Skaičius beveik nekinta
Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, iki liepos 31 d. šalies keliuose motociklų vairuotojai dalyvavo 100 eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo šeši žmonės – penki motociklų vairuotojai ir viena pėsčioji, sužeisti 103 eismo dalyviai. Žuvusių motociklininkų amžiaus vidurkis – 35 metai. Per visus 2016 metus įvyko 188 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo motociklai. Žuvo dešimt motociklininkų, sužeisti – 163. Pernai žuvę motociklininkai sudarė 5,3 proc. visų žuvusiųjų keliuose. 2015–aisiais eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklininkai, įvyko mažiau, tačiau žuvo daugiau – vienuolika motociklininkų, sužeisti 155.
Kaip teigia LKPT atstovai, pagrindinės šiemet įvykusių eismo nelaimių su motociklais priežastys yra įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrimas su kita trasnporto priemone, nuvažiavimas nuo kelio ir atsitrenkimas į medį (elektros stulpą ar panašiai), apvirtimas važiuojamojoje kelio dalyje ar nuvažiavimas nuo kelio ir šoninis susidūrimas, t.y. susidūrimas su iš šalutinio kelio išvažiavusia transporto priemone.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) eismo saugumo specialistai atkreipė dėmesį į tai, jog derėtų nepamiršti, kad motociklininkams, patekusiems į eismo įvykį, daug didesnė rizika patirti rimtesnių sužalojimų nei tiems, kuris važiuoja, pavyzdžiui, automobiliu.
"Todėl labai svarbu užtikrinti, kad šių eismo įvykių nutiktų kuo mažiau, nes didesnis jų procentas baigiasi žūtimis. Nagrinėjant pagrindines tokius eismo įvykius sukėlusias priežastis, motociklų nereikia išskirti iš bendro konteksto: pagrindinėmis priežastimis išlieka nepasirinktas greitis, alkoholis, nepakankami įgūdžiai valdyti šią priemonę, neatsakingumas, išsiblaškymas", – sakoma LAKD atsiųstame atsakyme.
Pagrindinėmis priežastimis išlieka nepasirinktas greitis, alkoholis, nepakankami įgūdžiai valdyti šią priemonę, neatsakingumas, išsiblaškymas.
Rezultatams dar per anksti
Lietuvos motociklininkai diskriminacinėmis ir neadekvačiomis vadina nuo metų pradžios įsigaliojusio Administracinių nusižengimo kodekso nuostatas, kad už 30 km/val ir daugiau viršytą greitį motociklo vairuotojas netenka teisės vairuoti, o leistinas alkoholio kiekis kraujyje apribotas iki nulio promilių. Nebe pirmą kartą abejonių dėl tokių įstatymų nuostatų išsakę motociklininkai ir toliau abejoja, ar jos duoda reikiamą naudą, ar tiesiog varžo motociklininkų gyvenimą.
LAKD atstovai tvirtina nesutinkantys, kad šios priemonės nedavė teigiamo efekto, nes saugaus eismo veikla yra gana inertiška ir tam, kad būtų pasiekti geri rezultatai, nepakanka vos kelių mėnesių. Kad dar per anksti vertinti šių priemonių naudą, sutiko ir policijos pareigūnai. Pasak jų, praėjo dar per mažai laiko, kad galėtume pamatyti, ar priemonės veikia, ar priešingai – neduoda jokios naudos.
LAKD, pagal jai priskirtas funkcijas, nuolat vykdo saugaus eismo užtikrinimo veiklą, kuri susijusi su visų eismo dalyvių (automobilių vairuotojų, dviratininkų, pėsčiųjų, motociklininkų ir pan.) saugaus eismo sąlygų užtikrinimu. Direkcija jau beveik dešimtmetį vykdo itin intensyvią inžinerinę saugaus eismo veiklą, kurios metu yra tobulinama kelių infrastruktūra, tvarkomos pavojingos kelių lokalizacijos ir ruožai, diegiant juose inžinerines saugos priemones (rekonstruojamos sankryžos, tiesiami jungiamieji keliai, įrengiamas kelių apšvietimas ir pan.), kurios padeda užtikrinti ir motociklininkų saugesnes eismo sąlygas.
Rizikos grupė
Tiek policijos apreigūnai, tiek ir saugaus eismo ekspertai iš LAKD įsitikinę, kad vykdoma intensyvi eismo dalyvių šviečiamoji veikla taip pat turėtų prisdėti prie eismo saugumo. Viena iš šios veiklos krypčių yra motociklų vairuotojų švietimas saugaus eismo srityje, taip pat automobilių ir motociklų vairuotojų tarpusavio supratimo skatinimas, bendro kultūros lygio keliuose kėlimas.
Vykdant ilgamečius eismo įvykių, kuriuose nukenčia motociklų vairuotojai, tyrimus pastebima, kad į eismo įvykius labai retai patenka aukšto kultūros lygio, tvarkingus motociklus vairuojantys ir prie vairo girti nesėdantys motociklininkai. Dažniausiai skaudžius eismo įvykius sukelia vairavimo teisės tam neturintys, vargu ar bent elementarių vairavimo motociklu įgūdžių turintys vairuotojai, dažnai – apsvaigę nuo alkoholio. Šie duomenys parodo, kad šviečiamoji veikla gali lemti saugaus eismo sąlygų šioje srityje pagerėjimą, nes elementaru, kad nėra tokių inžinerinių apsaugos priemonių (arba jos būtų neadekvačiai brangios), kurios apsaugotų motociklu skriejantį vairuotoją nuo lemtingų padarinių.
Siekiant sumažinti motociklininkų greičio viršijimo mastą, Lietuvos automobilių kelių direkcija šiemet ėmėsi dar vienos veiklos: valstybinės reikšmės keliuose atsiranda stacionarių greičio matuoklių, kurie fiksuoja ir nuvažiuojančias transporto priemones (tai ypač aktualu motociklams, valstybinius numerius turintiems tik gale).
Naujausi komentarai