Rengiamasi rekonstruoti Žiemos uosto įlanką | KaunoDiena.lt

RENGIAMASI REKONSTRUOTI ŽIEMOS UOSTO ĮLANKĄ

Uosto direkcija paskelbė rangovų, kurie pertvarkytų tris Žiemos uosto įlankos krantines ir privažiavimo prie jų geležinkelius, konkursą.

Miesto akiračio teritorija

Žiemos uosto įlanka yra istorinė Klaipėdos uosto ir  miesto dalis. Ji buvo pastatyta 1930–1933 m., rekonstruota 1965 m., remontuota – 2011 m.

Teritorija šalia Žiemos uosto yra traukta į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą kaip istorinė Klaipėdos naujamiesčio dalis. Krantinės neišsiskiria kokiu nors istoriniu vertingumu, todėl prieš rekonstrukcij derinant dokumentus papildomų reikalavimų dėl istoriškumo nebuvo keliama. Tačiau Žiemos uosto teritorija yra Klaipėdos miesto valdžios akiratyje.

Ją, kaip galimą miesto teritoriją, bandyta įtraukti į šiuo metu rengiamą Klaipėdos bendrąjį planą, tačiau jau patvirtintame Klaipėdos uosto bendrajame plane ji numatyta kaip uosto teritorija.

Manoma, kad ateityje, kada nors vykstant uosto diversifikacijai, ši teritorija galėtų būti viena iš tų, kuri tiktų Klaipėdos miesto istorinėms kultūrinėms reikmėms.

Tačiau tvarkant krantines ir pritaikant jas didesniems laivams priimti, aiškiai nubrėžiama linija, kad artimiausius dešimtmečius toje vietoje apie Klaipėdos miestui atviros teritorijos statusą kalbos nebus.

Sustiprins krantinės dangas

Dabar Žiemos uosto teritoriją Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) naudoja birių,  taip pat įvairių kitų krovinių krovai.

KLASCO atstovai yra teigę, kad ta teritorija ypač tinkama amonio nitratui arba salietrai krauti, nes Žiemos uosto užutėkyje beveik nėra bangavimo ir prie krantinės nešokdinami laivai. Dabar čia gali būti priimami palyginti nedideli iki 8 tūkst. tonų vandentalpos laivai. Po rekonstrukcijos bus priimami šiek tiek didesni – iki 8,5 tūkst. tonų vandentalpos laivai.

Rekonstruojant krantines bus šiek tiek padidinta teritorija prie jų, nes numatyta, kad naujų krantinių linija eis du metrus į akvatoriją.

Žiemos uoste planuojama rekonstruoti 16, 17 ir 18 krantines. Kiekvienos jų ilgis beveik panašus – nuo 130 iki 133 metrų. Bus rekonstruotas bendras 393 m ilgis. Rekonstrukcijos metu nei krantinių ilgis, nei gylis prie jų nesikeis. Tačiau iš esmės keisis krantinės stovumas. Prie jų ne tik atsiras papildomi keli šimtai kvadratinių metrų teritorijos, bet ir esama krantinių dalis bus sustiprinta – papildomai sutankintas gruntas.

Taip pat naujai bus įrengtos į krantines iš Anglinės kelyno vedančios dvi geležinkelio atšakos.

Numatyta, kad 16 krantinės ir geležinkelio atšakos bus rekonstruojamos pagal vieną konkursą, o 17 ir 18 krantinės – pagal kitą. Abu konkursai paskelbti vienu metu.

Sąlyga – mažiau triukšmauti

Krantinių rekonstrukcijos projektinėje medžiagoje teigiama, kad rekonstruojant krantines polius kals poliakalės nuo pontono. Kaip įprasta tokiais atvejais, padidės triukšmas. Derindami šį projektą aplinkosaugininkai nurodė, kad triukšmas negalės viršyti nustatytų normų.

Planuojama, kad pneumatinė poliakalė veiks tik dienomis nuo 7 iki 18 val. Žiemos uostas yra palyginti arti gyvenamųjų namų. Iki artimiausio jų yra vos 145 metrai.

Kitokių papildomų sąlygų prie šių planuojamų rekonstruoti krantinių kaip ir nėra. Jos yra užutėkyje, todėl nesvarbios žuvų migracijai.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

4

Naujos krantinės, tai labai teisingas sprendimas, miestas turi būti gražus iš visų pusių

Tam Verygacare

Kvailesnio komentaro jau nebuvau skaitęs. Prie ko čia Žiemos uostas ir Eurelijus?

Verygacare

Būtinai ištrinkite žiemos uosto įlanką dezinfekciniu skysčiu, pridėkite kaukių ir pakabinkite Aurelijaus nuotrauką, kad vieta būtų apsaugota nuo kovido

SUSIJUSIOS NAUJIENOS