Susikirto Klaipėdos miesto ir uosto interesai | KaunoDiena.lt

SUSIKIRTO KLAIPĖDOS MIESTO IR UOSTO INTERESAI

Vyriausybė rengiasi tvirtinti teritorijos tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių specialųjį planą ignoruodama Klaipėdos miesto interesus.

Apima didelę teritoriją

Vyriausybės nutarimo projektas, kuriuo būtų patvirtintas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto susisiekimo infrastruktūros plėtros teritorijoje tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių specialusis planas, jau parengtas.

Specialusis planas apimtų 104,27 ha Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijos. Ji yra mieste ties uosto krantinėmis, kurios pažymėtos numeriais nuo 96 iki 122.

Planas ypač svarbus uostui, kad vystant jį būtų galima numatyti plėtrai reikalingas teritorijas, pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą.

Tvirtindama specialųjį minėtos teritorijos planą, Vyriausybė numatė terminą, kad žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra būtų įgyvendinama daugiau kaip 10 metų iki 2031 m. gruodžio 31 d.

Specialiajame plane nenumatyta, kad uosto transporto intensyviai naudojamos miesto gatvės ateityje būtų tvarkomos uosto lėšomis.

Neliks vidinės uosto gatvės

Jau įprasta, kad valstybinės institucijos specialiajam planui pastabų neturėjo. Jų net kelis lapus pateikė Klaipėdos miesto savivaldybė.

Pagrindinė Klaipėdos miesto viltis ir nuostata buvo, kad pietinėje uosto dalyje visas sunkusis uosto transportas važiuotų naujai įrengta vidine uosto Nemuno gatve.

Tačiau specialiajame plane Nemuno gatvės jungtis su Baltijos prospektu nėra numatyta. Tai, anot savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, reiškia, kad uosto sunkusis transportas važiuos ne vidine uosto Nemuno gatve, o miestui priklausančiomis Minijos, Kalnupės gatvėmis.

Pastebėta, kad specialiajame plane nenumatyta, jog šios uosto transporto ypač intensyviai naudojamos gatvės ateityje būtų tvarkomos uosto lėšomis, vyktų jos dangos stiprinimas. Panašių problemų kiltų ir dėl Kalnupės gatvės ir 71 ha sklypo prie jos kur už šios gatvės tvarkymą nurodoma esanti atsakinga būtų savivaldybė, nors didžiausia dalis sklypo priklauso uostui.

Savivaldybei užkliuvo ir neaiškiai suformuluota nuostata dėl žemės paėmimo, nes nenurodyta konkreti institucija, atsakinga už žemės paėmimą.

Savivaldos pastabas ignoravo

Pateikusi pastabas Klaipėdos miesto savivaldybė aiškiai konstatavo, kad ji nederina teritorijos tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių specialiojo plano.

Vyriausybės atstovai konstatavo, kad, įvertinusi planavimo organizatoriaus pateiktus motyvus, Vyriausybė turi teisę patvirtinti su atitinkama institucija nesuderintą valstybei svarbaus projekto teritorijų planavimo dokumentą.

Klaipėdos miesto savivaldybės pastabos įvertintos kaip nepagrįstos ir į jas nuspręsta neatsižvelgti.

Tai yra viena iš esminių Lietuvos problemų, kad nepalankias savivaldos, žmonių pastabas tiek Klaipėdoje, tiek kur nors kitur stengiamasi ignoruoti, nepaisant to, kad tai gali sukelti gyventojų nepasitenkinimą.

Rašyti komentarą
Komentarai (9)

Zengibar

Gaunasi kad Vokietijoj butu škandalas manau

Kas gaunasi?

Valstybe,bando perplanuoti miesta,atimti teritorijas.Kiek tai kainuos?Toliau,uz visus tuos darbus,krantiniu tvarkymus,dugno gilinima,vel gi mokama is biudzeto.Vardan to kad uostas butu konkurecingesnis.Bet didziausia nauda gauna privacios bendroves,kurios dirba uoste ir tik moka nuoma,mokescius.Tai kiek investuoja valstybe,bendroviu nuomos ir mokesciu pinigai toli grazu,nepadengia tu islaidu.Kaip pavyzdys,statoma estakada per ziedine sankryza,estakados pratesimas bus nutiestas iki Keleiviu terminalo.Valstybei tai atsieis +- 200 milijonu euru.O Keleiviu terminalas kam priklauso?Privaciai bendrovei.O ji prisideda,prie estakados statymo?Itariu kad nelabai.Kam virsuneles,o kam sakneles....Miestas nukencia labiausiai.

Akivaizdauskas

Uosto lobistai jau prastūmė savo poreikius atitinkanti planą, o Klaipėdos meras klaipėdiečių atitinkamo plano apginti negali...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS