėdos, tik ne į Svinouiscį, o į šalia jo esantį Ščeciną nuo 2020 m. vasario norėjo atidaryti neilgai susisiekimo ministru buvęs Jaroslavas Narkevičius. Tą padaryti sutrukdė ne tik su juo susiję keli skandalai, bet ir prasidėjusi COVID-19 pandemija.

Ekspertai mano, kad iš Klaipėdos naudingesnė būtų linija į Gdynę. Iš jos yra išplėtotas geras susisiekimas tiek su pačios Lenkijos regionais, tiek su centrinėmis ir net pietinėmis Vakarų Europos šalimis.

2005 m. jūrų keltas "Kaunas" bandė reisus iš Klaipėdos į Gdanską. Nors šis maršrutas palyginti neilgas, truko 7–8 valandas, jis tada nepasiteisino. Dabar situacija yra pasikeitusi. Krovinių srautai iš Lenkijos į Lietuvą yra išaugę kartais. Lenkija iš esmės yra tapusi pagrindine  įvairiausių prekių tiekėja į Lietuvą.

Atsirastų ir naujų operatorių

Iš Klaipėdos yra buvusi laivybos linija į Stokholmą. Ji nepasiteisino, nes į Stokholmą buvo keleivių, bet beveik nebuvo krovinių. Be krovinių linijos būna nuostolingos.

Jei ir būtų bandoma atidaryti jūrų keltų liniją į Stokholmą, ji turėtų eiti ne tiesiogiai į Švedijos sostinę, o į netoli jos esantį Nineshamno ar kokį kitą uostą. Dabar į Nineshamną yra linijos iš Ventspilio ir Gdynės.

Iš Ventspilio į Nineshamną dažniausiai nebūna daug krovinių. Iš Lenkijos Gdynės uosto krovinių srautas yra didesnis, nes Lenkijoje prekės pigesnės už parduodamas Lietuvoje ir Latvijoje.

Jei iš Klaipėdos uosto ir būtų atidaromos naujos keltų linijos į Gdynę, Stokholmą / Nineshamną ar kokį kitą uostą, tai jų operatoriumi greičiausiai nebūtų "DFDS Seaways" – pagrindinis Klaipėdos uosto keltų operatorius. Tai galėtų būti "TT Line Lietuva", kurios linija iš Klaipėdos į Švedijos Treleborgą vis labiau įsitvirtina.

Tokiu atveju visai realu, kad iš Klaipėdos "TT Line Lietuva" galėtų būti į Lenkijos Svinouiscio uostą, nes "TT Line" su juo dirba, turi linijas į Treleborgą, o per jį ir į Vokietijos Rostoko ir Travemiundės uostus.

Jei iš Klaipėdos reikėtų trečios linijos į Švediją, kuo galima ir suabejoti, galbūt atidaryti maršrutą į Stokholmą  / Nineshamną imtųsi ir kokia nors trečia laivybos linija. Nors pritraukti laivybos linijas nėra taip paprasta, bet negalima teigti, kad neįmanoma. Vietų, kur jūrų keltai, plaukiojantys į kitus uostus, galėtų švartuotis, Klaipėdos uoste yra.

Rašyti komentarą
Komentarai (7)

Žilagalvis

Anksčiau buvo geri rezultatai, dabar liko tik planai.

Ne lyberalas

Bliat , tai kaip reiks dabar pervaziuoti namo po darbo??? Ir taip po kiemus tos furos varo is savo keltu.. Tegul jos liepu gatve varo, gal musu dudorius supras kaip Klaipeda vystosi..

Irma

Keltas i Rostocka butu labai gerai.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS