G. Nausėda ragina naikinti moksleivių su specialiais poreikiais diskriminaciją | KaunoDiena.lt

G. NAUSĖDA RAGINA NAIKINTI MOKSLEIVIŲ SU SPECIALIAIS POREIKIAIS DISKRIMINACIJĄ

  • 8

Prezidentas Gitanas Nausėda pritaria Vyriausybės siūlymams naikinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų diskriminaciją mokyklose, bet ragina sprendimus priimti nedelsiant, o ne nukelti jų įsigaliojimą į 2025-uosius.

Tarptautinę vaikų gynimo dieną G. Nausėda nuotolinėje konferencijoje problemas aptarė su įtraukiojo ugdymo ekspertais ir vaikus su negalia auginančius tėvus telkiančiomis organizacijomis.

Prezidentas atkreipė dėmesį, kad šiandien „švietimo tendencijos yra segreguojančios“, nes šalyje yra daug specialiųjų mokyklų ir mažai gerųjų įtraukiojo ugdymo pavyzdžių.

„Esamas įtraukusis ugdymas dažnai yra nepakankamos kokybės, augantis vaikų su negalia ugdymas namuose taip pat signalizuoja situacijos blogėjimą. Tuo metu bendrojo ugdymo šalies mokykloms dar leidžiama atsirinkti „patogius“ vaikus ir nepriimti nepageidautinų“, – sakė G. Nausėda Prezidentūros pranešime.

Anot jo, Vyriausybei praėjusią savaitę pritarus diskriminaciją mažinančioms Švietimo įstatymo pataisoms, pastebimi „teigiami poslinkiai“, tačiau įgyvendinimui numatytas penkerių metų laikotarpis yra per ilgas. Jis išreiškė lūkestį, kad Seimas sprendimą priims pavasario sesiją.

„Per pastaruosius metus švietimo srityje nuveikta per mažai, tad ir dabartinė, ir būsimoji valdžia turi susitelkti ir priimti taip reikalingus sprendimus dėl įtraukiojo vaikų su negalia ugdymo. Lygias galimybes mokytis kartu su kitais vaikai turi turėti jau šiandien, kad ir kiek mums tai kainuotų“, – sakė šalies vadovas.

„Visų vaikų galimybės siekti visa ko gražiausio gyvenime yra ir privalo būti vienodos. Mano įsitikinimu, tai yra gerovės valstybės pamatinis principas“, – kalbėjo G. Nausėda.

Jis pabrėžė, kad ypač svarbu yra keisti ir įsigalėjusias neigiamas visuomenės nuostatas

Nuotoliniame susitikime dalyvavo švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius, Seimo, Jungtinių Tautų, įvairių neįgaliuosius ir jų tėvus vienijančių organizacijų atstovai.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtose Švietimo įstatymo pataisose numatyta atsisakyti galimybės švietimo įstaigoms nepriimti mokinių su specialiaisiais ugdymo poreikiais. Taip pat numatyta įtvirtinti antrojo mokytojo ar švietimo pagalbos specialisto etato galimybę, jei moksleiviui nustatyti dideli ar labai dideli ugdymosi poreikiai. Įstatymu būtų įtvirtinta ir neprigirdinčiųjų asmenų teisė visose ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklose mokytis gimtosios gestų kalbos ir kiti neįgaliųjų teises užtikrinantys aspektai.

Vyriausybė pataisų įsigaliojimui pasiūlė Seimui nustatyti penkerių metų pereinamąjį laikotarpį – 2025-ųjų gegužės 1-ąją.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

H

Skistablazdis jam tik darzeli zaist o ne vlstybei vadovauti

tai ne taip paprasta

Kaip atsiranda tie vaikai su specialiaisiais poreikiais/ dažnu atveju, tai žinomų politikų, medikų, teisininkų, valdininkų, prakutusių verslininkų vaikučiai, jie dažnai apsiformina tuos savo vaikučius lyg turinčius kokią ligelę ar dvi iš tų, kurios nėra labai jau baisios, greičiau, net madingos, taip vaikučiai stumiami su visokių korepetitorių pagalba ir iki universiteto, kur sąlygos vėl tos pačios, mokėti reikia tam, kuris pardavinėja jau parašytus kursinius, diplominius - ir vaikelis jau tampa teisininku, kaip jo tėvelis ir mamytė kokia nors profesorė. O kur dar jaunieji narkomanai, jie irginemokytini, vėliau ir nedarbingi. Išties sunkiai sergantieji neretai būna tų senesniųjų tėvų vaikai, štai, jie tai tikrai su spec.poreikiais, nabagiukų daug; neretai solidus tėtušis sulaukęs virš 40 m. pasidaro vaiką tiesiog su girta ar narkomane nepilnamete vien tam, kad galėtų to vaiko kamienines ląsteles paimti ir taip gydytis savo ar savo giminaičių ligas. Bet tų vaikų likimai...šiurpūs.

jei

Jau buvo "integruota", labai smagu, kai visos klasės ugdymą žlugdo vienas neaekvatus "diskriminuojamasis", tik ar visos klasės vaikai tada nėra diskriminuojami, ar dėl visą laiką klykiančio "diskriminuojamojo" nenukenčia jų ugdymo kokybė?. Eilinis populizmo protrūkis neparemtas nei finansiškai nei ugdymo specialistais.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS